Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 92-93 (2009)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Czemar (dyskusja | edycje) z dnia 14:08, 27 paź 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2009


okładka numeru
92-93/2009


tanztheater

Anna Królica
jak mogliśmy zapamiętać pinę bausch?

Jadwiga Majewska
raimunda hoghe taniec na krawędzi
Stary Browar Nowy Taniec na Malcie

Tadeusz Kornaś
totentanz
Schritte Verfolgen, choreogr. Susanne Linke

Jagoda Ignaczak
porządkowanie snów
Aleksandra Rembowska, Teatr tańca Piny Bausch


(a)pollonia

Marta Bryś
(d)ybuk w (a)pollonii. między dwoma światami

spektakl jak sztafeta
z Magdaleną Cielecką rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska

wytrącić z pewności
z Jackiem Poniedziałkiem rozmawiają Marta Bryś i Monika Kwaśniewska


repertuar

Maryla Zielińska
przebóstwienie
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Śmierć i dziewczyna. Dramaty księżniczek, reż. Suse Wächter, Dagmara Lutosławska, Agnieszka Korytkowska-Mazur, Maria Kwiecień, Małgosia Głuchowska

Monika Kwaśniewska
teatralna lista przebojów
Teatr Narodowy w Warszawie: Marat/Sade, reż. Maja Kleczewska

Paweł Schreiber
czechow bez końca
Teatr Polski w Bydgoszczy: Trzy siostry, reż. Paweł Łysak; Płatonow, reż. Maja Kleczewska


schlingensief

Anna R. Burzyńska
enfant terrible

christoph schlingensief o „eine kirche der angst”

Renata Derejczyk
ostatnia wieczerza – przez sztukę do życia
„Eine Kirche der Angst vor dem Frenden in mir”, reż. Christoph Schlingensief

Isabella Waszina
opus summum
Burgtheater w Wiedniu: Mea Culpa – ReadyMadeOper, reż. Christoph Schlingensief


teatr postdramatyczny

Hans-Thies Lehmann
just a word on page and there is the drama. uwagi o tekście w teatrze postdramatycznym

Bernd Stegemann
postdramat i co dalej?

Marcin Kościelniak
teatr suwerenny helmuta kajzara

performance
Katarzyna Fazan
między żywą wyobraźnią a martwym ciałem
(od kantora do innych teatrów śmierci)

Joanna Jopek
lekcja anatomii: od rembrandta do kantora

Jadwiga Rożek-Sieraczyńska
jerzy bereś – rycerz wiary

Joanna Jopek
kraków: DIY


festiwale

Julia Hoczyk
teatr mistrzów
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Świat Miejscem Prawdy we Wrocławiu

Maryla Zielińska
gry terenowe
Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi

Jarosław Wójtowicz
miłość w czasach kryzysu
Ziemia obiecana, reż. Jan Klata

Olga Katafiasz
po rewolucji mamy się dobrze
19. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

Julia Kluzowicz
powstrzymać kłamstwa
19. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu

Monika Muskała
w poszukiwaniu utraconej tożsamości
Wiener Festwochen

Marta Kurowska
w soczewce
Theatertreffen w Berlinie

Monika Blige
pomiędzy rytuałem a widowiskiem
Brave Festival we Wrocławiu


zagranica

Dorota Semenowicz
sypialnia rogera
Opéra National de Paris, Opéra Bastille: Król Roger, reż. Krzysztof Warlikowski

idea, która stała się ciałem
z Teresą Chylińską rozmawia Dorota Krzywicka-Kaindel

Anna Herbut
against the wall
Última Vez: NieuwZwart, reż.: Wim Vandekeybus


orient

Maria Szymańska
rodzaje tradycyjnego teatru jawajskiego (wayang)


teatr lalek

Marek Waszkiel
kukła – lalka – animowana forma. polski teatr lalek po 1945, część trzecia: 1949-1955

Alicja Rubczak
w cieniu legendy
Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej: Król umiera, reż. François Lazaro


teatr w książkach

Mateusz Antoniuk
dysonans, głuchy człowiek, arcydzieło błędu
Jacek Kopciński, Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta

Agnieszka Wanicka
czy historią teatru można się bawić?
Jan Michalik, Teatr w sejmie

noty o książkach