Didaskalia 83 (2008)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2008
seks
teatr a seksualność
z Krystianem Lupą, Janem Englertem, Mają Kleczewską i Michałem Borczuchem
rozmawia Julia Kluzowicz
Joanna Targoń
dekada seksu
Piotr Kosiewski
figowy liść z gipsu, czyli o powikłanych relacjach sztuki i seksu
Barbican Art Gallery w Londynie: Seduced. Art and Sex from Antiquity to Now
Anna R. Burzyńska
naga królewna śnieżka
Ewa Szczęsna
nieważne, co widzisz. ważne, czym to jest
repertuar
Iga Dzieciuchowicz
preparat z ludzkiej pamięci
Wrocławski Teatr Współczesny: Bertolt Brecht Baal, reż. Anna Augustynowicz
Dorota Jarząbek
historia dla dzieci, dorosłych i psa
Teatr Narodowy w Warszawie: Isaac Baschevis Singer Opowiadania dla dzieci, reż. Piotr Cieplak
Maria Prussak
teatr na wojnie
Teatr Studio w Warszawie: Bitwa pod Grunwaldem według Tadeusza Borowskiego, reż. Marek Fiedor
Tadeusz Kornaś
po premierze
Olga Katafiasz
odbicie
Teatr Polski we Wrocławiu: William Szekspir Juliusz Cezar, reż. Remigiusz Brzyk
Paweł Schreiber
trzy siostry
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Torsten Buchsteiner Nordost, reż. Grażyna Kania
Jarosław Wojtowicz
requiem aeternam…
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Odpoczywanie na podstawie twórczości Stanisława Wyspiańskiego, reż. Paweł Passini
plusy i minusy
Marta Bryś, Iga Dzieciuchowicz, Joanna Jopek, Monika Kwaśniewska
co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Janusz Degler, Joanna Drozda, Jerzy Fedorowicz, Joanna Szczepkowska
przepisywanie
teksty dla współczesnego teatru. dlaczego przepisujemy klasyków, albo kto zastąpił dramatopisarza?
rozmawiają: Mateusz Borowski, Beata Guczalska, Maja Kleczewska, Günter Henkel, Małgorzata Sugiera, Feridun Zaimoglu
zagranica
Dorota Krzywicka-Kaindel
szekspir scoverowany
Burgtheater w Wiedniu, TR Warszawa: James Goldman Lew w zimie, reż. Grzegorz Jarzyna
po wiedeńskiej premierze
Alicja Binder
prowokator
Sala Lauga – Baiona – Les Translatines: Rodrigo Garcia Arrojad mis cenizas sobre Mickey, reż. Rodrigo Garcia
Anna Herbut
kadry pornografii
La pornographie des âmes, reż. i choreografia: Dave St-Pierre
Tadeusz Kornaś
raz jeszcze
C.I.C.T. / Théâtre des Bouffes du Nord: Fiodor Dostojewski Wielki Inkwizytor, reż. Peter Brook
inny teatr
Grzegorz Niziołek
czego nie widać
Dariusz Kosiński
kolumna i szczelina
śmierć pieśni
z Piotrem Borowskim rozmawia Tadeusz Kornaś
lorca
Joanna Biernacka
¡ay! cante jondo ¡ay!
taniec
Julia Hoczyk
laboratorium kobiecości
Ward/ward oraz Berchem (Antwerpia), Korzo Productions (Haga): Co(te)lette, choreografia: Ann Van den Broek
Joanna Szymajda
sztuka choreograficznego synkretyzmu sidi larbi cherkaoui
przekłady
Steve Wilmer
kobiety w tragedii greckiej dziś: próba ponownej lektury
dybuk
Władysław Iwanow
ekstatyczny teatr jewgienija wachtangowa
Katarzyna Osińska
ślady dybuka w teatrze tadeusza kantora
teatr telewizji
Dariusz Kosiński
scena pusta i otwarta
Telewizja Polska SA: Stanisław Wyspiański Wyzwolenie, reż. Maciej Prus
teatr w książkach
Joanna Jopek
portret wielokrotny w lustrach
Wojciech Owczarski Miejsca wspólne, miejsca własne. Leśmian, Schulz, Kantor; Sztuka jest przestępstwem. Tadeusz Kantor a Niemcy i Szwajcaria. Wspomnienia. pod red. Uty Scholemmer; zapis filmowy: Manekiny Tadeusza Kantora; Kantor; Istnieje tylko to, co się widzi; Wielopole, Wielopole; Gdzie są niegdysiejsze śniegi...; Próby tylko próby; „Powrót Odysa” Tadeusza Kantora. Notatki z prób, reż. Andrzej Sapija
Dorota Jarząbek
jestem ptakiem w przelocie
Juliusz Osterwa „Antygona”, „Hamlet”, „Tobiasz” dla teatru społecznego
noty o książkach