Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 121-122 (2014)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 09:39, 12 wrz 2014

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014


okładka numeru 121-122 (2014)

dziady

Tomasz Kowalski. Dziady unchained

Teatr Nowy w Poznaniu: Dziady, reż. Radosław Rychcik

Monika Kwaśniewska. Po premierze

Teatr kłamie zawodowo. Z Radosławem Rychcikiem rozmawia Tomasz Kireńczuk

vinge/müller

Andrew Friedman. Totalna radykalna fikcja. Saga Ibsenowska Vegarda Vingego i Idy Müller

Thomas Irmer. Wrogowie ludu w Berlinie

Volksbühne ma Rosa­‍-Luxemburg­‍-Platz w Berlinie: 12­‍-Spartenhaus, reż. Vegard Vinge i Ida Müller

performans

Joseph Roach. Wprowadzenie: historia, pamięć i performans

solidarność

Paweł Sztarbowski. Wspólnota euforii. Rzeczywistość­‍-teatr „Solidarności”

Maria Kobielska. Zderzenie, klincz, impas. Narracje o stanie wojennym w polskiej pamięci kulturowej

Walka się nie skończyła. Z Martą Dzido i Piotrem Śliwowskim rozmawia Monika Kwaśniewska

Monika Kwaśniewska. Słabość, empatia, troska. Nowe światy i nowe wspólnoty według Grzegorzewskiego

Paweł Schreiber. Solidarność niemożliwa. „Squaring the Circle” Toma Stopparda

Maryla Zielińska. Protokół pewnego zebrania: „Otworzył się wentyl”

kurator

Marta Keil. Artysta – kurator – producent kultury

Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk. Komuna//Warszawa przesyła instrukcje: czym jest remiks teatralny?

Kręgi realnych utopii. Z Grzegorzem Laszukiem rozmawiają Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk

swinarski

Joanna Walaszek. Upiór w cmentarnej krypcie i geniusz w golfie

Stary Teatr w Krakowie: Geniusz w golfie, reż. Weronika Szczawińska

Paweł Mościcki. Sprawdzanie tradycji. Konrad Swinarski i teatralny anachronizm

repertuar

Rafał Kołsut. Nu, pogodi!

Teatr Polski we Wrocławiu: Termopile polskie, reż. Jan Klata

Dorota Jarecka. Wysocka. Stan ważkości

Centrala, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Teatr Polski we Wrocławiu: Szapocznikow. Stan nieważkości / No gravity, reż. Barbara Wysocka

Olga Katafiasz. Bandyci i my

Teatr Narodowy w Warszawie: Zbójcy, reż. Michał Zadara

Paweł Schreiber. Przebieralnia

Teatr IMKA w Warszawie, Teatr Polski w Bydgoszczy, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Cienie. Eurydyka mówi:, reż. Maja Kleczewska

Ewa Fita. Nowe życie kina

TR Warszawa: Druga kobieta, reż. Grzegorz Jarzyna

Karolina Obszyńska. Ideologia w ofensywie

Wrocławski Teatr Współczesny: Bramy raju, reż. Paweł Passini

Klaudia Laś. Historia wymyślana

Stary Teatr w Krakowie: W kwestii zwycięstwa, reż. Sebastian Majewski

Jakub Kłeczek. Sztuka wyboru

Machina Ex: Hedge Knights

zagranica

Thomas Irmer. Trzecie odrodzenie jako ostateczny dowód na bycie klasykiem

Haus der Berliner Festspiele: Einstein on the Beach, reż. Robert Wilson

Friederike Felbeck. Uwaga: to wideo zawiera fragmenty „Kaliguli”

Schauspiel Stuttgart: Caligula, reż. Krzysztof Garbaczewski

Natalia Jakubowa. W ruinach historii

Staatsoper w Berlinie: Carska narzeczona; Metropolitan Opera w Nowym Jorku: Kniaź Igor, reż. Dmitrij Czerniakow

opera

Marcin Bogucki. Kosmici w operze

Teatr Wielki – Opera Narodowa: Projekt „P”, reż. Krzysztof Garbaczewski

Tomasz Kireńczuk. Mozartowski dom lalek

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu: Don Giovanni, reż. Pippo Delbono

festiwale

Joanna Jopek. Eros i masakra

XLIX Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie

Tomasz Kowalski. Wypełnianie konturów

nie jesteś mi obojętny w Poznaniu

teatr w książkach

Agata Dąbek. Tekst dla teatru jako wydarzenie

W.B. Worthen, Dramat: między literaturą a przedstawieniem

Piotr Dobrowolski. Spadkobiercy Derridy

Anna Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka

Dobrochna Ratajczakowa. Po śladach

Włodzimierz Szturc, Rytualne źródła teatru. Obrzęd – maska – święto

Noty o książkach