Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Notes.na.6.tygodni 70 (2011)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Wetlina (dyskusja | edycje) z dnia 19:52, 5 gru 2011

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2011


okładka numeru
70/2011


MY – RZĄD


Protestujący Europejczycy domagają się partycypacji w procesach demokratycznych, współdecydowania o kształcie państwa oraz radykalnych zmian w systemie ekonomicznym. Model demokracji przedstawicielskiej zapada się na naszych oczach. Czy jedyną drogą jest społeczeństwo obywatelskie, które samodzielnie decyduje o przyszłości swojego regionu i państwa? O polskich pomysłach na zwiększenie partycypacji i problemach, jakie z tego mogą wynikać – rozmowa z Alkiem Tarkowskim, koordynatorem polskiego oddziału Creative Commons i współautorem projektu Otwartego rządu


FABRYKANT


Interesuje mnie taki prosty eksperyment psychologiczny, czy kiedy schowam się w galerii, będąc elementem ekspozycji i leżąc nieruchomo w kostiumie i ktoś wejdzie do takiej sali, to czy będzie czuł emanację psychiczną? Czy fakt, że ktoś jest w tym wnętrzu, wpłynie na jego postrzeganie całości? Pociągające jest móc podejrzeć reakcję widzów na swoje prace – mówi Jan Mioduszewski, twórca, właściciel i jedyny pracownik Fabryki Mebli


PROJEKTY WYBRANE


Dobrze opracowane wystawy, na których zestawia się obok siebie różne postawy i doświadczenia, są ciągle silniejsze niż popularne obecnie duże wydarzenia festiwalowo-targowe, które przybliżają temat szerokiej publiczności, ale tak naprawdę brakuje w nich wyraźnych komunikatów, pogłębionej refleksji – mówi kurator wystawy Projekty wybrane Romuald Demidenko


LUDZIE „NIKT” KOMENTUJĄ ŚWIAT


Jej prace są dowodem wrażliwości na zjawiska społeczne, mimo że nie powstają jako sztuka zaangażowana, komentująca, krytyczna. Tworzy, wykorzystując najprostsze materiały: słomę, sznurek, obiekty znalezione. Jest wymieniana za granicą wśród najciekawszych artystów jej pokolenia, w Polsce nieczęsto miała okazję wystawiać. Z artystką Agnieszką Kalinowską rozmowa tuż przed otwarciem jej wystawy Wygasłe neony


ALTERNATYWA JAKO PLAN B


Myśmy żadnej rzeczy w historii Wyspy nie zrobili na zasadzie urealnionego rachunku ekonomicznego, ponieważ tak się nie da. I każda z osób, która zna się na ekonomii czy marketingu, mówi, że to się nie uda. A ktokolwiek widział, jak Wyspa działa, to mówił, że to niemożliwe. A jak widzimy, jest możliwe – mówi Aneta Szyłak, współzałożycielka i dyrektorka Instytutu Sztuki Wyspa i wiceprezeska Fundacji Wyspa Progress


ORAZ GOŚCINIE W NOTESIE:


Udostępniamy nasze łamy istotnym pismom kulturalnym, które nie otrzymały w tym roku finansowego wsparcia w konkursie dotacyjnym organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym numerze TEORETYCZNY ZAWRÓT GŁOWY czyli kwartalnik literacki "FA-ART"