Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (104) 2016

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Mskierska (dyskusja | edycje) z dnia 22:01, 28 lut 2018

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2016


okładka numeru 3 (104) 2016

GOŚCINNOŚĆ

Pod redakcją Moniki Glosowitz i Katarzyny Szopy

Michel Foucault | Międzynarodowe obywatelstwo: prawa i obowiązki

Colin Gordon | Ci, którzy utonęli, i ci, którzy zostali uratowani: Foucault o migracji i solidarności

Luce Irigaray | Ku wzajemnej gościnności

Rafał Cekiera | Między gościnnymi progami a progami gościnności

Ewa Majewska | Gościnność, faszyzm, sfera publiczna. Kontrpubliczności podporządkowanych innych

Joanna Bednarek | Inny bez twarzy: między Levinasem a Deleuze’em

Łukasz Moll | W gościnie, czyli tam, gdzie granice docierają do swych granic

Aneta Głowacka | Obcy z bram

Filip Szałasek | Po prawdzie. Przed orkanem Marcina Dymitera

Katarzyna Wincenciak | Gość w pracowni. Opus Magnum Hasiora

Radosław Kobierski | We all wanna b-black

Marzena Boniecka | Please love Ausländer
LITERATURA | RECENZJE

Dariusz Nowacki | Całkiem udany sequel (Wojciech Kuczok, Proszę mnie nie budzić)

Wojciech Rusinek | Afirmacje Jerzego Sosnowskiego (Jerzy Sosnowski, Sen sów)

Małgorzata Rygielska | Elegijne continuum (Marian Kisiel, Łazarz)

Kinga Kasperek | Miasto potworów, które chce się zwiedzić (Katarzyna Rupiewicz, Redlum)

Piotr Fast | Rosyjskie traumy, rosyjskie terapie… (Dmitrij Bykow, Uniewinnienie; Zachar Prilepin, Klasztor)
FILM/MEDIA | RECENZJE

Karolina Kostyra | Proste przyjemności (Kwiat wiśni i czerwona fasola, reż. Naomi Kawase)

Przemysław Pieniążek | Pieniądze to nie wszystko (Zakładnik z Wall Street, reż. Jodie Foster)

Tomasz Rabsztyn | Jednostka, trójkąt, grupa (Komuna, reż. Thomas Vinterberg)
Katarzyna Szkaradnik | Dwie kobiety w pewnym wieku (Dobra żona, reż. Mirjana Karanović; Co przynosi przyszłość, reż. Mia Hansen-Løve)

Anna Piątkowska | Zabójczyni (Zabójczyni, reż. Hsiao-Hsien Hou)

JAZZ/ROCK/TECHNO | RECENZJE

Grzegorz Olszański | Beznadzieja (ANOHNI, Hopelessness)

Przemysław Pieniążek | Krew i łzy (Deftones, Gore)

Dominik Gac | Zimna fala po zimnej wojnie (Ploho, Культура доминирования)

Martyna Kula | Trójmiejska Durga (Reni Jusis, Bang!)

MUZYKA POWAŻNA | RECENZJE

Katarzyna Babulewicz | Nie los osoby, a osoba losu… (Marcin Trzęsiok, Dyptyk tragiczny. Muzyka i mit w „Królu Edypie” i „Apollu” Igora Strawińskiego)

Krzysztof Stefański | W opery oparach opery w opałach (Olga Neuwirth, Zagubiona autostrada; Salvatore Sciarrino, Luci mie traditrici; Sławomir Wojciechowski, Aaron S; Piotr Stasik, Artur Zagajewski, Opera o Polsce)

SOCJOLOGIA/FILOZOFIA | RECENZJE

Marcin Gacek | Pogardzani (Piotr Gociek, Pozamiatane. Jak Platforma Obywatelska porwała Polskę; Piotr Gociek, Pogrobowcy. Po co partii Petru Polska)

Anna Wróblewska | Pięćdziesiąt twarzy bestsellera (Eva Illouz, Hardkorowy romans. „Pięćdziesiąt twarzy Greya”, bestsellery i społeczeństwo)

POEZJA

Yusuf Kadel | wiersze

Alain Fanchon | wiersze

Ananda Devi | wiersze

Krzysztof Jarosz | Brzmienie tęczy. O współczesnej francuskojęzycznej poezji Mauritiusa

STREFA DEBIUTU

Kacper Adamus | environmental storytelling

Dawid Kujawa | W hotelu z widokiem

FELIETON

M.K.E. Baczewski | Sam na świecie

Karolina Lewestam | Nie, dopóki jesteś naga — myśli o gościnności

Krzysztof Łęcki | Lampart i inni

Andrzej Gwóźdź | Samotny w drużynie Timura

Piotr Zaczkowski | Agon i agonia