Didaskalia 120 (2014)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014
dziady
Maria Prussak. Dykcja współczesności
Teatr Polski we Wrocławiu: Dziady, reż. Michał Zadara
Grzegorz Niziołek. „Dziady” jako teatr
Gustaw na ziemię. Z Bartoszem Porczykiem rozmawia Monika Kwaśniewska
towiańczycy
Dorota Jarząbek-Wasyl. W narodowej karczmie
Stary Teatr w Krakowie: Towiańczycy, reż. Wiktor Rubin
Katarzyna Fazan. Nie-Gustawy, nie-Konrady: świnie, chamy…
archiwum i repertuar
Diana Taylor. Archiwum i repertuar: performanse i performatywność. PerFORwhat studies
Małgorzata Sugiera. Więcej niż zwrot: performatywność jako podłoże przemian paradygmatycznych
Dorota Sajewska. Anioły w Polsce. Fantazja na motywach narodowych
teatr narodowy
Joanne Zerdy. Banalny nacjonalizm teatralny.Amerykańskie tournée „Black Watch”
mroczna turystyka
Roma Sendyka. Napatrzcie się! Mroczna turystyka i nowoczesność
Agnieszka Dauksza i Szymon Maliborski. Kłopoty z Zagładą. O dark tourism z perspektywy spóźnionych świadków
Iwona Kurz. Nieznośna lekkość reprezentacji
Anna Sieroń. Kolekcjonowanie wrażeń. Strategie konstruowania autentyczności i doświadczenia poza codziennością – czarna turystyka Meksyku i Kolumbii
repertuar
Joanna Jopek. Partycypacje (II): paradoksy wolności
Wielkopolska: rewolucje
Rafał Kołsut. Oto ciało moje, oto krew moja
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Imka w Warszawie: Klątwa, reż. Monika Strzępka
Anna Bajek. Gdy słowa przestają mieć sens
Teatr Narodowy w Warszawie: Milczenie o Hiobie, reż. Piotr Cieplak
Marta Bryś. Sposób na „Akropolis”
Stary Teatr w Krakowie: Akropolis, reż. Łukasz Twarkowski
Agata Łuksza. Uśpione serca
Teatr Narodowy w Warszawie: Lód, reż. Konstantin Bogomołow
Paweł Schreiber. Policjanci i złodzieje
komuna//warszawa: Terry Pratchett. Nauki społeczne – współczesna opera kameralna
Ewa Fita. Zabawna historia o seksie i demonach
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Rękopis znaleziony w Saragossie, reż. Paweł Świątek
Piotr Dobrowolski. Nasz wielki mały teatr
Teatr Polski w Poznaniu: Mizantrop, reż. Kuba Kowalski
zagranica
Anna Teuwen. O skrzatach domowych i kanibalach
Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu: Burza, reż. Maja Kleczewska
Florian Malzacher. Nature Theater of Oklahoma – co się dotąd wydarzyło. Teatralna gra Kelly Cooper i Pavla Liski z kontrolą i niepowodzeniem
opera
Możliwość wejścia. Z Piotrem Gruszczyńskim, Pawłem Passinim i Cezarym Tomaszewskim rozmawiają Łukasz Grabuś i Kazimierz Bardzik
Natalia Jakubowa. „Ojcowie” i „protektorowie” przeciw córkom, żonom, wiedźmom i zjawom
taniec
Marta Seredyńska. Czy choreograf może też być archeologiem?
Archiwum Ciała w Poznaniu
Tomasz Kowalski. Patrzę, więc…?
nie jesteś mi obojętny w Poznaniu
Agnieszka Sosnowska. Podrzucam w górę ramiona – jeżeli je złapiesz, są twoje
antyk
Krzysztof Bielawski. Metamorfozy teatralne i obywatelskie w starożytnej Grecji w kontekście dionizyjskim
teatr w książkach
Agnieszka Wanicka. „Mój język żyje wtedy, kiedy spotykam się z człowiekiem”
Zbigniew Osiński: Spotkania z Jerzym Grotowskim. Notatki, listy, studium
Monika Żółkoś: Rozdzieranie obrazu
Dorota Semenowicz: To nie jest obraz. Romeo Castellucci i Socìetas Raffaello Sanzio