Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EmFemme 2 (2) 2010

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Martalupa (dyskusja | edycje) z dnia 12:34, 18 kwi 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do EmFemme lub Spisy treści 2010


okładka numeru
2/2010


O powinnościach człowieka i wadze miłości mówi Izabela Dzieduszycka w rozmowie z Piotrem Wilczkowskim. Najważniejsza jest miłość.


Opowieść o głupim królu Midasie może posłużyć jako przepowiednia ponowoczesności. Ta, zbuntowana przeciwko swej poprzedniczce – nowoczesności, zaczęła wszystko czynić jej na przekór – mówi profesor Jadwiga Mizińska (Ponowoczesność – nuda nadmiaru)


Syndrom pustego gniazda to jeden z poważniejszych kryzysów w życiu rodzin posiadających dzieci – pisze psycholog Anna Suchecka w artykule Kiedy pisklęta wyfruną…


Pozory (nie) mylą Głośno jest o Susan Boyle – starej pannie ze Szkocji, która wyśpiewała sobie sławę w brytyjskiej wersji programu „Mam Talent”, Jej historia świadczy o tym, jak bardzo staliśmy się powierzchowni.


Wolontariat osób dojrzałych w krajach zachodnich jest normą. W Polsce grupa „50 +” wciąż jest problemem, a nie zasobem, którego możliwości nie potrafimy sensownie wykorzystywać – pisze Anna Wacławik-Orpik w tekście Egoizm pożytku publicznego.


„Harlequiny” to synonim romansowego kiczu. Lecz siła ich oddziaływania jest imponująca. Wydawcy amerykańscy uznali ten rodzaj literatury za narzędzie do przemycania ważnych treści. O drugiej, niedocenianej twarzy Harlequina z Grażyną Ordęgą z wydawnictwa Harlequin rozmawia Małgorzata Fabianowska.


O wszechobecnej w naszym codziennym życiu reklamie pisze Stefania Krawczyk w artykule Zapis stanu choroby.


W ustroju, w którym nie było tyle aut, za wyznacznik babskiej samodzielności uważałyśmy prowadzenie samochodu. Ale nawet my, emancypantki uwolnione od „kierowniczej” władzy mężów, musiałyśmy trafić do mechanika. Czyli z deszczu pod rynnę… - felieton Goty Kobieta na kanale.


Z cyklu Między wersami Maria Cyranowicz omawia wiersz Moniki Mosiewicz Gazela.


Procesy językowe są przykładem, jakimi drogami chadzają wszelkie snobizmy i mody na udawanie kogoś, kim się nie jest – zauważa Katarzyna Sybilska w felietonie Z małżonką....


Kim była saloniera? To dama prowadząca salon w XVIII wieku. Było to zadanie nie do przecenienia w dziejach europejskiej kultury – pisze Wiktor Sybilski w swojej gawędzie o sztuce.


Historia Agawe – podobnie jak inne opowieści o bachantkach, które w mistycznej ekstazie rozszarpują zwierzęta i ludzi i oddają się seksualnym ekscesom – zapładniała koncepcje ginofobii – chorobliwego lęku przed kobietami – pisze Krzysztof Rzepkowski.


Przez najbliższy rok będziemy sycić uszy muzyką najpiękniejszą z pięknych i tylko życzyć sobie można, by w ojczyźnie Chopina kult kompozytora trwał zawsze – pisze Marek Szabłowski w swoim felietonie.


Od lat społeczność Kolonii elektryzuje debata wokół budowy jednej z największych świątyń muzułmańskich w Niemczech. O tym reportaż Jonasza Ryby Muezin zamiast budzika.


O kontrowersjach wokół zmian klimatycznych i wiarygodności nauki pisze Marta Śmiegrowska z Polskiej Zielonej Sieci.


Przed setkami lat mapa niekoniecznie służyła do znajdowania drogi. Była opowieścią o dziwach odkrywanego świata – z podróżniczką Sylwią Kulczyk jedziemy do Gwatemali.


Jeżdżąc po świecie, robimy zdjęcia bo… No właśnie, dlaczego? – pyta Piotr Wilczkowski w tekście Tylko fotografia – to jest bardzo mało...


Nie żyjesz po to, by kupować – kupuj po to, by godnie żyć! - przekonują ekolodzy Wojciech Lewandowski i Robert Szewczyk.


O instrumentalnym traktowaniu zwierząt w Polsce i niedoskonałym prawie z działaczka na rzecz praw zwierząt Dżennet Połtorzycją-Stampf’l rozmawiają Magdalena Nagórska i Agnieszka Skrzypczyńska.

Z cyklu Idealny dom tym razem o stylu nowoczesnym opowiada Justyna Sławecka.


Dziane jest piękne – przekonuje znana projektantka Kalina Paroll.