Didaskalia 100 (2010)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010
lata nauki krystiana lupy
kraków tętnił życiem. wspomnienia marzenny marii smoleńskiej
z Marzenną Marią Smoleńską rozmawia Waldemar Wasztyl
Waldemar Wasztyl
studia krystiana lupy
Krystian Lupa
fragmenty z archiwum rękopisów
Leszek Piotr Skiba
inscenizacja „nadobniś i koczkodanów” st. i. witkiewicza w teatrze jeleniogórskim jako propozycja interpretacji i modelu teatru
żądanie antygony
Judith Butler
kłopoty z zakazem incestu
Judith Butler
cielesne wyznania
śmierć na własnych prawach
rozmawiają Mateusz Borowski, Paweł Dybel, Adam Ostolski, Małgorzata Sugiera, Weronika Szczawińska
Mateusz Borowski
potomkowie antygony. teatr i relacje rodzinne
forum
Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
trans-sfer. dyskurs intymny w sferze publicznej
grotowski
Agata Adamiecka-Sitek, Weronika Szczawińska
płeć performera
Łucja Iwanczewska
bity na śmierć. etyka niezłomności grotowskiego i lacana
Tadeusz Kornaś
po grotowsku
Stowarzyszenie Teatralne Chorea w Łodzi: Grotowski – próba odwrotu, reż. Tomasz Rodowicz
cunningham
Jadwiga Majewska
centrum swojego. merce cunningham albo uwagi o myśleniu ciałem
tors: nie ma stałych punktów w przestrzeni
z Merce’em Cunninghamem rozmawia Jacqueline Lesschaeve
Joanna Szymajda
pożegnanie merce’a cunninghama w paryżu
kino szekspirowskie
Olga Katafiasz
zwycięstwo zła. „sen nocy letniej” maksa reinhardta i williama dieterle
repertuar
Katarzyna Fazan
czarny mózg warlikowskiego
Nowy Teatr w Warszawie: Koniec, reż. Krzysztof Warlikowski
Joanna Jopek
dream. factory
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Gwiazda śmierci,
reż. Krzysztof Garbaczewski
Paweł Schreiber
cudza klasa
Teatr na Woli w Warszawie: Nasza klasa, reż. Ondrej Spišák
Monika Kwaśniewska
śmiertelna wyprzedaż
Teatr Polski we Wrocławiu: Kazimierz i Karolina, reż. Jan Klata
Żelisław Żelisławski
niezapominanie
Teatr Polski we Wrocławiu: Szosa Wołokołamska, reż. Barbara Wysocka;
Teatr Polski w Bydgoszczy: Łagodna, reż. Barbara Wysocka
Jakub Papuczys
patrzenie w ciemność
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Zmierzch bogów, reż. Maja Kleczewska
Aneta Mancewicz
blisko-wizja: pół wieku videoteatru „poza” lothe i lachmanna
Videoteatr „Poza” w Warszawie: Zgrzyt, reż. Piotr Lachmann
taniec
Anna Królica
not about everything
Ciało/Umysł. 9. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego w Warszawie
Witold Mrozek
polski taniec na platformie
Polska Platforma Tańca w Poznaniu
zagranica
Anna R. Burzyńska
życie za dwieście lat
Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Żołnierze oraz Nach Moskau!
Nach Moskau!, reż. Frank Castorf
Thomas Irmer
po moskiewskiej premierze
Dorota Krzywicka-Kaindel
obsesja
Schauspielhaus Wien: Bruno Schulz: Der Messias, reż. Michał Zadara
Bettina Kerl, Michał Zadara
część piąta. „mesjasz” brunona schulza: performans nieobecności
Jolanta Łada
lohengrin eksperymentalny
Bayreuther Festspiele
Przemysław Strożek
magia teatru w malarstwie XIX wieku. od jacques’a-louisa davida do adolpha appii
Museo di arte moderna e contemporenae di Trento e Rovereto: Dalla scena al dipinto.
La magia del teatro nella pittura dell’Ottocento. Da David a Delacroix, da Füssli a Degas
teatr w książkach
Krzysztof Bielawski
ciągle ten sam dionizos
Aleksis Solomos, Święty Bachus. Nieznane lata teatru greckiego 300 p.n.e – 1600 n.e