ARTeon 11/2014
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do ARTeon lub Spisy treści 2014
od redakcji
przegląd
wydarzenia
Malujący i namalowany
Gustave Courbet w kontekście wystawy w Fundacji Beyeler
Justyna Żarczyńska
Gustave Courbet – kalendarium
Oprac. Wojciech Delikta
Sztuczki Duchampa
Duchamp – w kontekście wystawy w Centre Pompidou
Wojciech Delikta
Pro publico bono?
„Masoneria” w warszawskim Muzeum Narodowym
Jadwiga Siatka
Pragmatyczni romantycy
„Manifestacje romantyczne” w Nowym Sączu
Karolina Staszak
Sztuka w służbie koncepcji
Mediations Biennale w Poznaniu
Milena Maćkowiak, Agata Ruszkowska
W poszukiwaniu tożsamości
Łódzka wystawa malarstwa Maurycego Gottlieba
Joanna Leszczyńska
Japonizm
Patrząc na Japonię
Japonizm w malarstwie europejskim
Piotr Kosiewski
Sztuka młodych
Agata Szymanek: Zabawa z materiałem wizualnym
Oprac. Agata Ruszkowska i Milena Maćkowiak
Ziemowit Fincek: Dostrajanie się do odbioru
Oprac. Agata Ruszkowska i Milena Maćkowiak
Dossier
Obrazy o natręctwie skojarzeń
Józef Hałas
Gerard Radecki
Czytanie sztuki
Courbet i nie-męski widz
„Źródło świata” Gustave’a Courbeta
Michał Haake
Komentarz
Obcydętalizm
Komentarz niepokorny
Andrzej Biernacki
książki
aktualia
zapowiedzi
Okładka: Gustave Courbet, „Le Fou de peur (Portrait de l’artiste)”, ca. 1844/1845, oil on paper on canvas, 60,5 x 50,5 cm, The National Museum of Art, Architecture, and Design, Oslo, materiały prasowe Fondation Beyeler