Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 91 (2009)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Gosia nadwadowska (dyskusja | edycje) z dnia 19:42, 17 cze 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2009


okładka numeru
91/2009

persona

Waldemar Wasztyl
screen test. marilyn
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona, reż. Krystian Lupa

ikona
z Krystianem Lupą rozmawiają Anna R. Burzyńska i Marcin Kościelniak

Sandra Korzeniak
człowiek okaleczony jest święty

warlikowski

Joanna Targoń
podróż
Teatr Nowy w Warszawie: (A)pollonia, reż. Krzysztof Warlikowski

Karolina Gębska
izraelskie prace krzysztofa warlikowskiego i małgorzaty szczęśniak

grotowski

Beata Guczalska
polskie środowisko teatralne wobec grotowskiego

Grzegorz Niziołek
auschwitz – wawel – akropolis. niewczesny montaż

Jarosław Wójtowicz
odnaleźć ratunek przed końcem świata

grotowski i dwóch
z Romanem Dziadkiewiczem i Grzegorzem Sztwiertnią rozmawia Piotr Kosiewski

Grzegorz Sztwiertnia
historia teatru polskiego 2008

Roman Dziadkiewicz
c–d–g. obiekty, kolaże, fotografie, rysunki, teksty, dokumenty, materiały ikonograficzne, cytaty, 1993-2009

repertuar

Monika Kwaśniewska
polska jest kobietą
Teatr Polski we Wrocławiu: Szajba, reż. Jan Klata

Edyta Kubikowska
masłowska bezmięsna
Schaubühne Berlin i TR Warszawa: Między nami dobrze jest, reż. Grzegorz Jarzyna

Isabella Waszina
polska autoironia na niemieckiej scenie

Dorota Jarząbek
teatr bez słów
Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi: Przed południem, przed zmierzchem, reż. Piotr Cieplak; Teatr Montownia w Warszawie: Utwór sentymentalny na czterech aktorów, reż. Piotr Cieplak

sarmatyzm

Tomasz Nastulczyk
re_wizje/sarmatyzm – kilka uwag z perspektywy badacza literatury dawnej

Marta Bryś
bariera językowa
Stary Teatr w Krakowie: Pijacy, reż. Barbara Wysocka; Kupiec Mikołaja Reja, reż. Michał Zadara

Agnieszka Marszałek
po premierze

festiwale

Jakub Moroz
głosy współbrzmiące
34. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Joanna Braun
i need company

Olga Katafiasz
dostrzec (lub nie) widza
Premio Europa per il teatro we Wrocławiu

Agnieszka Jakimiak
iluzja kontra fantazja
44. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie

Jarosław Wójtowicz
postibsenowskie paradoksy
Re-kreakcje Ibsen, Teatr Nowy w Krakowie

zagranica

Anna R. Burzyńska
niedomknięta powieka
Münchner Kammerspiele: Hiob, reż. Johan Simons; Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie, Anatol, reż. Luk Perceval

Thomas Irmer
pleple przeciw fałszywemu romantyzmowi
Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: Kean, reż. Frank Castorf

Paweł Schreiber
klasyka na surowo
Théâtre des Bouffes du Nord / Cheek by Jowl: Andromacha, reż. Declan Donnellan

dante

Tomasz Kireńczuk
między słowami

zagubione drogi teatru
z Emmą Dante rozmawia Tomasz Kireńczuk

taniec

Jadwiga Majewska
jak nas piszą, tak nas tańczą
Happyproject i Happy The Show, choreografia: Nigel Charnock

Julia Hoczyk
zaklinacze / szamani tańca i muzyki
poLY-RHY-tm, choreografia i wykonanie: Mikołaj Mikołajczyk; Le sacre du pritemps, wykonanie: Xavier LeRoy

lalki

Dorota Jarząbek
nos einsteina
Festiwal Cieni, Teatr Groteska w Krakowie

Monika Kwaśniewska
czarodzieje światła
Teatr Figur Kraków, Zapach słoni po deszczu

Marek Waszkiel
kukła – lalka – animowana forma. polski teatr lalek po 1945, część druga

Zbigniew Mich
a theatre you can make!

teatr w książkach

Maryla Zielińska
widma. czekają
Małgorzata Dziewulska, Inna obecność

Mateusz Borowski
spojrzenie zaangażowane
Paweł Mościcki, Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej

noty o książkach