Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 4 (303) 2013

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Passingfancy (dyskusja | edycje) z dnia 01:04, 14 lut 2014

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

DARIUSZ CZAJA
Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław

MACIEJ KAZIŃSKI
Pasje jarosławskie. „Pieśń naszych korzeni”

PIOTR KAPLITA
Jarosław.Miasto na pograniczu

Muzyka, kultura, pamięć

BŁAŻEJ MATUSIAK OP
Muzyczna świątynia

ŁUKASZ TISCHNER
Ekskarnacja. O pewnym dylemacie współczesności

ANNA CHĘĆKA-GOTKOWICZ
Słyszenie czyste: doświadczanie muzyki w refleksji Pascala Quignarda

PASCAL QUIGNARD
Ostatnia lekcja muzyki Tch’eng Liena, przeł. A. Chęćka-Gotkowicz

JORDI SAVALL
Muzyka, pamięć i łzy

DARIUSZ CZAJA
Biblioteka Savalla

Chorał gregoriański i liturgia

MARCEL PÉRÈS
Chorał starorzymski: Nowe horyzonty rozumienia chorału gregoriańskiego i chorałowych repertuarów Kościołów wschodnich, przeł. M. Kaziński

MIROSŁAW KOCUR
Mnich jako performer

BARTOSZ IZBICKI
Grać Straussa jak w Wiedniu, śpiewać chorał jak w Rzymie

MARCEL PÉRÈS
Czy zniknięcie kantorów to koniec liturgicznego śpiewu?

MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI
Dlaczego Kościół przestaje śpiewać?

MARCEL PÉRÈS
Sztuka kantylacji u źródeł przekazu wiary

BJÖRN SCHMELZER
Missa Caput: dwa lata po nagraniu, które przywiodło nas do Jarosławia

Duch Bizancjum

EGON WELLESZ
Pochodzenie muzyki bizantyjskiej, przeł. M. Kaziński

MACIEJ KAZIŃSKI
Głosy Bizancjum. Postscriptum

LYCOURGOS ANGELOPOULOS
Liturgia bizantyjska, przeł. M. Kaziński

MICHAŁ KLINGER
Rola liturgii w prawosławiu. Uwagi hermeneutyczne i z doświadczenia

Ks. HENRYK PAPROCKI
Teologia muzyki sakralnej

MARCIN ABIJSKI
Akatyst – muzyka
Panichida i powroty do źródeł. Wywiad z Adrianem Sarbu

Psalmy Dawidowe

DARIUSZ CZAJA
Głos wcielony. Glossa o psalmach

MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI
"Bijcie w bębny, w instrumenty grajcie...”

TOMASZ DOBRZAŃSKI
Salomone Rossi i psalmy hebrajskie

VLADIMIR IVANOFF
Sarband i psalmy muzułmańskie

Medium aevum

JOANNA BENEDYKTOWICZ
Quasi plastra per gradus. Hurgot wozu staczającego się po schodach, czyli o śpiewie gregoriańskim u Franków

BENJAMIN BAGBY
Sześć strun, pięć palców, jeden głos. Modus i tekst we wczesnośredniowiecznej muzyce

BENJAMIN BAGBY
Beowulf, Edda i sztuka wykonawcza epiki średniowiecznej. Notatki z warsztatu rekonstrukcji „Pieśniarza Opowieści”, przeł. M. Sadowska

Melancholie Dowlanda

J.D. do School of the Night, przeł. M. Skiba

FRANK PSCHICHHOLZ
Odczytywanie Second Booke of Songes or Ayres (1600) Johna Dowlanda, przeł. M. Skiba

JOHN DOWLAND
The Second Booke of Songes or Ayres, przeł. M. Skiba

Pasje Południa

FRANCESCO ZIMEI
Planctus z Montecassino: od intonacji do inscenizacji, przeł. A. Dudzińska-Facca

ANTONELLO RICCI, ROBERTA TUCCI
Drogi pieśni pasyjnych, przeł. A. Dudzińska-Facca

GIANNI DE SANTIS
Śpiew jako odkupienie, przeł. A. Dudzińska-Facca

LUIGI CHIRIATTI
Pieśni pasyjne: I passiùna tu Cristù i lu Santu lazzaru, przeł. A. Dudzińska-Facca

Pieśni niewinności, pieśni doświadczenia

O śpiewie tradycyjnym i pobożności ludowej – rozmowa z Adamem Strugiem

TADEUSZ NOWAK
Wniebogłosy. Pieśni dziadowskie

MARIA BIKONT
W poszukiwaniu pieśni tradycyjnej. Moje wyprawy na Ukrainę, do Rosji i na Białoruś

KATARZYNA JACKOWSKA-ENEMUO
O pięknym naczyniu i czwartym szaleństwie

Kozaczyj krug – z zespołem rozmawia Justyna Piernik

Bractwo śpiewacze z Andavías

MARCEL PÉRÈS
Pigna: grunt do uprawiania żywej muzykologii, przeł. M. Kaziński

PIOTR DAHLIG
Dwa spojrzenia na muzykę ludową. Emocje i fakty