Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 3 (302) 2013
Z Katalog.Czasopism.pl
W.J.T. MITCHELL, Ikonoklazm w dobie „reprodukcji biocybernetycznej”.
Z W.J.T. Mitchellem rozmawiają Magda Szcześniak i Łukasz Zaremba
ŁUKASZ ZAREMBA
Ikonoklaści i ikono file
JAŚ ELSNER
Ikonoklazm jako dyskurs, przełożył Wojciech Michera
TOMASZ SWOBODA
Obraza obrazu
ROMA SENDYKA
Spolia (o obrazach na/w obrazach)
JOSEPH KOERNER
Ikona jako ikonostarcie, przełożył Wojciech Michera
WOJCIECH MICHERA
„Po tej stronie rzęs”. Nie-miejsce, nie-osoba, foto-grafia
SZYMON WRÓBEL
Roland Barthes czyta Mapę i terytorium Michela Houellebecqa
HITO STEYERL
W obronie nędznego obrazu, przełożył Łukasz Zaremba
MAGDA SZCZEŚNIAK
Obrazoburcze spojrzenia i większościowe obrazy mniejszości
KATARZYNA BOJARSKA
Sztuka, która krzywdzi? Granice gestu krytycznego wobec bolesnej pamięci (a cenzura)
MATEUSZ SALWA
Kamień obrazy. Jak odpowiedzieć obraźliwym obrazom?
KAMIL KOPANIA
Intymne zbliżenie z malutką Izą. Ataki na Galerię Arsenał w Białymstoku w latach 2001-2005
GRIDLEY McKIM-SMITH Retoryka gwałtu, język wandalizmu, przełożyli Magda Szcześniak, Łukasz Zaremba
PAULINA KWIATKOWSKA
Lucky to be alive, czyli jak przetrwać w świecie / jak przetrwać w obrazie
AGATA ZBOROWSKA
O ubraniach, które zbudziły obrazy koszmaru
AGNIESZKA PAJĄCZKOWSKA
Dobre, złe i „nowe” zdjęcia Zagłady
AGATA SIERBIŃSKA
Jak dostrzec Bin Ladena, by już nigdy go nie zobaczyć?
ANNA MIKOŁEJKO
Peintres de l’âme
JACEK ŚWIDZIŃSKI
Timing: popęd komiksowych obrazów
VIVIAN C. SOBCHACK
No Lies: kino bezpośrednie jako gwałt, przekład zbiorowy
MARCIN NAPIÓRKOWSKI
Odyseja Guerniki. Obraz, władza, śmierć i pamięć historyczna
BORIS USPIENSKI
Czas w nosie Gogola (nos oczyma etnografa), przełożył Bogusław Żyłko