Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Bliza 3 (24) 2015

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Małgosia wosnitzka (dyskusja | edycje) z dnia 17:34, 18 paź 2015

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Bliza lub Spisy treści 2015

okładka numeru 3 (24) 2015

OD REDAKCJI

PRZYSZŁOŚĆ KINA

Magdalena Urbańska, KINO POSTWOLNOŚCIOWE – DZIŚ I JUTRO. Przemiany narodowej kinematografii

Małgorzata Major, PRZYSZŁOŚĆ KINA W RĘKACH TELEWIZJI?

Magdalena Gawłowska, SPÓJRZ, TO NA NAS PATRZY! O kinie zaangażowanym społecznie

Julia Gierczak, FILMY, KTÓRE ZNAMY. Jak przestałam się bać, że kino kiedykolwiek się skończy

Katarzyna Maćkała, FILM JAKO WSPÓLNOTA. O postrzeganiu rzeczywistości w Blowup Michelangela Antonioniego

Paweł Biliński, HISTORIA FILMU WEDŁUG GYÖRGYA PÁLFIEGO

Paweł Zbierski, DIUNA JODOROWSKIEGO. O filmie, który dotąd nie powstał

Przemysław Gulda, FILM W HEŁMIE. Czy rzeczywistość wirtualna zmieni kino?

Marta Tymińska, Kino w konsoli

Magda Malinowska, FULL FRONTAL. Seks i nagość w kinie najnowszym

WYDZIAŁ MALARSTWA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH W GDAŃSKU: WOJCIECH FANGOR

Wojciech Kuczok, O PRZYSZŁOŚCI KINA

Filip Szałasek, W PUSTYNI EKRANU. O wideo w powieściach Dona DeLilla

Paulina Pohl, WES ANDERSON I PERYFERIA „KINA ATRAKCJI”

Monika Samsel-Chojnacka, ERA WYKLUCZONYCH

Marek Gajdziński, PRZYSZŁOŚĆ BĘDZIE ZASKAKUJĄCA

Wanda Dittrich, Mariusz Wirski, POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI (KINA) A PRZYSZŁOŚĆ X MUZY

Grażyna Świętochowska, PRZEDSIONEK PRZYSZŁOŚCI: KINO MIĘDZY „NĘDZNYM OBRAZEM” I MASH-UPEM. Przypis do dającego się uogólnić przypadku

Aleksander Świeszewski, WIATR OD ZACHODU?

POEZJA

Martyna Tomczyk, BAJKA I BALONIK i inne wiersze

Adam Majewski, OBRÓT RZECZY i inne wiersze

Ewa Polińska-Mackiewicz, HAGADA (fragment poematu Anabasis)

Jakub Sajkowski, PIELGRZYMKA MOTOCYKLISTÓW i inne wiersze

ROZMOWY I DYSKUSJE

ZANIKA KINO ŚRODKA. GOLEM ZJADA STARĄ RZECZYWISTOŚĆ. Z Agnieszką Holland rozmawia Maja Holzinger

KONIEC KINA? Z Romanem Gutkiem, założycielem i współwłaścicielem Gutek Film, rozmawia Piotr Sobierski

KINO UMIERA. Na szczęście pozostaje nam film. Oraz refleksja. Nad samym sobą. Z Januszem Majewskim, twórcą takich filmów jak Zaklęte rewiry, Lekcja martwego ­języka czy C.K. Dezerterzy, rozmawia Marek Gajdziński

POWRÓT DO KINA MYŚLI. Z Robertem Glińskim rozmawia Krystyna Weiher

PRZYSZŁOŚĆ KINA. Z Arturem Liebhartem, dyrektorem Against Gravity, organizatorem festiwalu Docs Against Gravity FF, rozmawia Przemysław Rydzewski

OBRAZY TELEWIZYJNE. O sztuce w kontekście kina i tv z Wojciechem Fangorem rozmawia Arkadiusz Sylwestrowicz

Gdyńskie obyczaje kinowe. Z Julianem Skelnikiem rozmawia Adam Kamiński

RECENZJE

Paweł Huelle, ALFABET PO BRUKSELSKU

Kuba Wojtaszczyk, UPAŁ W KINIE. O książce Pamiętam, że było gorąco. Rozmowa z Tadeuszem Konwickim

PROZA / PRZEKŁADY

Miljenko Jergović, ALKATMER. Z chorwackiego przełożył Miłosz Waligórski

PROZA

Krzysztof Lipowski, RZEKA

ZAPISKI

Adam Wiedemann, UCHO W ROSOLE (24) GONDOLIERZY ZNAD WISŁY

Małgorzata Całka, TOŻSAMOŚĆ MANEKINA-SOBOWTÓRA W TWÓRCZOŚCI TADEUSZA KANTORA

Marek Wittbrot, SZKICE (XV)

Eugeniusz Sobol, INTYMNE ŻYCIE ANNY ACHMATOWEJ

Paweł Baranowski, POŁOWY, POŁOWY!