Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 17 (1997)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Misty Roxy (dyskusja | edycje) z dnia 18:57, 7 kwi 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1997


okładka numeru
17/1997

Filmy polskie - ankieta "Kwartalnika"

Maria Janion, Jeruzalem słoneczna i zaklęty krąg


KANAŁ, Wajda, 1956

Janusz Gazda, Początek szkoły polskiej


POPIÓŁ l DIAMENT, Wajda, 1958

Jan Józef Szczepański, "Popiół i diament"
Stanisław Grochowiak, Śmierć i dziewczyna
Stanisław Lem, Felieton apologetyczny
Wiktor Woroszylski, Tylko popiół?
Zygmunt Kałużyński, Morderca z Cafe de wąski spodeń
Alicja Helman, Dzieło talentu i pasji
Ryszard Ciarka, "Popiół i diament"
Popiół i diament- bibliografia


EROICA, Munk, 1958

Bronisława Stolarska, Zakładnicy nadziei


ZEZOWATE SZCZĘŚCIE, Munk, 1960

Alicja Helman, Między biegunami interpretacji


MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW, Kawalerowicz, 1961

Seweryn Kuśmierczyk, Szkic antropologiczny


NÓŻ W WODZIE, Polański, 1962

Marek Hendrykowski, Modern jazz


RYSOPIS, Skolimowski, 1964

Mariola Jankun-Dopartowa, Duchowa biografia pokolenia


RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE, Has, 1964

Krzysztof Lipka, Między epiką, retoryka i poezją
Marek Hendrykowski, Polska szkoła filmowa jako formacja artystyczna
Elżbieta Ostrowska, Obraz matki Polski w kinie polskim - mit czy stereotyp
Andrej Moskwin, Stanisław Przybyszewski w kinematografii rosyjskiej
ANKIETA - najwybitniejsze filmy polskie

TEORIE FILMOWE


FILM l FENOMENOLOGIA

Allan Casebier, Teoria fenomenologiczna. Husserlowska teoria przedstawienia artystycznego. cz. 2


FILM W POLSCE'96 – DOKUMENTACJA