Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 119 (2014)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014


okładka numeru
119/2014


nie-boska komedia. szczątki

Nie-Boska. Powidok. Rozmowa z udziałem twórców przedstawienia

Nie-Boska komedia. Szczątki

Anna Schiller. Minifelieton powidoczny

Agnieszka Jakimiak, Joanna Wichowska. Szkic spektaklu, którego nie było

Anna-Maria Karczmarska. Koncepcja scenograficzna

Agnieszka Jakimiak. Ta dziwna instytucja zwana spektaklem

demokracje

Grzegorz Stępniak. „Twerk, twerk, miley, only in america”. Gry z rasą w amerykańskim „kolorowym” teatrze

Natalia Jakubowa. Gogol-centrum: pierwszy sezon

Zofia Smolarska. Ślepe uliczki teatru dokumentalnego

Rafał Kołsut. Zabawa w ciebie

Situation Rooms. A Multiplayer Video Piece, reż. Rimini Protokoll

Małgorzata Sugiera. Archiwum i repertuar: u źródeł autorytetu dramatu

zwierzęta

Ulf Otto. Hermès, czyli jak europejski teatr zszedł na psy. O przedstawieniu „D’après nature”

Philippe’a Quesne/Vivarium Studio i o teatralnym potencjale zwierząt

Joanna Tomaszewska. Koń w teatrze Zingaro – aktor i postać

Po co mi słoń. Z Romeo Castelluccim rozmawia Dorota Semenowicz

Monika Żółkoś. Teatr zwierzęcej śmierci

katie mitchell

Thomas Irmer. Maszyneria i choroba

Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: The Yellow Wallpaper, reż. Katie Mitchell

Friederike Felbeck. Cząstki elementarne teatru

Schauspiel Köln: Reise durch die Nacht, reż. Katie Mitchell; Szczury, reż. Karin Henkel

Dan Rebellato. Katie Mitchell. Uczenie się od Europy

grzegorzewski

Aktor w teatrze Jerzego Grzegorzewskiego. Z Jerzym Radziwiłowiczem rozmawia Joanna Walaszek

Marta Michalak. Grzegorzewski: narracje

Jerzy Grzegorzewski, Warjacje. Scenariusze autorskie z lat 1978-1991

armine, sister

Tadeusz Kornaś. Piaski świątyni

Teatr ZAR: Armine, Sister, reż. Jarosław Fret

Wołanie. Z Jarosławem Fretem rozmawia Tadeusz Kornaś

repertuar

Jerzy Jarzębski. Spektakl odwołany

Teatr Polski we Wrocławiu: Kronos, reż. Krzysztof Garbaczewski

Klaudia Laś. Rewolucja trawi własne dzieci

Teatr Rozrywki w Chorzowie: Bierzcie i jedzcie, reż. Monika Strzępka

Paweł Schreiber. Nic się nie stało

Teatr Polski w Bydgoszczy: Wesele, reż. Marcin Liber

Rafał Kołsut. Lęk i odraza w tropikach

Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Smutki tropików, reż. Paweł Świątek

Katarzyna Lemańska. Dewaloryzacja wartości

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Misja; Teatr Polski w Bydgoszczy: Skąpiec, reż. Ewelina Marciniak

Justyna Stasiowska. Wynaleźć katastrofę

Katastronauci, reż. Iga Gańczarczyk

Karolina Leszczyńska. Nieustająca zabawa

Teatr Studio w Warszawie: Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, reż. Agnieszka Glińska

Kamila Paprocka. Genezis z odurzenia

Teatr Nowy w Łodzi: Samuel Zborowski, reż. Szymon Kaczmarek

Joanna Tomaszewska. Tornado nie porwało

Teatr Centrala i Muzeum Sztuki Nowoczesnej: 10 politycznych piosenek, reż. Michał Zadara

zagranica

Dorota Krzywicka-Kaindel. Stypa

Schauspielhaus Graz: Wycinka, reż. Krystian Lupa

opera

Marcin Bogucki. Dziedzictwo Sinobrodego

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Jolanta/Zamek Sinobrodego, reż. Mariusz Treliński

Dorota Krzywicka-Kaindel. Oczyszczenie

Bayerische Staatsoper w Monachium: Kobieta bez cienia, reż. Krzysztof Warlikowski

teatr w książkach

Tadeusz Kornaś. Małe reformy teatru

Małgorzata Leyko: Teatr w krainie utopii

Kazimierz Bardzik. Dezorientacja

Tomasz Biernacki, Monika Pasiecznik: Po zmierzchu. Eseje o operach współczesnych

Tadeusz Nyczek. Klocki Mrożek

Małgorzata I. Niemczyńska: Mrożek. Striptiz neurotyka

Ewa Partyga. Dramaturgia odzyskana

Joanna Jopek: Tylko fragment

Noty o książkach