Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Notes.na.6.tygodni 88 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Sandra Dworak (dyskusja | edycje) z dnia 14:37, 25 kwi 2014

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2013

okładka numeru 88/2013

JAK SKLEP Z WĘDLINAMI

Postanowiliśmy sprawdzić, co dzieje się w najważniejszych instytucjach kultury w Polsce, o których w ostatnich kilku miesiącach było głośno. Okazało się, że wszystkie dziedziny kultury instytucjonalnej funkcjonują w permanentnym kryzysie — od galerii sztuki współczesnej, przez te pokazujące plakaty, aż po teatry

FIGURY NIEMOŻLIWE I POMPA FUNEBRIS

Osadzenie architektury w kontekście tożsamościowym jest absolutnie konieczne, choć bolesne. Już czas na odzyskanie historii dla współczesności. To jest dobry moment na zaproponowanie nowej historycznej narracji, na przewietrzenie języka i narodowych mitów, zwłaszcza że mówimy o modernizmie, który także jest już konstruktem przeszłości — tłumaczą zwycięzcy konkursu na projekt Pawilonu Polskiego na przyszłoroczne Biennale Architektury w Wenecji WYBÓR INNYC H PROJEKTÓW ZGŁOSZONYCH DO KONKURSU NA WYSTAWĘ W PAWILONIE POLSKIM W WENECJI PODCZAS 14. MIĘDZYNARODOWEJ WYSTAWY ARCHITEKTURY W 2014 ROKU

GRANICE PERMANENTNIE WYSADZANE W POWIETRZE

Na ile projekt artystyczny może być traktowany również jako wypowiedź naukowa, która zmienia ogląd i interpretację historii? Mieszanie tych rejestrów wydaje się ciągle podejrzane. O byciu artystą wśród badaczy i badaczem wśród artystów mówi Tomasz Szerszeń

PRZEWIETRZYĆ PRZESTRZEŃ

Trudno przebić skalą przeszłe utopie, których nieudane fragmenty ciągle oglądamy. Jest we mnie romantyczna tęsknota za czymś więcej, ale zarazem mam poczucie, że dziś trzeba pracować inaczej, odwoływać się do tego, co na miejscu — rozmowa z Mateuszem Choróbskim o jego podniebnych akcjach radykalnych

BEZ OBIETNIC

Aktywiści chcą zmienić rzeczywistość w bardzo precyzyjny, konkretny i ukierunkowany sposób, podczas gdy sztuka właśnie tego robić nie chce, nie chce być tak jasna w swoich intencjach — tłumaczy Jeremy Deller, brytyjski artysta konceptualny, którego wystawa English Magic była jednym z najjaśniejszych punktów tegorocznego Biennale Sztuki w Wenecji

WSZYSCY MÓWIĄ, NIKT NIE WSPÓŁPRACUJE

Ludzie z różnych środowisk rzadko się w Polsce komunikują, ich doświadczenia się nie krzyżują. Nawet jeżeli wszyscy z fascynacją mówią o „przełomie performatywnym”. Rozmowa z Tomaszem Platą, pomysłodawcą cyklu RE// MIX realizowanego w Komunie// Warszawa

CIĘTY SZPADLEM RYTM CHAOSU

Chodzi mi o poszukiwanie takich rozwiązań, które dają poczucie, że są jakimś stanem przejściowym, ujawnionym z szerszego spektrum możliwości. Że istnieje cała gama innych rozwiązań, wersji, odmian, które mogą się z nich wykształcić. Nietrwałość, rwany rytm narracji, wymienność i ewolucja to według mnie odpowiednie pojęcia dla opisu zmiennej rzeczywistości — mówi Kuba Bąkowski

POKŁADY NIEROZŁADOWANEGO NAPIĘCIA

Wspólne doświadczenie życia w sferze jedynie marginalnie kontrolowanej przez państwo doprowadziło do zaakceptowania przez Romów prowizoryczności, która kojarzy się z ruchem, przemianą, symultanicznością i zdolnością adaptacji — wywiad z artystą Danielem Bakerem, przy okazji wystawy Domy srebrne jak namioty prezentowanej w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta

ENTUZJAZM STRUKTURALNY

Kluczowy jest moment, kiedy ruch obywatelski, czyli coś, co jest płynne, co jest po prostu ruchem, oparty na nieformalnych zasadach współpracy, się formalizuje. Nie można się wtedy spieszyć, trzeba budować solidne fundamenty i dobre mechanizmy współdziałania. Rozmowa z Agnieszką Ziółkowską.