Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 101 (2011)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2011


okładka numeru
101/2011

utwory o ojczyźnie

Joanna Wichowska
vive la pologne!
Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka w Warszawie: Klub Polski, reż. Paweł Miśkiewicz

teatr po 10 kwietnia
z Leszkiem Kolankiewiczem i Dorotą Sajewską rozmawia Marta Michalak

Ewa Guderian-Czaplińska
próby utworu
Teatr Współczesny w Szczecinie: Utwór o Matce i Ojczyźnie, reż. Marcin Liber; Teatr Polski we Wrocławiu: Utwór o Matce i Ojczyźnie, reż. Jan Klata

Monika Kwaśniewska
po premierze

sztuka nie jest od sprawiedliwości
z Bożeną Umińską-Keff rozmawia Marta Bryś


wooster group

Susan Letzler Cole
reżyser niewidzialny: kreacja zbiorowa. elizabeth lecompte reżyseruje „franka della kuszenie świętego antoniego”

Bonnie Marranca
wooster group – słowniczek pojęć

Łukasz Grabuś
awers przedstawienia
Wooster Group: North Atlantic, reż. Elizabeth LeCompte

powrót do obrazów
z Elizabeth LeCompte rozmawia Aneta Mancewicz


performatyka

Erika Fischer-Lichte
przedstawienia kulturowe

James Loxley
performatywność i teoria performansu

Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
porządkować czy problematyzować?


odzyskana awangarda

Szymon Szwarc
mieczysław piotrowski – rysopis artysty

Joanna Jopek
niejaki piotrowski. światy teatralnie możliwe

dwa słowa, cztery sekundy
z Ewą Bułhak rozmawia Joanna Jopek


repertuar

Monika Kwaśniewska
james bond won’t return
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: James Bond: - Świnie nie widzą gwiazd

sprawa do załatwienia
z Agnieszką Kwietniewską rozmawia Monika Kwaśniewska

Jakub Papuczys
fragmenty cielesnego dyskursu
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach; Białe małżeństwo, reż. Weronika Szczawińska

Żelisław Żelisławski
warsztat
Anty-Edyp, projekt Barbary Wysockiej i Michała Zadary


opera

Dorota Krzywicka-Kaindel
banan na billboardzie czyli wszystko na sprzedaż
Staatsoper Berlin: The Rake’s Progress, reż. Krzysztof Warlikowski

Maryla Zielińska
trojany
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Trojanie, reż. Carlus Padrissa


zagranica

Friederike Felbeck
dom duchów
Müncher Kammerspiele: Tramwaj zwany pożądaniem, reż. Sebastian Nubling

Piotr Piber
szczupak czyli karaś
Cabaret Theatre w Sydney: Princess Ivona, reż. David Farland

Magda Stojowska
mandala medei – od harmonii do chaosu
Petra Tejnorová & Company: IAS ON ME DE A, reż. Petra Tejnorova


festiwale

Maryla Zielińska
PeKiN w centrum
Migracje – II Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Warszawa Centralna”

Piotr Olkusz
wielki festiwal w małej rzeczywistości
Nowa Klasyka Europy w Łodzi

Dorota Jarząbek-Wasyl
protoforma
Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy w Krakowie

stanisławski
Beata Guczalska
nieujawnione dziedzictwo

Agnieszka Marszałek
niedoskonałość jako okoliczność założona
Konstantin Stanisławski, Praca aktora nad sobą

teatr w książkach

Monika Kwaśniewska
aktor jako świadek
Freddie Rokem, Wystawianie historii