Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 115-116 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Mwosnitzka (dyskusja | edycje) z dnia 10:43, 1 lip 2013

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2013

okładka numeru
115-116/2013


Hamlet

Monika Kwaśniewska. …chociaż nie byłeś żołnierzem
Schauspielhaus w Bochum: Hamlet, reż. Jan Klata

Dobranoc, książę.
Z Janem Klatą rozmawia Piotr Gruszczyński

Nina Tecklenburg. Zaczarowana rzeczywistość, zapośredniczony kontakt.
Historia Gob Squad

Teatr i ryzyko.
Z Sarah Thom i Simonem Willem rozmawia Konrad Wojnowski

Thomas Irmer.
Czegoś tu brakuje?
Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Dancing About, reż. Gob Squad

Dawicki

Dorota Jarecka. Oskar Dawicki – artysta bez zakresu

Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością.
Z Oskarem Dawickim rozmawia Piotr Kosiewski

Performatywność negatywna

Joanna Jopek
Praktyka porażki. Próby performatywności negatywnej

Judith Halberstam
Słaba teoria

Bojana Kunst
Jak czas może wywłaszczać: o trwaniu i ruchu we współczesnym performansie

Konrad Wojnowski
Performatywność katastrof: WTC

Teatr i historia

Marcin Kościelniak
Żenujące performanse przegranych. Przeciw-historie teatru zaangażowanego

Monika Świerkosz
W meandrach genealogii narodowych
Stary Teatr w Krakowie: Poczet królów polskich, reż. Krzysztof Garbaczewski

Katarzyna Lemańska
Tylko dla widzów dorosłych
Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach: Caryca Katarzyna, reż. Wiktor Rubin

Grzegorzewski

Moja przestrzeń, moje miejsca, mój teatr

Grupo corpo

Anna Bajor-Ciciliati
Grupo Corpo – ciało w stanie czystym

Eliane Robert Moraes
Mechanika liryczna ciała

Maria Rita Kehl
Gałganki z chmur

Marco Giannotti
Refleksje nad ciałem i przestrzenią

Teatr muzyczny

Katarzyna Fazan
Barbara Wysocka – aktorskie odbicie fortepianiu. Studium scenicznego kaprysu Michała Zadary
Agencja Artystyczna GAP: Chopin bez fortepianu, reż. Michał Zadara

Agata Łuksza
Chór Broniewskim podszyty

Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie: Requiemaszyna, reż. Marta Górnicka

„I Sing the Body Electric”
Z Martą Górnicką rozmawia Justyna Stasiowska

Tomasz Biernacki. Bernhard Lang – teatr powtórzeń

Jelinek

Marcin Bogucki. Terapia szokowa
Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy, Teatr Powszechny w Łodzi: Podróż zimowa, reż. Maja Kleczewska

Karolina Bikont
Nieżyte życie

Repertuar

Agnieszka Rataj. Informacja – i co teraz?
Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. L. Solskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu: Love & Information, reż. Monika Strzępka

Paweł Schreiber. Machinacje
Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy: Szalona lokomotywa. Opera dramatyczna, reż. Michał Zadara

Katarzyna Waligóra. Morrison post mortem
Opolski Teatr Lalki i Aktora: Morrison/śmiercisyn, reż. Paweł Passini

Karolina Leszczyńska. La Belle Époque w telegraficznym skrócie
Teatr Dramatyczny im. G. Holoubka w Warszawie: Młody Stalin. Prawdopodobna historia w siedmiu obrazach, reż. Ondrej Spišák

Zagranica

Friederike Felbeck. Medale, krew i milczenie
Düsseldorfer Schauspielhaus: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, reż. Michał Borczuch

Piotr Kosiewski. Mężczyźni bez ubrań
Leopold Museum w Wiedniu: Nackte Männer von 1800 bis heute

Rosja

Maryla Zielińska. Niet! Niet! Niet!
Złota Maska w Moskwie: Russian Case 2013

Natasza Jakubowa. Podróż z „roku, w którym się urodziłem” do „teraz, właśnie teraz”

Festiwale

Aleksandra Konopko. Osobne powiązania
Monosytuacje we Wrocławiu

Olga Katafiasz. Zabawmy się
Festiwal Teatralny Kontrapunkt w Szczecinie

Fischer-lichte

Erika Fischer-Lichte. Teatrologia – czym jest i po co ją studiować?

Joanna Walaszek. Uczyć się od mistrza

Erika Fischer-Lichte, Teatr i teatrologia. Podstawowe pytania

Teatr w książkach

Monika Pasiecznik. Dramaturgia muzyki

Łukasz Grabuś, Formy śmiercionośne. Kilka strategii dramaturgicznych we współczesnej operze

Marta Uszyńska. William „koło ratunkowe” Szekspir

Olga Katafiasz, Shakespeare i kino. Strategie adaptacyjne i ich konteksty społeczno-kulturowe

Katarzyna Fazan. Siedem pomysłów na przestrzeń

David Wiles, Krótka historia przestrzeni teatralnych

Noty o książkach