Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Czas Kultury 4/2009

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Juni (dyskusja | edycje) z dnia 13:50, 24 wrz 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2009



BERLIN MIĘDZYNARODOWY


Dominik Lejman

Afterparty


Joanna Mieszko-Wiórkiewicz

Jak obalaliśmy berliński Mur


Adam Adamczyk

Pochwała realizmu


Piotr Kurka

Spiegelsaal


Agata Lisiak

Amerykanie w Berlinie


Anna Krenz

Minarety nad Berlinem


Agata Lisiak

Taksonomia berlińskiej imigracji


Gal Beckerman

Izraelczyk, Niemiec i Palestyńczyk wchodzą do teatru…


Agata Rogoś

Kissing Berlin


Mamy alergie na słowo „polska”

Z Moniką Branicką i Asią Żak rozmawia Marek Wasilewski


Galeria Zero

Z Anną Krenz i Jackiem Slaskim rozmawia Marek Wasilewski


Justyna Knieć

Króliki doświadczalne reżimu


PROZA


Lothar Quinkenstein

Scheitern, czyli sztuka klęski zjednoczenia nie zna granic


Tanja Dückers

Kobaltowy błękit [w:] Spielzone


Norbert Müller

Przykazania / Kawiarnia Oren / Horny [w:] Easy Deutschland


Jan Faktor

U kresu / Droga w dół [w:] Schornstein


PILCH


Erotyczna ochota na trzecią osobę

Z Jerzym Pilchem rozmawiają Jerzy Borowczyk i Michał Larek


POEZJA


Marcin Jurzysta

Miejskie autobusy / Sublokator / Wyspy korzenne


Magdalena Gałkowska

vaya con dios / starszy odprawiacz pociągów / List / fetysz / ridge forester odbiera poród brooke logan forester


WYDARZENIA


Justyna Ryczek

Letnie Biennale / 53. Biennale w Wenecji, „Fare Mondi / Making Worlds”, Wenecja 7.06. – 22.11.2009


Izabela Kopania

„Energy Class: B” i „Agent Absurd”: wokół transformacji 1989 roku / „Agent Absurd”, Golden Thread Gallery, Belfast 1.05. – 7.06.2009; „Energy Class: B”, Ormeau Baths Gallery, Belfast 7.05. – 6.06.2009


Jan Kowalski

Niepokojący Laibach / „Ausstellung Laibach Kunst – Rekapitulacja 2009”, Muzeum Sztuki w Łodzi, MS, Łódź 26.05. – 23.08.2009


Jan Kowalski

Buren dla Stażewskiego / Daniel Buren, „Hommage à Henryk Stażewski. Cabane éclatée avec tissu blanc et noir, travail situé, 1985–2009”, Muzeum Sztuki w Łodzi, MS od 28.04.2009


Tekla Woźniak

Artysta wideo wobec humanitarnej katastrofy / Renzo Martens, „Episode III. Enjoy Poverty”, 2008


Zofia Bartosiewicz

Melancholijne grzebanie w pikselach / Dorota Masłowska, „Między nami dobrze jest”, reżyseria Grzegorz Jarzyna; Schaubühne am Lehniner Platz, Berlin, premiera 26.03.2009; TR Warszawa, premiera 5.04.2009


Andrzej Górny

Don Juan odchodzi / Molier, „Don Juan”, reżyseria i adaptacja Aleksander Kaniewski, Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, Scena Nowa, premiera 30.05.2009


Agata Barełkowska

(Nie)Prawda pamięci / Shelagh Stephenson, „Pamięć wody”, przekład Elżbieta Woźniak, reżyseria Łukasz Wiśniewski, Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, premiera 24.10.2008


Justyna Knieć

Debiutanci: wystąp! / „Panorama kina współczesnego”, 9. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty, Wrocław 23.07. – 2.08.2009


Tomasz Janas

Kaprysy pogody, muzyczne zachwyty / III Tzadik Poznań Festiwal, Poznań 17–19.07.2009


RECENZJE I OMÓWIENIA


Michał Larek

Jeszcze o Baudrillardzie! / Jean Baudrillard, „Zbrodnia doskonała”, przekład Sławomir Królak


Waldemar Kuligowski

Brunatna Polska 1987–2009 / Marcin Kornak, „Brunatna księga 1987–2009”


Grzegorz Wysocki

Thriller medyczny à rebours / Frigyes Karinthy, „Podróż wokoł mojej czaszki”, przekład Anna Górecka


Elżbieta Winiecka

Ulotne i trwałe / Piotr Sommer, „Dni i noce”


Krzysztof Hoffmann

„Abecadło” Tadeusza Pióry / Tadeusz Pióro, „Abecadło”


Magdalena Wołowicz

W poszukiwaniu straconej tożsamości / Anda Rottenberg, „Proszę bardzo”


Tomasz Ewertowski

Czego opowieść nie potrafi / Saša Stanišić, „Jak żołnierz gramofon reperował”, przekład Alicja Rosenau


FELIETONY


Edward Pasewicz

Podręcznik do leżenia / Scherzo. Ziemlich schnell, Berlin lipiec 1944


Agata Araszkiewicz

Cover story / Utracona utopia: dlaczego Berlin?