Didaskalia 115-116 (2013)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2013
Hamlet
Monika Kwaśniewska. …chociaż nie byłeś żołnierzem
Schauspielhaus w Bochum: Hamlet, reż. Jan Klata
Dobranoc, książę.
Z Janem Klatą rozmawia Piotr Gruszczyński
Nina Tecklenburg. Zaczarowana rzeczywistość, zapośredniczony kontakt.
Historia Gob Squad
Teatr i ryzyko.
Z Sarah Thom i Simonem Willem rozmawia Konrad Wojnowski
Thomas Irmer.
Czegoś tu brakuje?
Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Dancing About, reż. Gob Squad
Dawicki
Dorota Jarecka. Oskar Dawicki – artysta bez zakresu
Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością.
Z Oskarem Dawickim rozmawia Piotr Kosiewski
Performatywność negatywna
Joanna Jopek
Praktyka porażki. Próby performatywności negatywnej
Judith Halberstam
Słaba teoria
Bojana Kunst
Jak czas może wywłaszczać:
o trwaniu i ruchu we współczesnym performansie
Konrad Wojnowski
Performatywność katastrof: WTC
Teatr i historia
Marcin Kościelniak
Żenujące performanse przegranych.
Przeciw-historie teatru zaangażowanego
Monika Świerkosz
W meandrach genealogii narodowych
Stary Teatr w Krakowie: Poczet królów polskich, reż. Krzysztof Garbaczewski
Katarzyna Lemańska
Tylko dla widzów dorosłych
Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach: Caryca Katarzyna, reż. Wiktor Rubin
Grzegorzewski
Moja przestrzeń, moje miejsca, mój teatr
Grupo corpo
Anna Bajor-Ciciliati
Grupo Corpo – ciało w stanie czystym
Eliane Robert Moraes
Mechanika liryczna ciała
Maria Rita Kehl
Gałganki z chmur
Marco Giannotti
Refleksje nad ciałem i przestrzenią
Teatr muzyczny
Katarzyna Fazan
Barbara Wysocka – aktorskie odbicie fortepianiu. Studium scenicznego kaprysu Michała Zadary
Agencja Artystyczna GAP: Chopin bez fortepianu, reż. Michał Zadara
Agata Łuksza
Chór Broniewskim podszyty
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie: Requiemaszyna, reż. Marta Górnicka
„I Sing the Body Electric”
Z Martą Górnicką rozmawia Justyna Stasiowska
Tomasz Biernacki. Bernhard Lang – teatr powtórzeń
Jelinek
Marcin Bogucki. Terapia szokowa
Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy, Teatr Powszechny w Łodzi: Podróż zimowa, reż. Maja Kleczewska
Karolina Bikont
Nieżyte życie
Repertuar
Agnieszka Rataj. Informacja – i co teraz?
Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. L. Solskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu: Love & Information, reż. Monika Strzępka
Paweł Schreiber. Machinacje
Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy: Szalona lokomotywa. Opera dramatyczna, reż. Michał Zadara
Katarzyna Waligóra. Morrison post mortem
Opolski Teatr Lalki i Aktora: Morrison/śmiercisyn, reż. Paweł Passini
Karolina Leszczyńska. La Belle Époque w telegraficznym skrócie
Teatr Dramatyczny im. G. Holoubka w Warszawie: Młody Stalin. Prawdopodobna historia w siedmiu obrazach, reż. Ondrej Spišák
Zagranica
Friederike Felbeck. Medale, krew i milczenie
Düsseldorfer Schauspielhaus: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, reż. Michał Borczuch
Piotr Kosiewski. Mężczyźni bez ubrań
Leopold Museum w Wiedniu: Nackte Männer von 1800 bis heute
Rosja
Maryla Zielińska. Niet! Niet! Niet!
Złota Maska w Moskwie: Russian Case 2013
Natasza Jakubowa. Podróż z „roku, w którym się urodziłem” do „teraz, właśnie teraz”
Festiwale
Aleksandra Konopko. Osobne powiązania
Monosytuacje we Wrocławiu
Olga Katafiasz. Zabawmy się
Festiwal Teatralny Kontrapunkt w Szczecinie
Fischer-lichte
Erika Fischer-Lichte. Teatrologia – czym jest i po co ją studiować?
Joanna Walaszek. Uczyć się od mistrza
Erika Fischer-Lichte, Teatr i teatrologia. Podstawowe pytania
Teatr w książkach
Monika Pasiecznik. Dramaturgia muzyki
Łukasz Grabuś, Formy śmiercionośne. Kilka strategii dramaturgicznych we współczesnej operze
Marta Uszyńska. William „koło ratunkowe” Szekspir
Olga Katafiasz, Shakespeare i kino. Strategie adaptacyjne i ich konteksty społeczno-kulturowe
Katarzyna Fazan. Siedem pomysłów na przestrzeń
David Wiles, Krótka historia przestrzeni teatralnych
Noty o książkach