Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 83-84 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Sandra Dworak (dyskusja | edycje) z dnia 21:31, 17 kwi 2014

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2013

okładka numeru 83-84/2013


OD REDAKCJI


CIAŁO AKTORA - CIAŁO FILMOWE

Twarze i ,,twarzowość"

PAUL COATES


Marylin Monroe 1962

GRZEGORZ PIOTROWSKI, KAROL SZYMAŃSKI


Performatywne identyfikacje

SEBASTIAN JAGIELSKI


Rytmy somatograficzne - Lucyna Winnicka w filmach Jerzego Kawalerowicza

PAULINA KWIATKOWSKA Tam ich nie ma. Ciało pop-gwiazdy w Superstar: The Karen Carpenter Story i I'm Not There Todda Haynesa

KAROLINA KOSIŃSKA


Kinowi Proteusze. Ciało jako narzędzie i środek artystyczny

GRAŻYNA STACHÓWNA


Ciało w filmowym neomodernizmie

RAFAŁ SYSKA


OBRAZ CIAŁA - OBRAZ KULTURY

Cielesność filmu, filmowość ciała

WALDEMAR FRĄC


O Miłości Michaela Hanekego trochę inaczej. Aporie cielesności

SŁAWOMIR SIKORA


Giuseppe Arcimboldi, Jan Švankmajer i inni. Od gabinetów sztuki i osobliwości do kolekcji filmów jako zbioru dzieł osobliwych (Zarys problematyki i tła kulturowego)

BOGUSŁAW ZMUDZIŃSKI


You’re one of me? ciało jako nośnik tożsamości w filmach DavidaCcronenberga

KLAUDIA RACHUBIŃSKA


Nieuchwytne ciała. O emocjach i afektach w obrazie filmowym na przykładzie Happy Flight Shinobu Yaguchiego

ARTUR SZARECKI


Głos uwięziony w ciele

TERESA RUTKOWSKA


CIAŁO POLITYCZNE, CIAŁO SPOŁECZNE

Topos ludzkiego ciała w Oblężeniu Juliena Bryana

Marek HENDRYKOWSKI


Terror ciała i wstrętny stalinizm w filmie Chrustalow, samochód! Aleksieja Germana Starszego

PAULINA GORLEWSKA


Przemoc w filmach gore albo o obrzydzeniu, które obnaża współczesne stosunki społeczne

MARKUS LIPOWICZ


CIAŁO I PŁEĆ

Byt i niebycie. reprezentacja kobiecego ciała w pracach Anety Grzeszykowskiej

AGATA ZBOROWSKA


Mama naga. Nagie ciało matki we współczesnych sztukach wizualnych

ADRZEJ PITRUS


Cielesność, intymność i seksualność w filmach Ulricha Seidla jako medium samotności i odrzucenia

BEATA KOSIŃSKA-KRIPPNER


Ciało niedoskonałe? Seksualny aspekt niepełnosprawności fizycznej w kinie współczesnym

MAŁGORZATA KOZUBEK


Ciała na sprzedaż – mroczna strona globalizacji

KRZYSZTOF LOSKA


OKIEM I UCHEM

Krowa w łóżku, koń na fortepianie

MARCIN GIŻYCKI


KRONIKA

(Re)konstruując obraz dyscypliny. Sprawozdanie z I Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców. Kamień Śląski, 6-8 czerwca 2013 r.

ADAM ANDRYSEK


KSIĄŻKI O FILMIE

Ostatni seans filmowy

MARTA BRZEZIŃSKA


Co słychać w polskim kinie... międzywojennym

WOJCIECH ŚWIDZIŃSKI


Balthasar, Tarkowski i theatrum mundi

GRZEGORZ NADGRODKIEWICZ


NOTY O AUTORACH

SUMMARY

TABLE DES MATIERES