Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Ha!art 28-29 (2009)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Kaktus (dyskusja | edycje) z dnia 10:09, 26 lip 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Ha!art lub Spisy treści 2009


okładka numeru
28-29 (2009)

Katarzyna Czeczot, Ewa Małgorzata Tatar, Bliźniactwo: parametry in(tym)ności

Temat numeru – Bliźniactwo

  • Karen Beckman, Terroryzm, feminizm, siostry i bliźnięta: budowanie relacji w obliczu ataków na World Trade Center, przeł. Krzysztof Pijarski
  • Teresa Gierzyńska, bez tytułu
  • Alicja w poczekalni pamięci. Z Dorotą Sajewską rozmawia Weronika Szczawińska
  • Michel Tournier, Kryptofazja, przeł. Ewa Majewska
  • Katarzyna Czeczot, Rozbliźnianie. Proza Michela Tourniera
  • Bliźniaczo nie podobne. Łaskawe Jonathana Littella. Rozmawiają: Katarzyna Bojarska, Agnieszka Jakimiak, Iwona Kurz i Karolina Sulej
  • Kuba Dąbrowski i Dominik Kuryłek, Janicki, Janicki
  • Grzegorz Jankowicz, Legenda o znikających bliźniętach
  • Elizabeth Grosz, Nieznośnie niejednoznaczne: graniczność dziwolągów, przeł. Halina Baczewska, przjrz. Katarzyna Czeczot
  • Kobas Laksa, Ida de Volcano w Tv
  • Hillel Schwartz, Jednostki kontrolne, przeł. Anna Kowalcze-Pawlik
  • José van Dijck, Film z operacji jako zapośredniczony pokaz dziwolągów, przeł. Anna Ostrowska
  • Kobas Laksa, Kryzys systemu wartości Króla Kier
  • Łucja Iwanczewska, Czynić jedno. Psychoza jako struktura podobieństwa, odbicia, pełni i uzupełnienia


Polityka autorska – Grupa Sędzia Główny

  • Performatywne powtórzenie. Z duetem performerek Sędzia Główny – Karoliną Wiktor i Aleksandrą Kubiak rozmawia Ewa Majewska
  • Tomek Kitliński, Rzeź bliźniątek. Obca swojskość S&M performerek Grupy Sędzia Główny i nas
  • Zofia Cielątkowska, "Obie urodziłyśmy się w czwartek". Bliźniactwo jako fenomen nabyty, czyli o performerskiej grupie Sędzia Główny
  • Ewa Opałka, Antywirus


Krytycznie

  • Film: Aleksandra Hirszfeld, Rosyjski pre-tekst czeskiego filmu
  • Literatura: Katarzyna Bojarska, Łódź, Manczester, Demeter i Kora, czyli o trzech rewizytach
  • Sztuka: Ewa Małgorzata Tatar, Miłośniczki. Poszukiwania feministycznych narracji kuratorskich
  • Teatr: Iga Gańczarczyk, Zawód: Dramaturg
  • Teoria: Edyta Kubikowska, Co się dzieje pomiędzy?


SPIS TREŚCI DODATKÓW

Literatura. Arkusz magazynu "Ha!art" red. Karolina Więckowska

PROZA

  • Sylwia Chutnik Jezu, jak tu pięknie
  • Joanna Pawluśkiewicz Polonez


ESEJ

  • Julia Fiedorczuk, Grzegorz Jankowicz, Cyborg w ogrodzie.
  • Założycielskie uwagi o ekokrytyce


POEZJA

  • Bartłomiej Majzel
  • Edward Pasewicz
  • Adam Wiedemann


WERDYKT oraz wiersze Karoliny Kułakowskiej, autorki wyróżnionej w I edycji konkursu na debiut poetycki Od maja do października o nagrodę im. Włodzimierza Majakowskiego


Liberatura. Arkusz magazynu "Ha!art" red. Katarzyna Bazarnik i Zenon Fajfer

  • Zenon Fajfer Liberatura - pięć sylab w poszukiwaniu definicji (z tomu "Druga rewolucja książki", Gdynia 2008)
  • Raymond Queneau Sonet 000 000 000 000 007 (przekład: Jan Gondowicz)
  • Georges Perec Życie instrukcja obsługi - Rozdział XXVI (przekład: Wawrzyniec Brzozowski)
  • Seria "Liberatura"
  • Zenon Fajfer Niedorzecznoś*
  • Anna Kołos Liberatura czyli "architektura słowa" a przestrzeń dzieła literackiego
  • Bogdan Zalewski & wyborna trupa E-mblematy
  • Radosław Nowakowski Księgi Urojone: Sennik
  • Grzegorz Jankowicz Liberacje: Szczekotiki Nabokova
  • Jacek Olczyk Słownik OuLiPo: Metoda S+7 Jeana Lescure'a
  • Andrzej Sosnowski Rzegoty
  • Jan Gondowicz 100 000 000 000 000 wierszówki - instrumentem obszarnictwa
  • Od Redakcji Finneganów tren - Przekład w Toku
  • Katarzyna Bazarnik Finnegans Wake: Shem i Shaun
  • Finnegans Wers (628-74): wędrówka w pobrzeg Finnegans Wake Jamesa Joyce'a - z brzegładu Krzysztofa Bartnickiego
  • Raymond Queneau Sonet 000 000 002 864 167 (przekład Jan Gondowicz)
  • Wstęp