Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Czas Kultury 3/1999

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Kaktus (dyskusja | edycje) z dnia 18:20, 24 paź 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 1999


okładka numeru 3/1999

Marzanna Bogumiła Kielar – Wiersze


Sztuka i media


Roman Kubicki

Publiczny urok intymności


Marek Wasilewski

Nawracanie, Oswajanie, Tresowanie


Nie tylko dla elit

rozmowa z Markiem Krajewskim


Robert Arnold

Just do it! – Nike jako sztuka publiczna


Jaromir Jedliński

Rzecznicy obcego – Joshua Neustein i Krzysztof Wodiczko


Łukasz Guzek

Społeczeństwo jest skandalem


Marek Wasilewski

Obraz jako billboard


Tchórzostwo jest grzechem

rozmowa z Maciejem Rembarzem


Konkurs


Robert Wyszyński

Katastrofa INTERCITY


Arek Woźniak

Wiersze


Mirosław Gabryś

Wiersze


Jerzy Woliński

Wiersze


Media


Maciej Iłowiecki

Mit o niezależności


Włodzimierz Filipek

Medialny lament


Tomasz Siemoniak

Kogo się boi wolność słowa?


Tomasz Wołek

Beczka miodu z odrobiną dziegciu


Film


Bartosz Żurawiecki

Prostota serca, „Dworzec Centralny (Central do Brasil)”; reż. Walter Salles; scen. Joao Emanuel Carneiro, Marcos Bernstein według opowiadania Waltera Sallesa; wyst.: Fernanda Montenegro, Marilia Pera, Vincius de Oliviera. Soia Lira; Brazylia/Francja 1997


Katarzyna Bielińska

„Życie jest piękne”, czyli wysiłki błazna, „Życie jest piękne (La vita e Bella); reż. Roberto Benigni; scen. Vincenzo Cerami, zdj. Tonino Delli Colli, muz. Nicola Piovani, wyst.: Roberto Begnini, Nicoletta Braschi, Georgio Cantarini, Włochy 1998.


Andrzej Szpulak

„Gadatliwe kino”


Teatr


Nic już nie będzie jak dawniej

rozmowa z Markiem Fiedorem


Maria Janiszewska

Trzy twarze Don Juana, Stary Teatr w Krakowie, Moliere, „Don Juan”, scenariusz i reżyseria: Marek Fiedor, scenografia: Monika Jaworowska, muzyka: Bolesław Rawski. Premiera: 17 kwietnia 1999 r.


Muzyka


Marcin Poprawski

Lutosławski „od zera”, notatki na marginesach


Felieton na początek wieku


Rafał A. Ziemkiewicz

Ludzie komórkowi


Recenzje i omówienia


Leszek Nowak

Zagłada w świetle rozumu chłopięcego, Michał Głowiński, „Czarne chmury”. Open, Warszawa 1998.


Jacek Gutorow

Kontrapunkt (kilka uwag o poezji Jacka Podsiadły), 8kwietnia 1999 r. w opolskim ratuszu miało miejsce spotkanie autorskie Jacka Podsiadły. Poniższy szkic otworzył to spotkanie.


Piotr Kępiński

Konwój zatonął na brzegu, Andrzej Sosnowski, „Konwój Opera”. Pomona, Wrocław 1999.


Maciej Mazurek

Moralny modernista w niemoralnym postmodernizmie, Janusz Marciniak, „Awangarda i wątroba”. Obserwator, Poznań 1998.


Paulina Ambroży

Niedoskonałe tworzywo świata, Samuel Beckett, „Wierność przegranej”. Tłum. Antoni Libera. Wydawnictwo Znak, Kraków 1999.


Tomasz Stawiszyński

Gabinet figur woskowych, Stephen King, „Worek Kości”. Wyd. Prószyński i Ska, Warszawa 1999.


Poznański Czas Kultury


Urszula Krzymańska

W blado-hiszpańskim rytmie, Wystawa „Dali na Zamku”, Grafiki Salvadora Dali z kolekcji H. Essa , Poznań, 22.02.-0504.1999


Piotr Grasman

Naturometafizyka, o fotografii Danuty Kuciak


Ewa Źródlewska

Graficy w Poznaniu, Wystawa „Graficy”, Galeria Miejska „Arsenał” Poznań 18.06.-25.07.99.


Tomasz Janas

Z różnych stron świata, VII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Grolsch Jazz Fair Poznań ’99, 17-22 maja 1999


Maria Janiszewska

Maltański Teatr ogromny


Łukasz Lubiatowski

Zabawa podstarzałych wujaszków


U nas za kołem polarnym


Klemens Stróżyński