Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (73) 2008

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja R.Ka (dyskusja | edycje) z dnia 16:33, 24 sty 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2008


okładka numeru
04/2008


Proza

Joanna Wilengowska Historyjki

Odmieńcy

Paweł Prządo
Przepis na piętno według Ervinga Goffmana, czyli co łączy bezdomnych, aktorów porno i dyrektorów

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Odmieniec — zakładnik normy?

Wojciech Śmieja
Wojna polsko-pedalska pod flagą tęczową

Paweł Ćwikła
Koniec świata katarów

Marcin Gacek
Katarzy — odmieńcy od zarania skazani na klęskę

Paweł Sztarbowski
Pęknięcia. Obraz odmieńca w teatrze

W laboratorium doktora.
Z Ingmarem Villqistem rozmawia Magdalena Nowacka

Jarosław Nowosad
Robot — jeden z nas

Karolina Wojtasik
Odmieniec „z nienawiścią do smaku”

Artysta zwraca indeks.
Z Arturem Żmijewskim rozmawia Joanna Wowrzeczka-Warczok

Joanna Rajkowska
Blog z Palestyny — fragmenty

Andrzej Dorobek
Diament rozszczepiony: szkic do portretu Syda Barretta

Adam Hammudeh
Nick Cave: Ostatni taki bard

Recenzje

Artur Madaliński
Dezercja w przeszłość (Paweł Huelle: Opowieści chłodnego morza)

Bernadetta Darska
Czy coś usprawiedliwia zło? (Jonathan Littell: Łaskawe)

Aldona Kopkiewicz
Nowa Masłowska (Dorota Masłowska: Między nami dobrze jest)

Alina Świeściak
Pomiędzy genealogią a nekrologią
(Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki: Piosenka o zależnościach i uzależnieniach)

Piotr Fast
Po ciemniejszej stronie ulicy (Dina Rubina: Syndykat)

Magdalena Kempna
Profesjonalni marzyciele (Spotkania na krańcach świata, reż. Werner Herzog)

Tomasz Rabsztyn
Tajne przez poufne (Tajne przez poufne, scen. i reż. Ethan Coen, Joel Coen)

Alicja Jurasz
Surowe zwierciadło przeszłości (Rysa, scen. i reż. Michał Rosa)

Bartosz Staniecko
W poszukiwaniu tożsamości (Przez ciemne zwierciadło, scen. i reż. Richard Linklater)

Mateusz Zaczyński
Makabryczne gry z tożsamością (Czarna owca, scen. i reż. Jonathan King)

Aneta Głowacka
Odkurzanie Brechta (Piekarnia, reż. Wojtek Klemm)

Jan Czapliński
Nie ma cię. Biegnij (Penthesilea, reż. Luk Perceval)

Natalia Pakuła
W sprawie Alicji (Alicja, reż. Paweł Miśkiewicz)

Julia Hoczyk
Traktat o teatrze (Ojcowie, tekst i reż. Alvis Hermanis)

Magdalena Hasiuk
W potrzasku (Zszywanie, reż. Małgorzata Bogajewska)

Yola Bielańska
Wojna i pokój — doniesienia z linii frontu
(Wojna i pokój. Górnośląskie Centrum Kultury, Galeria Sektor I. Katowice)

Jarosław Nowosad
Gdzie pobiegną? (Lesers Bend: Lesers Bend)

Jarosław Nowosad
Portret w wielu wymiarach (Bogdan Mizerski, Antoni Gryzik: Skrzydła z kwiatków)

Roman Książek
Sleeping with ghosts (No-Man: Schoolyard Ghosts)

Łukasz Folda
Tymański Anno Domini 1983–1986 (Sni Sredstvom Za Uklanianie: 1983–1986)

Łukasz Folda
Rockandrollowy bajzel autorski i kaszubskie harce (Bajzel: Bajzel)

Jędrzej Siwek
Znak jakości Q (Q-Tip: The Renaissance)

Magdalena Dziadek
Pisarz muzyczny: kto to taki?
(Małgorzata Chmielewska: Leksykon polskich pisarzy muzycznych XX wieku)

Lesław Czapliński
We Wrocławiu nie boją się muzyki współczesnej
(I Festiwal Opery Współczesnej we Wrocławiu)

Lesław Czapliński
Iwona Borowicka in memoriam (III Ogólnopolski Konkurs Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej)

Bożena Gieburowska
Późna jesień — bardzo dobra pora na muzykę współczesną
(XIII Śląskie Dni Muzyki Współczesnej)

Poezja

Piotr Macierzyński
Wiersze

Maciej Robert
Wiersze

komentarze

Anna Kałuża
Piotr Macierzyński i Maciej Robert: co jest poezją?

Alina Świeściak
Autocelebracja i zacieranie śladów

Strefa debiutu

Milena Rytelewska
Wiersze

Tytus Żalgirdas
Wiersze

komentarz

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Bez(granicznie), Skaczemy?

Felietony

Krzysztof Łęcki
Passent — inaczej

Marek K. E. Baczewski
Apologia z trzema kropkami

gratka kulturalna