Glissando 29/2016
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Glissando lub Spisy treści 2016
Ustalanie pojęć – Paweł Szroniak
Użycia Cage’a
Użycia Cage’a. Przykłady decentralizacji – Brandon LaBelle, tłum. Jerzy Sergiusz Malanowicz
Sieć ciszy – G. Douglas Barrett, tłum. Małgorzata Hanuszkiewicz-Cnota
Trud myślenia o przestrzeni negatywnej – Michael Pisaro w rozmowie z Pawłem Szroniakiem
20160 (wybór) – Manfred Werder
Dwadzieścia jeden komentarzy do places and pages – Ryoko Akama, tłum. Alicja Grabarczyk
To, co zostaje… Wykonawcze ślady w utworach lo wie i Audry Wolowiec – Heather Frasch, tłum. Jan Lech
Pojęcia i procedury
Aspekty komponowania konceptualnego – Volker Straebel, tłum. Łukasz Kozak
33 tezy na temat muzyki konceptualnej – Harry Lehmann, tłum. Monika Pasiecznik
Present Tense Pamphlets – Mashinka Firunts i Danny Snelson w rozmowie z Piotrem Tkaczem
Jennifer Walshe – kameleon muzyki współczesnej – Monika Pasiecznik
Nowa Dyscyplina – Jennifer Walshe, tłum. Agata Klichowska
bez mapowania – James Saunders, tłum. Agata Klichowska
Podejście automatyczne – Matthew Shlomowitz, tłum. Agata Klichowska
Vexations. Historie zebrane – Monika Żyła
Muzyka i pojęcia. O filozofowaniu dźwiękiem i udźwiękowieniu filozofii – Łukasz Kozak
Postdźwięki – Radosław Sirko
Praktyka neuromuzyczna – Beniamin Głuszek
Konceptualizm polski
Między ideą, kompozycją i działaniem – polski konceptualizm i (muz)Yka niemożliwa – Antoni Michnik
Konceptualne wybryki polskich kompozytorów – Jan Topolski
Tendencje konceptualne w polskiej muzyce ostatnich lat – ankieta, opr. Ryszard Gawroński, Iza Smelczyńska, Paweł Szroniak
Granice i marginesy
Dedykacja – Joseph Kudirka, tłum. Alicja Grabarczyk
Dystans jest kłamstwem. Kilka rozmów z Rinusem van Alebeekiem – Marcin Barski
Upadek nagrywania – Michał Libera, Daniel Muzyczuk
Varia
„Wszystko można w naszym kraju” – Jacek Sotomski w rozmowie z Agnieszką Grzybowską i Beniaminem Głuszkiem
„Lubię sytuacje, kiedy coś nie gra” – Mikołaj Laskowski w rozmowie z Agnieszką Grzybowską i Beniaminem Głuszkiem
Międzynarodowe Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie – Krzysztof Marciniak