Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 64 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Annaziolkowska (dyskusja | edycje) z dnia 19:53, 1 kwi 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2008


okładka numeru
64/2008


OBRAZ FILMOWY, OBRAZ W FILMIE (cz. I)

POTOMKOWIE BENJAMINA

MARCIN MARON
Benjamin i surrealizm

LUTZ KOEPNICK
Aura widziana na nowo. Benjamin i współczesna kultura wizualna

TEORIA VERSUS PRAKTYKA

WOJCIECH MICHERA
Obraz w Powiększeniu – problem fokalizacji

IGOR JEWŁAMPIJEW
Obraz Jezusa Chrystusa w filmach Andrieja Tarkowskiego

PIOTR JAKUBOWSKI
Poszukiwacze Trzeciego sensu– obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki Rolandes’a Barthes’a

ŁUCJA DEMBY
Obrazy twórcze, obrazy (nie)pamięci. O fascynacji obrazem

JOANNA SPALIŃSKA MAZUR
Anamorfoza wg Timothy i Stephena Quayów

ANDRZEJ PITRUS
The Reflecting Pool Billa Violi – wymiary obrazu wideo

FILM I PSYCHOANALIZA. NOWE SPOJRZENIE

EMILIA WALCZAK
Od Brechta do Jelinek. Michael Haneke: antyspektakularna trauma Realnego

ANTONI MICHNIK
Filmowe źródła Trylogii drogi Davida Lyncha

JACEK KOZŁOWSKI
Lacan, Žižek i Foucault oglądają Skazanego na śmierć. Próba (psycho)analizy serialu

POLSKIE OBRAZY

PAULINA KWIATKOWSKA
Krystalizacja uczuć w obrazie filmowym. O Nikt nie woła Kazimierza Kutza

SEBASTIAN JAGIELSKI
Formy obcości. O stylu filmów Andrzeja Barańskiego

Filmowcy u bram
Z Arturem Żmijewskim rozmawia Łukasz Maciejewski

Z ANTROPOLOGII OBRAZU

Przeznaczenie mnie niosło...
Z Andrzejem Dybczakiem o Guagrze rozmawiają Karolina Dudek i Sławomir Sikora

SŁAWOMIR SIKORA
Gugara, kilka uwag w przypisie

OKIEM I UCHEM

MARCIN GIŻYCKI
Kino anegdoty i obrazu

KSIĄŻKI O FILMIE

JOANNA PREIZNER
Wajdy portret podwójny

PIOTR ZWIERZCHOWSKI
Mapa polskiego kina