Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Użytkownik:Gnhqrqle

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Gnhqrqle (dyskusja | edycje) z dnia 23:25, 18 sie 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Odszkodowania Forum - Od wielu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Pracujac multum lat na etacie w takich firmach jak na przyklad Warta a takze Ergo Hestia wypracowalem kilkanascie tysiecy ogledzin aut roznej masci. W trakcie mojej pracy natknalem sie na mrowie przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Nizej scharakteryzuje metody ktore byly na co dzien stosowane. Na ogol do wyludzen odszkodowan byly uzywane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) badz OC (niekosztowny i niemlody pojazd uderzal w mocno kosztowny samochod i odszkodowanie szlo z wiekowego zlomka jakiego nie skapili poswiecic, gdyz zwracalo sie im to z nawiazka). Wpierw przedstawie technike na OC. Naturalnie jedyna moznosc na zidentyfikowanie takiego wyludzenia to jednoczesne przesluchanie obydwu uczestnikow rownolegle w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im zestawu tych samych pytan. Jezeli w kilku punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich delikwentow na tak zwanym widelcu. Jest to wylaczna skuteczna procedura w tego rodzaju zdarzeniu - ogledziny miejsca zdarzenia lub konfrontacja aut tu nic nie da (chyba, ze zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa dobrze przyuczeni i tych "starych wyjadaczy" prawdopodobnie sie nie przylapie. Obecnie na miejsce szkody wzywaja Policje i Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob solidnych swiadkow. Dawniej modne tak zwane "przycierki boczkiem" wyszly juz z mody, poniewaz ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak naczelnik odrzucal na bok wszelkie BMW z przytartymi boczkami. W dzisiejszych czasach macherzy sa tak nauczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tzw "przod w tyl". Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa faktycznie nie do przyuwazenia. W samej rzeczy jest pewnego rodzaju trop. Macherzy chcac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa nabywaja na Allegro badz w Poznaniu odpalone poduszki, zniszczone chlodnice, polamane zderzaki tudziez reflektory. Po nabyciu takich trefnych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do zderzenia. W takim wypadku nalezy pieczolowicie sfotografowac wszystkie nadruki i emblematy - powinien byc tam wskazany rok produkcji i numer seryjny czesci. Pozniej nalezy zestawic daty produkcji elementow z rokiem produkcji auta. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem - aczkolwiek najbardziej kreatywny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTOCASCO. Tutaj w wiekszosci wypadkow podobnie sa montowane juz uszkodzone czesci i zderzenie nastepuje juz z wmontowanymi trefnymi czesciami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow zwoluje Policje i Pomoc Drogowa dla uzyskania rzetelnych swiadkow. Na ogol zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu tak aby nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Pozniej pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore aby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy - kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie odpowiednio przyuczyc. Wspolczesnie okrywaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly skrawki kory z innego drzewa; przepisuja pojazd na zone, matke lub kochanke by w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne azeby Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wynajduje coraz to nowe metody dekonspirowania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej finezyjne techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly samochod obsypuja pieprzem zeby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w obecnych czasach takie kombinacje...