Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 26-27 (1999)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Misty Roxy (dyskusja | edycje) z dnia 19:52, 31 mar 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1999


okładka numeru
26-27/1999

ADAPTACJE - TEORIA l PRAKTYKA

BRIAN MCFARLANE, Tło, problemy i nowe propozycje
JAROSŁAW TWARDOSZ, Listonosz dzwoni jednak więcej niż dwa razy


KLASYKA LITERACKA W KINIE

ALICJA HELMAN, Wichrowe wzgórza Meksyku
JOANNA WOJNICKA, „Zmysły” – film Luchino Viscontiego, opowiadanie Camillo Boito
MAŁGORZATA RADKIEWICZ, Portrety dam
BRONISŁAWA STOLARSKA, „Potulna” Dostojewskiego, „Łagodna” Bressona
ŁUCJA DEMBY, Co to jest sztolcowszczyzna? „Kilka dni z życia Obłomowa” Nikity Michałkowa
WALDEMAR FRĄC, Uwierzyć w kino. Refleksja wokół adaptacji filmowej „Solaris” Stanisława Lema
IZABELA FILIPIAK, Kto został zabity? „Lolita” Wladimira Nabokova i Adriana Lyne’a


JOYCE l FILM

SUZANNE BUCHAN, Fantazje filmowe. Wariacje na temat „Ulissesa”
KRZYSZTOF LOSKA, Joyce, sen i kino. O adaptacji filmowej „Finnegans Wake”


WARIACJE SZEKSPIROWSKIE

IWONA RENTFLEJSZ, Dlaczego Henryk V, czyli krótka historia trzech premier
ANETA PIERZCHAŁA, Pajęcze gniazdo. Wokół „Makbeta” Akiry Kurosawy
PAWEŁ ŁOPATKA, Trzy sposoby na Szekspira
MAGDALENA ŁAPIŃSKA, „Rosencrantz i Guildenstern nie żyją”. Świat dopowiedzeń, cieni i niedopowiedzeń.


FILM POLSKI - ADAPTACJE

GRAŻYNA STACHÓWNA, Trzy spojrzenia przez okno. „Pożegnania” Dygata i Hasa.
JULIA MICHAŁOWSKA, Chanson triste. O „Pożegnaniach” Wojciecha Jerzego Hasa.
IWONA KOLASIŃSKA, Na początku była księga...
PIOTR LITKA, Śmierć bez starych dekoracji
NATASZA KORCZAROWSKA, Ocalić przeszłość od nieznaczenia. „Dolina Issy” Tadeusza Konwickiego


LITERATURA l ANTROPOLOGIA

SŁAWOMIR SIKORA, Granica i sytuacja graniczna w „Pustyni Tatarów”
BOŻENA KUDRYCKA, Pod niebem Afryki
ELŻBIETA WIĄCEK, Adaptacja czy inspiracja? Śladami kontekstów literackich „Truposza”
PIOTR DUMAŁA, Kafka, którego nie było
ELŻBIETA OSTROWSKA, Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji „Gender-theatre-cinema”


OKIEM l UCHEM

MARCIN GIŻYCKI, Ameryka zrobiona z kina

FILM W POLSCE '98 - oprac. Beata Kosińska-Krippner