Kwartalnik Filmowy 21-22 (1998)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1998
ZJAWISKA
Franco de Peña, Posmosi
Tadeusz Lubelski, Po zburzeniu muru (Kino polskie ostatniej dekady)
Józef Gębski, Jak osiągnąć nonsensus
TEORIA l PRAKTYKA
Andrzej Zalewski, „Imię Carmen” i „Dzikość serca”. Dwa typy filmowej nieciągłości.
Alicja Helman, Adaptacje filmowe powieści Forstera w reżyserii Jamesa Ivory’ego.
PREZENTACJE – FILMY
DZIKOŚĆ SERCA DAVIDA LYNCHA
Elżbieta Ostrowska, Gatunkowy topos przestrzeni
NA SKRÓTY ROBERTA ALTMANA
Barbara Kosecka, Ludzie i ryby
FORTEPIAN JANE CAMPION
Małgorzata Radkiewicz, Muzyka i milczenie
PULP FICTION QUENTINA TARANTINO
Urszula Jarecka, Jerzy Giebułtowski, Ezechiel: 25, 17. Objawienie w labiryncie pop-kultury
Jacek Ziemek, Sztuka negocjacji
SPALENI SŁOŃCEM NIKITY MICHAŁKOWA
Łucja Demby, Czas teraźniejszy, czas tragiczny
CRASH DAVIDA CRONENBERGA
Krzysztof Loska, Eros i technologia
DYM WAYNE'A WANGA
Katarzyna Jabłońska, Ciag dalszy
PRZEŁAMUJĄC FALE LARSA VON TRIERA
Aneta Pierzchała, Śmierć człowieka religijnego
ZAGUBIONA AUTOSTRADA DAVIDA LYNCHA
Andrzej Pitrus, Zagubiona autostrada, bez końca, bez początku
BRACIA WITMANOWIE JANÓSA SZÁSZA
Dariusz Czaja, Sezon w piekle. Opowieść zimowa.
FUNNY GAMES MICHAELA HANEKE
Beata Kosińska-Krippner, Przemoc w białych rękawiczkach
SŁODKIE JUTRO ATOMA EGOYANA
Marcin Michalski, Powrót szczurołapa
SPOJRZENIE WSTECZ - KONTRAKT RYSOWNIKA PETERA GREENAWAYA
Piotr Bieńkowski, Kalejdoskop nicości
PREZENTACJE – TWÓRCY
NANNI MORETTI
Katarzyna Kościelak, Sztuka kompromisu, albo trudna historia dojrzewania
LUC BESSON
Magdalena Łapińska, Obserwator gwiazdozbiorów samotności
ANTROPOLOGIA l FILM
Sławomir Sikora, Oblicza innego. Na marginesie „Przełamując fale” i „Gry pozorów”.
MUZYKA l FILM
Krzysztof Lipka, Kastraci, czyli anielskie głosy ofiar muzycznej zmysłowości.
OKIEM l UCHEM
Marcin Giżycki, Koniec wieku i co dalej
FILM W POLSCE '97