Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Format 3 (70) 2014

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Marta P-a (dyskusja | edycje) z dnia 21:30, 19 paź 2015

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Format lub Spisy treści 2014


okładka numeru
70/2014

Tematy
BOGUSŁAW JASIŃSKI. Strukturalni
ANDRZEJ SAJ. O materii malarskiej – i jej strukturze
GRZEGORZ SZTABIŃSKI. Malarstwo strukturalne
ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. Gruzy, platany, ideogramy

Postawy
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. Obrazy ujawniają się same
MARTA CZYŻ. Powroty Hałasa
ANDRZEJ SAJ. W materii malarskiej; bliżej słońca…
ANDRZEJ JAROSZ. Struktury i wyobraźnia
DOROTA MIŁKOWSKA. Wojciech Lupa, In statu nascendi
BOŻENA KOWALSKA. Kontemplacyjna i radosna
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. Strukturalny Neo-Pop AK-D
ZBIGNIEW MAKAREWICZ. Rzeźba ustrukturowana
GRZEGORZ SZTABIŃSKI. Struktury tkackie Jolanty Rudzkiej-Habisiak

Postawy II
LENA WICHERKIEWICZ. Pejzaże ciała
KAMA WRÓBEL. Samotny wędrowiec w krainie malarstwa, czyli podróż Katarzyny Karpowicz
AGNIESZKA WOLNY-HAMKAŁO. Niewinni czarodzieje
DOBROMIŁA BŁASZCZYK. Bettina Bereś. Za zasłoną toczy się szczęśliwsze życie
ANITA WINCENCJUSZ-PATYNA. (Nie)znane eksperymenty artystyczne Pukocza

Postawy III
GABRIELA DRAGUN. Morfologia starej/nowej rzeczywistości – konteksty wystawy o Galerii Sztuki Najnowszej w MWW
ANNA MARKOWSKA. Kutera w najlepszej formie
DOBROMIŁA BŁASZCZYK. Marian Warzecha. Kolaże
ALICJA KLIMCZAK-DOBRZANIECKA. Malarskie wzloty Ikara
LENA WICHERKIEWICZ. O cielesnej naturze rzek „Ciała rzek” Izabeli Żółcińskiej

Wydarzenia
AGNIESZKA GNIOTEK. Naukowo i emocjonalnie
PAWEŁ JAGIEŁŁO. Fotofestiwal 2014
KRZYSZTOF JURECKI. XXIV Miesiąc Fotografii
KAROLINA GOLINOWSKA. Biennale Mediations: When Nowhere Stays Nowhere
LENA WICHERKIEWICZ. „Corpus” w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki
KRZYSZTOF JURECKI. Pracownia w Wozowni

Młode malarstwo
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. 131 tysięcy sygnałów
JUSTYNA TEODORCZYK. Czy malarstwo odchodzi od zmysłów?
ANNA KANIA. Patrząc z góry – o malarstwie Juliusza Kosina
KAMA WRÓBEL. Czy młoda znaczy świeża?

Reminiscencje
RENATA GŁOWACKA. Marcel Duchamp – kubista
RYSZARD RATAJCZAK. Cztery odsłony malarskie Macieja Bernhardta
LILA DMOCHOWSKA. Julian Stańczak – czysta forma i „burzliwe” wspomnienia

Kontakty
MAREK ŻYDOWICZ. Malarstwo Boba Dylana
MIECZYSŁAW SZEWCZUK. Hilarego Gilewskiego surowy styl
MIROSŁAW RAJKOWSKI. Transmediale 2014 AFTERGLOW
G.J. JERMOLIS. Ars Electronica 2014
MAGDALENA CHROMIK. Sweet (?) dreams baby, czyli pop art w Kolonii

Relacje
PAWEŁ JAGIEŁŁO. Nie tylko dla orłów
DOMINIKA PURCHAŁA. Wystawa Szepty i Hałasy
ANNA KANIA. „Geometria + natura = sztuka Leszka Wyczółkowskiego”
ZBIGNIEW MAKAREWICZ. Jerzy Władysław Puciata 1933 – 2014
ALICJA JODKO. Photographie
BOŻENA KOWALSKA. 32 plener „geometrystów”
ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. Wywyższenie lekceważonego
MARIUSZ PŁOCKI. „Gorzki to chleb jest polskość”

Recenzje
WALDEMAR OKOŃ. Zborowski i inni
ALICJA KLIMCZAK-DOBRZANIECKA. Luxus
MAREK ŚNIECIŃSKI. „Patyczki Pana Boga” – Janusz Jaroszewski
LILA DMOCHOWSKA. Artyści Galerii Kościelak Maria Michałowska
Z cyklu KALKO-MANIA. ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. STRUKTURA I NIC