Opcje 1-2 (94-95) 2014
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014
Marzena Sadocha |
Ptaki, które jem
Gwałt
Dariusz Nowacki |
Metonimie gwałtu
Tomasz Kaliściak |
Homo coco, czyli Witkacego „tabletka gwałtu”
Tomasz Rabsztyn |
(Gwałt)owna zmiana poglądów, czyli co łączy „Hańbę” Steve’a Jacobsa z „Więźniem nienawiści” Tony’ego Kaye’a
Grzegorz Stępniak |
Historyczny gwałt porządkuje świat: upominanie się o głos innych w wydaniu Lynn Nottage
Michał Jędryka |
Gwałcenie cytryn
Marcin Hylewski |
Zgwałcone dusze?
Piotr Mierzwa |
Wstyd, lęk, wstręt. Kultura polska jako pakt sadomasochistyczny
Marcin Bogucki |
Performans i przemoc „Wozzeck” w reżyserii Dmitrija Czerniakowa
Joanna Gaul |
Sama tego chciała… „Gwałt na Lukrecji” Benjamina Brittena
Radosław Sirko |
Surowymi rybami w skorki, japońskie tortury sensualne
Mit
Jacek Szerszenowicz |
Kosmiczny mem muzyki
Europejska rzeźba społeczna wokół pewnej linii kolejowej |
Z Martą Jonville i Tomaszem Matacko rozmawia Valerie de Saint-Do
Recenzje
Dariusz Nowacki | Cieszyńscy awiatycy |
Renata Putzlacher „W kawiarni Avion, której nie ma”
Jakub Skurtys | „To nie jest wiersz ciotowski” |
Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki „Kochanka Norwida”
Wojciech Kądziela | Wyznane kwikiem |
Piotr Macierzyński „kwik”
Zuzanna Orzeł | Świerszcze zagrały |
„Dajmy grać świerszczom. Antologia haiku o zwierzętach”
Piotr Fast | Rosja pod publiczkę |
Dmitry Glukhovsky „Witajcie w Rosji”
Katarzyna Pawlicka | Wielki brat goli siwą brodę |
Tom McCarthy „Resztki”
Krzysztof Łęcki | Iluzje szkoły złudzeń |
Piotr Zaczkowski „Szkoła złudzeń”
Justyna Budzik | (Nad)realność filmowych obrazów |
„Dziewczyna z lilią”, reż. Michel Gondry
Krzysztof Ociepa | „Ach nie jest się poważnym w siedemnastej wiośnie” |
„Młoda i piękna”, reż. François Ozon
Karolina Boroń |
Uwięzieni w jaskini |
20. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda & Anima
Wojciech Sitek | Nie jestem człowiekiem |
Tomasz Rabsztyn, „Pająk malezyjski, pająk szklany i pająk z Marsa. David Bowie”
Wojciech Sitek | Fin de Godard? |
Barbara Kita, „Obraz zatrzymany. Praktyka i teoria późnego Godarda”
Pola Sobaś-Mikołajczyk | Znów było bosko |
6. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia”
Aneta Głowacka | Zbiorowy seans psychoterapeutyczny |
„Wesele”, reż. Marcin Liber
Magdalena Figzał | Diety cud i inne mity |
„Bierzcie i jedzcie”, reż. Monika Strzępka
Katarzyna Niedurny | I cóż, że bez skreśleń? |
„Dziady”, reż. Michał Zadara
Karolina Leszczyńska | Teksty i epifanie |
„Milczenie o Hiobie”, reż. Piotr Cieplak
Michał Koziołek | This is not America(n) |
Johnny Cash, “Out Among the Stars”
Przemysław Pieniążek | Taylor Momsen idzie do piekła |
The Pretty Reckless, „Going to Hell”
Piotr Gorliński-Kucik | Ja – AR |
Artur Rojek, „Składam się z ciągłych powtórzeń”
Dominika Stopczańska | Szaleństwo la Folli |
Oni Wytars „La Follia – The Triumph of Folly”
Krzysztof Stefański | Kwiat Poznańskiej Wiosny |
43. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna”
Mateusz Andrzejewski | Harmonie i dysonanse |
Marcin Gmys „Harmonie i dysonanse. Muzyka Młodej Polski wobec innych sztuk”
Monika Glosowitz | Sztuka oporu, opór sztuki |
Ewa Majewska „Sztuka jako pozór”
Martyna Ludwig | Socjologia, pisarstwo i nuda |
Howard S. Becker „Warsztat pisarski badacza”
Strefa debiutu
Katarzyna Michalczak
Felieton
Krzysztof Łęcki |
Mój grecki syndrom
Marek K. E. Baczewski |
Raptus puellae albo o narodzinach Europy
Andrzej Gwóźdź |
W 48 godzin dookoła kina
Nadesłano nam, zaproszono nas