Kwartalnik Filmowy 75-76 (2011)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2011
Oblicza rzeczywistości
Od redakcji
W poszukiwaniu indywidualnego ciała: fotografia, detektywi i początki kina
TOM GUNNING
Z TEORII REALIZMU FILMOWEGO
À propos realizmu
ALICJA HELMAN
Kino i rzeczywistość (kilka uwag o zwątpieniu i afirmacji)
PAULINA KWIATKOWSKA
Kino i twarda rzeczywistość
WALDEMAR FRĄC
Obraz szukający prawdy – „realizm metafizyczny” jako realizacja filmowej ontologii fenomenologicznej
JOANNA SARBIEWSKA
Dokument – fikcja – realizm. Teoria wobec praktyki
MAREK HENDRYKOWSKI
MIĘDZY FIKCYJNYM REALIZMEM A REALISTYCZNĄ FIKCJĄ
Doświadczenie czy wyobrażenie? O Mannowskim kontekście Ocalenia Edwarda Żebrowskiego
ANDRZEJ SZPULAK
Głowa Meduzy, czyli realizm filmów Kina Moralnego Niepokoju
MARCIN MARON
Trylogia Billa Douglasa i granice realizmu społecznego
KAROLINA KOSIŃSKA
Między Hardym a Sterne’em. Realizm i jego przekroczenie w filmach Michaela Winterbottoma
ADAM KRUK
Lisandro Alonso – luki filmowego realizmu
RAFAŁ SYSKA
Tatuaż po pijanemu: mumblecore
ANDRZEJ PITRUS
Realistyczny musical? Allen – Resnais – von Trier
raFaŁ kOScHaNY
Podmiot, czas, światło. Gaspara Noé eksperymenty z realizmem we Wkraczając w pustkę
ANTONI MICHNIK
DOKUMENTALIZM MIMO WSZYSTKO
Jak możemy zdefiniować film dokumentalny?
BILL NICHOLS
Początki filmu dokumentalnego w Japonii
KRZYSZTOF LOSKA
Między fikcją a faktami. Docusoap po polsku, czyli telenowela dokumentalna
BEATA KOSIŃSKA-KRIPPNER
UJĘCIA
Powtórzenie. Próba etnografii eksperymentalnej
RYSZARD CIARKA
Czy film obserwacyjny musi być realistyczny? (Cannibal Tours Dennisa O’Rourke’a)
SŁAWOMIR SIKORA
OKIEM i UCHEM
Pożegnanie trzeciej awangardy
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI O FILMIE
Kino bez tajemnic
ANDRZEJ PITRUS
Obywatel Kutz – śląski gelender
GRAŻYNA STACHÓWNA
Wajdowskie adaptacje literatury w optyce Eweliny Nurczyńskiej-Fidelskiej
MIROSŁAW PRZYLIPIAK
Film czechosłowacki odnaleziony
KAROL SZYMAŃSKI
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIÈRES