Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 85-86 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2008


zagranica

Łukasz Grabuś
słowa, które płoną
Odéon – Théâtre de l’Europe w Paryżu: Oresteja, reż. Olivier Py

Piotr Olkusz
aktor plus ogień minus egoizm: ogień bogów i demonów. robert lepage - jego teatr i jego orędzie na miiędzynarodowy dzień teatru

Magda Stojowska
pisarz-kanclerz-błazen
Divadlo Archa w Pradze, Odcházení, reż. David Radok

siła przemilczanego
z Davidem Radokiem rozmawia Lukáš Jiricka

Thomas Irmer
tragedia komiczna
Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: Środek zaradczy / Mauser, reż. Frank Castorf


craig

Jan Michalik
z powodu lista edwarda gordona craiga do tadeusza pawlikowskiego

Edward Gordon Craig
niektóre złe dążności współczesnego teatru
(z angielskiego manuskryptu)

Joanna Jopek
wyspa
Agnieszka Jelewska, Craig, mit sztuki teatru


rewolucja

Joanna Wojnicka
awangarda i tradycja, czyli jak rosyjscy filmowcy stworzyli rewolucję


repertuar

Waldemar Wasztyl
marat/sade/andy
Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie: Marat/Sade, opieka pedagogiczna: Krystian Lupa

Ewa Guderian-Czaplińska
rapując "zemstę"
Teatr Współczesny w Szczecinie: Zemsta, reż. Anna Augustynowicz

Iwona Libucha
moralitet bez morału (chyba)
Teatr Studio w Warszawie: Każdy/a. Sztuka moralna, reż. Michał Zadara

Paweł Sztarbowski
okrucieństwo z braku innych zajęć
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Opowieści Lasku Wiedeńskiego, reż. Maja Kleczewska

Jarosław Wójtowicz
bez zakończenia
Teatr Polski we Wrocławiu: Hamlet, reż. Monika Pęcikiewicz

Alicja Rubczak
dojrzeć boga, dojrzeć do sade’a
Teatr im. Horzycy w Toruniu: Justyna, reż. Marcin Wierzchowski

Monika Kwaśniewska
na zegarze pustka
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Choinka u Iwanowów, reż. Maria Spiss

plusy i minusy
Dorota Jarząbek, Alicja Jasiók, Joanna Jopek, Anna Nowicka

co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Jan Klata, Małgorzata Kożuchowska, Marta Ojrzyńska, Maciej Wojtyszko, Szymon Wróblewski


fotografia

Piotr Kosiewski
młodość, miłość, fotografia i polska
Miesiąc Fotografii w KrakowieJoanna Walaszek, Ślady przedstawień

Agnieszka Sabor
po prostu – wiem


metal

Rafał Monastyrski
heavy metal, czyli rzecz o sztuce prowokacji


festiwale

Katarzyna Osińska
grossman i płatonow w teatrze, czyli o przeszłości krytycznie i sentymentalnie
Festiwal Złota Maska w Moskwie

Renata Derejczyk
kierunek: berlin!
Theatertreffen w Berlinie

Olga Katafiasz
kłopoty z pamięcią
Międzynarodowy Festiwal teatralny Kontakt w Toruniu

Anna Cygankiewicz
krajobraz po poście
33. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Tomasz Kireńczuk
niezwykła lekkość bytu w świecie po końcu historii
andcompany&Co, Berlin-Amsterdam: Little red (play:) herstory, reż. Nikola Nord

Iga Dzieciuchowicz
małe formy, wielkie sprawy
III Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie

Olga Katafiasz
twoje, moje, nasze
33. Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska

Dorota Jarząbek
przed- i pośmiertne życie lalki
XXIII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej

Iga Dzieciuchowicz
era blogera
Festiwal Teatralny BLOGTXT Schauspielhaus Graz

Tadeusz Kornaś
miejsce spotkania
Premio Europa per il teatro, Saloniki

faust

Henryk Jurkowski
faust-adam


sufi

Joanna Zielińska
ścieżka do boga. o tańcu zakonu wirujących derwiszów


grotowski

Tihana Maravić
hezychia aktora. grotowski i hezychazm

Zbigniew Osiński
notatki z pobytu grotowskiego w polsce

Janusz Degler
jerzy grotowski o lekturach młodości


teatr w książkach

Małgorzta Dziewulska
w ciemności i w świetle
Grzegorz Niziołek, Warlikowski. Extra ecclesiam

Ewa Bułhak
ćwiczenia z zachwytu
Joanna Walaszek, Ślady przedstawień