Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 87 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Annabc (dyskusja | edycje) z dnia 17:38, 18 gru 2008

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2008


okładka numeru
87/2008)

cztery kultury

Magda Stojowska
łódź – miasto osierocone. w poszukiwaniu ojca
Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi

Monika Kwaśniewska
...nienawiść, pogarda, bunt, śmierć...
Deutsches Theater w Berlinie: HamletMaszyna , reż. Dimiter Gotscheff

Thomas Irmer
pięć uwag o „hamleciemaszynie“

Tadeusz Kornaś
synowie ojców
Schauspielhaus w Zurychu: Ojcowie , reż. Alvis Hermanis

Joanna Warsza
genealogia władzy
Public Movement, Also Thus!

moje miejsce jest tutaj
z Daną Yahalomi i Omerem i Kriegerem rozmawia Anita Naumiec

Tomasz Kireńczuk
osierocone utopie
Festiwal Dialogu Czterech Kultur / Stowarzyszenie na rzecz inicjatyw twórczych FABRYKA: Wieczór sierot, reż. Michał Borczuch


fotografia

Piotr Kosiewski
fotografia w nowym stuleciu
Efekt czerwonych oczu, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie

Paweł Łopatka
wyznanie

Agnieszka Marszałek
podmiot czy przedmiot?

poza kadrem
Z Krystianem Lupą rozmawia Joanna Jopek


repertuar

Iwona Libucha
wywoływanie mitu
Narodowy Stary Teatr w Krakowie: Ifigenia. Nowa tragedia (według wersji Racine'a) , reż. Michał Zadara

Rafał Maciąg
przepisana ifigenia

Paweł Sztarbowski
stygmatyczka
Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie: Jackie. Śmierć i księżniczka, reż. Weronika Szczawińska

Jarosław Wójtowicz
śmierć bohaterom!
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Diamenty to węgiel, który wziął się do roboty, reż. Monika Strzępka

Jan Czapliński
kto to „my”, kto to „oni”?
Muzeum Powstania Warszawskiego: Hamlet 44, reż. Paweł Passini

co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Michał Kotański, Radosław Krzyżowski, Małgorzata Leyko, Iwo Vedral


grotowski

Zbigniew Osiński
spotkania z grotowskim


festiwale

Monika Muskała
festiwal globalnej wioski
Wiener Festwochen

Alicja Binder
dantejski awinion
62. Festival d'Avignon

Szymon Wróblewski
w czyśćcu i w niebie
Societas Raffaelo Sanzio: Czyściec , Niebo , reż. Romeo Castellucci

Monika Kwaśniewska
skandal w szalonym miasteczku?
Baltoscandal w Rakvere

Dorota Jarząbek
w divadle wszystko jest możliwe
XVI Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Pilznie

Anna Herbut
patrzę na śmierć. śmierć patrzy na mnie
Compagnia Pippo Delbono: Questo Buio Feroce, reż. Pippo Delbono

Marcin Kościelniak
w omsku, czyli w europie
I Międzynarodowy Festiwal Teatralny Akademia w Omsku


wirth

René Pollesch
pozbawiony słuchu syn nauczyciela muzyki

Krystyna Lipińska-Iłłakowicz
być albo performować


zagranica

Thomas Irmer
teatr przejrzystości
Théâtre des Bouffes du Nord w Paryżu i Young Vic w Londynie: Fragments, reż. Peter Brook

Daniel Cichy
metafizyka messiaenowskiego przesłania
Orkiestra i Chór De Nederlandse Opera: Święty Franciszek z Asyżu, reż. Pierre Audi

Monika Samsel-Chojnacka
„nie graj hamleta mój chłopcze”
Kungliga Dramatiska Teatern w Sztokholmie: Hamlet, reż. Steffan Valdemar Holm


inny teatr

Jarosław Wójtowicz
sztuka obecności
Festiwal Otwarcia we Wrocławiu

Joanna Jopek
fantom afryki
Brave Festival. Przeciw wypędzeniom z kultury, Wrocław

Anna Herbut
podróże w czasie i przestrzeni
2. Festiwal Filmów Dokumentalnych Muzyka i Świat w Krakowie

Konrad Wojnowski
Teatr i jego kukła
III Festiwal Teatrów Europy Środkowej Sąsiedzi w Lublinie


orient

Estera Żeromska
śladami Chikamatsu Monnzaemona – japońskiego Szekspira


taniec

Anna Królica
taniec: redefinicje
Stary Browar Nowy Taniec na Malcie w Poznaniu

Julia Hoczyk
międzykulturowe, międzynarodowe, międzygatunkowe...
7. Festiwal Tańca Ciało / Umysł w Warszawie

Joanna Szymajda
taneczne lato
Impulstanz w Wiedniu, Tanz im August w Berlinie


teatr w książkach
noty o książkach