Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 67-68 (2009)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Misty Roxy (dyskusja | edycje) z dnia 16:13, 29 mar 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2009


okładka numeru
67-68/2009

OD REDAKCJI

NOWA HISTORIA – KONCEPT METODOLOGICZNY

Nowa historia filmu jako archeologia mediów
THOMAS ELSAESSER

Zobaczyć Gorgonę. Siegfried Kracauer i teoria filmu po Zagładzie
TOMASZ MAJEWSKI

Konstruując Alfredów Hitchcocków
MARCIN ADAMCZAK

Cogito ergo video. Wprowadzenie do Histoire(s) du cinema Godarda
ALEKSANDRA HIRSZFELD

NOWA HISTORIA – REINTERPRETACJE

Pantomima i film. Inne spojrzenie
MAREK HENDRYKOWSKI

Od ciekawostki do dyscypliny. Historia teorii badań nad wczesnym kinem
ŁUKASZ BISKUPSKI

Ekspresjonizm raz jeszcze, czyli na nowo o historii filmu niemieckiego
TOMASZ KŁYS

Filmowy modernizm
RAFAŁ SYSKA

Heimatfilm - zarys dziejów gatunku
BEATA KOSIŃSKA-KRIPPNER

Archiwista narodzin i śmierci. Jutrzenka i mise-en-mort w historiografiach włoskiego neorealizmu
STEFANO CIAMMARONI

STARE FILMY, NOWE SPOJRZENIE

Pierwszy polski film fabularny: Le Martyrs de la Pologne - Pruska kultura (1908)
MAŁGORZATA I MAREK HENDRYKOWSCY

Między awangardowym eksperymentem a tanim horrorem. Ekranizacje twórczości Edgara Allana Poe przed 1939 rokiem - JEST PO ANGIELSKU
WOJCIECH ŚWIDZIŃSKI

"Na nabrzeżach" Elii Kazana w meandrach historii kina
MARCIN PIEŃKOWSKI

Nasza komedia narodowa
TADEUSZ LUBELSKI

OKIEM I UCHEM

Kino spontaniczne
MARCIN GIŻYCKI

KSIĄŻKI O FILMIE

Dynamika historii
TERESA RUTKOWSKA

Podzwonne dla filmowego Lwowa
TADEUSZ LUBELSKI

KRONIKA

Munk - artysta niezastąpiony
BEATA KOSIŃSKA-KRIPPNER

Jak mamy żyć
ŁUKASZ MACIEJEWSKI

Krakowski projekt czterotomowej Historii Kina
TADEUSZ LUBELSKI

NOTY O AUTORACH

SUMMARY

TABLE DE MATIERE