Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 120 (2014)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Sandra Dworak (dyskusja | edycje) z dnia 17:55, 14 maj 2014

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014

okładka numeru 120 (2014)

dziady
Maria Prussak. Dykcja współczesności
Teatr Polski we Wrocławiu: Dziady, reż. Michał Zadara

Grzegorz Niziołek. „Dziady” jako teatr

Gustaw na ziemię. Z Bartoszem Porczykiem rozmawia Monika Kwaśniewska


towiańczycy
Dorota Jarząbek-Wasyl. W narodowej karczmie
Stary Teatr w Krakowie: Towiańczycy, reż. Wiktor Rubin

Katarzyna Fazan. Nie-Gustawy, nie-Konrady: świnie, chamy…


archiwum i repertuar
Diana Taylor. Archiwum i repertuar: performanse i performatywność. PerFORwhat studies

Małgorzata Sugiera. Więcej niż zwrot: performatywność jako podłoże przemian paradygmatycznych

Dorota Sajewska. Anioły w Polsce. Fantazja na motywach narodowych


teatr narodowy
Joanne Zerdy. Banalny nacjonalizm teatralny.Amerykańskie tournée „Black Watch”


mroczna turystyka
Roma Sendyka. Napatrzcie się! Mroczna turystyka i nowoczesność

Agnieszka Dauksza i Szymon Maliborski. Kłopoty z Zagładą. O dark tourism z perspektywy spóźnionych świadków

Iwona Kurz. Nieznośna lekkość reprezentacji

Anna Sieroń. Kolekcjonowanie wrażeń. Strategie konstruowania autentyczności i doświadczenia poza codziennością – czarna turystyka Meksyku i Kolumbii


repertuar
Joanna Jopek. Partycypacje (II): paradoksy wolności Wielkopolska: rewolucje

Rafał Kołsut. Oto ciało moje, oto krew moja
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Imka w Warszawie: Klątwa, reż. Monika Strzępka

Anna Bajek. Gdy słowa przestają mieć sens
Teatr Narodowy w Warszawie: Milczenie o Hiobie, reż. Piotr Cieplak

Marta Bryś. Sposób na „Akropolis”
Stary Teatr w Krakowie: Akropolis, reż. Łukasz Twarkowski

Agata Łuksza. Uśpione serca
Teatr Narodowy w Warszawie: Lód, reż. Konstantin Bogomołow

Paweł Schreiber. Policjanci i złodzieje
komuna//warszawa: Terry Pratchett. Nauki społeczne – współczesna opera kameralna

Ewa Fita. Zabawna historia o seksie i demonach
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Rękopis znaleziony w Saragossie, reż. Paweł Świątek

Piotr Dobrowolski. Nasz wielki mały teatr
Teatr Polski w Poznaniu: Mizantrop, reż. Kuba Kowalski


zagranica
Anna Teuwen. O skrzatach domowych i kanibalach
Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu: Burza, reż. Maja Kleczewska

Florian Malzacher. Nature Theater of Oklahoma – co się dotąd wydarzyło. Teatralna gra Kelly Cooper i Pavla Liski z kontrolą i niepowodzeniem


opera
Możliwość wejścia. Z Piotrem Gruszczyńskim, Pawłem Passinim i Cezarym Tomaszewskim rozmawiają Łukasz Grabuś i Kazimierz Bardzik

Natalia Jakubowa. „Ojcowie” i „protektorowie” przeciw córkom, żonom, wiedźmom i zjawom


taniec
Marta Seredyńska. Czy choreograf może też być archeologiem?
Archiwum Ciała w Poznaniu

Tomasz Kowalski. Patrzę, więc…?
nie jesteś mi obojętny w Poznaniu

Agnieszka Sosnowska. Podrzucam w górę ramiona – jeżeli je złapiesz, są twoje


antyk
Krzysztof Bielawski. Metamorfozy teatralne i obywatelskie w starożytnej Grecji w kontekście dionizyjskim


teatr w książkach Agnieszka Wanicka. „Mój język żyje wtedy, kiedy spotykam się z człowiekiem”
Zbigniew Osiński: Spotkania z Jerzym Grotowskim. Notatki, listy, studium

Monika Żółkoś: Rozdzieranie obrazu
Dorota Semenowicz: To nie jest obraz. Romeo Castellucci i Socìetas Raffaello Sanzio