Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 96 (2010)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Martalupa (dyskusja | edycje) z dnia 10:57, 9 maj 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010


okładka numeru
96/2010


persona


Maryla Zielińska

narodziny i śmierć postaci

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Persona. Ciało Simone, reż. Krystian Lupa


postać musi się zainstalować

z Małgorzatą Braunek rozmawia Julia Kluzowicz


Marcin Kościelniak

obszary negocjacji. factory 2; persona. marilyn; persona. ciało simone


widzowie do zmiany

z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska


Anna Zalewska-Uberman

słownik krystiana lupy. perspektywa reżysera


  witkacy. transhumancja


trupy, automaty, potwory

rozmawiają Paweł Dybel i Łucja Iwanczewska


Łucja Iwanczewska

z niej i przeciw niej – matki wyobraźni witkacego i sade’a


Andrzej Leder

szewcy: wy-łonienie podmiotu cynizmu


Ewa Domańska

transhumanacja jako transhumancja, czyli przepędzanie prochów witkacego


Monika Bakke

posthumanistyczne rekonfiguracje ciał


żmijewski


demokracje

z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski


Karol Sienkiewicz

artur żmijewski w poszukiwaniu nagiego życia


libera


artysta nie wie wszystkiego ani o sobie, ani o swojej pracy

ze Zbigniewem Liberą rozmawia Piotr Kosiewski


Katarzyna Fazan

artysta (nie) musi (się) tłumaczyć. zbigniew libera ze schizmą w tle


tramwaj

Georges Banu

elegia i horyzont

Odéon-Théâtre de l’Europe w Paryżu i Nowy Teatr w Warszawie: Tramwaj, reż. Krzysztof Warlikowski


na polach elizejskich

z Piotrem Gruszczyńskim rozmawia Renata Derejczyk


opera


Tadeusz Kornaś

kantata polska

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Oresteia, reż. Michał Zadara


Joanna Targoń

violetta von teese

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Traviata, reż. Mariusz Treliński


repertuar


Monika Kwaśniewska

matki, żony, rzeźniczki i świnie

Teatr Współczesny w Szczecinie: Migrena, reż. Anna Augustynowicz


Żelisław Żelisławski

w pułapce obrazu

Teatr Polski w Bydgoszczy: Babel, reż. Maja Kleczewska


Monika Żółkoś

słowacki w teatrze wyobraźni

Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Fantazy, reż. Piotr Cieplak


Paweł Schreiber

słowacki w kawałkach

Teatr Polski w Bydgoszczy: Słowacki. 5 dramatów. Rekonstrukcja historyczna, reż. Paweł Wodziński


  zagranica


Joanna Walaszek

przeciw naszym własnym słabościom

C.I.C.T./ Théâtre Bouffes du Nord, Paris, barbicanbite10, London, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław: 11 and 12, reż. Peter Brook


Thomas Irmer

eksplodująca scena

Thalia Theater w Hamburgu: Po próbie, reż. Luk Perceval


Renata Derejczyk

itaka, hades, all inclusive

Odyssee Europa, RUHR.2010


Friederike Felbeck

w sam środek mitu

Schauspiel Essen: Areteia, reż. Grzegorz Jarzyna; Düsseldorfer Schauspielhaus: Shoot/Get Treasure/Repeat, reż. Jan Klata

  historie teatru


Jan Michalik

gawęda o szkole krakowskiej


Krystyna Duniec, Joanna Krakowska

historia teatru polskiego. vademecum zdrowia i urody


Agnieszka Marszałek

skromne racje montmorency’ego


Grzegorz Niziołek

kantor i „żydzi

  teatr w książkach


Agnieszka Jakimiak

teatralność w przemianie

Samuel Weber, Teatralność jako medium


Jarosław Wójtowicz

pochwała błędu

Jan Balbierz, Nowy kosmos. Strindberg, nauka i znaki


Agnieszka Marszałek

próby z ostateczności

Katarzyna Fazan, Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor


Joanna Jopek

nie idee rzeczy, ale sama rzecz

Ewa Krakowska, Szkice z pamięci


noty o książkach