Didaskalia 84 (2008)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2008
factory
Grzegorz Niziołek
anty-jung
Marcin Kościelniak
teatr śmierci krystiana lupy
Anna R. Burzyńska
mały słownik trudniejszych rekwizytów
Dorota Jarząbek
sunt lacrimae histrionis
Paweł Łopatka
głębia pustki
faktoryjka
z Katarzyną Warnke, Adamem Nawojczykiem, Krzysztofem Zawadzkim, Zbigniewem Kaletą i Piotrem Skibą rozmawia Julia Kluzowicz
wyobraźnia, intuicja, potrzeba kreacji
z Igą Gańczarczyk i Magdą Stojowską rozmawiają Iga Dzieciuchowicz i Anna Herbut
sonda
Katarzyna Janowska, Tadeusz Nyczek, Jacek Poniedziałek, Marcin Zawada, Jerzy Jarzębski
repertuar
Monika Kwaśniewska
talkin' bout a revolution
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Stanisława Przybyszewska Sprawa Dantona, reż. Paweł Łysak
Teatr Polski we Wrocławiu: Stanisława Przybyszewska Sprawa Dantona, reż. Jan Klata
Iga Dzieciuchowicz
„napić się coli za wszystkie czasy”
Teatr Współczesny w Szczecinie: Friedrich Dürrenmatt Wizyta starszej pani, reż. Michał Zadara
Agnieszka Olczyk
nieszczęsny dar wolności
Teatr im. Witkacego w Zakopanem: Pär Lagerkvist Barabasz. Próba zapisu, reż. Andrzej Dziuk
Jarosław Wójtowicz
nokturn
Teatr Jeleniogórski im. Cypriana Kamila Norwida: Eurypides Elektra, reż. Natalia Korczakowska
Marta Bryś
na cztery głosy
Teatr Jeleniogórski: Martin Buber Gog i Magog. Kronika chasydzka, reż. Michał Zadara
Anna Herbut
forma tożsamości
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Elfriede Jelinek Chór sportowy, reż Krzysztof Garbaczewski
Joanna Jopek
cold-play-ground
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Simon Stephens Pornography, reż. Grażyna Kania
co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Krzysztof Bielawski, Ewa Bułhak, Jan Klata, Tadeusz Lubelski, Tomasz Rodowicz
plusy i minusy
Iga Dzieciuchowicz, Joanna Jopek, Agnieszka Marszałek
boal
Augusto Boal
nieposłuszny protagonista
Agnieszka Król
widz to zawsze mniej niż człowiek. demokratyzacja teatru według augusto boala
Sabina Dziadecka
laboratorium rzeczywistości. kreowanie przyszłości w doświadczeniu scenicznym
zagranica
Piotr Gruszczyński
koncert w przestrzeni scenicznej
spielzeit'europa Berliner festspiele i Jaunais Rigas Teatris: The sound of silenie,
reż. Alvis Hermanis
Anna R. Burzyńska
wianek z ran
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Heinrich Kleist Pentesilea, reż. Luk Perceval
Weronika Szczawińska
derwisze w starych dekoracjach
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Rumi – w mgnieniu oka, reż. Robert Wilson
Justyna Drobnik-Rogers
teatralna chirurgia katie mitchell
Justyna Drobnik-Rogers
płacz w ruinach troi
National Theatre w Londynie: Eurypides Trojanki, reż. Katie Mitchell
Thomas Irmer
obficie przyrządzone
Gerhart-Hauptmann-Theater w Zittau, Tadeusz Różewicz Odejście głodomora, reż. Piotr Kruszczyński
przekłady
Sue-Ellen Case
aktywista w masce. greckie strategie walki ulicznej
opera
Gabriela Detka
o krok od śmierci, o krok od nadziei
Opéra National de Paris, Opéra Bastille: Richard Wagner Parsifal, reż. Krzysztof Warlikowski
Magdalena Gałkowska
kulisy władzy
Litewski Narodowy Teatr Opery i Baletu w Wilnie, Modest Musorgski Borys Godunow,
reż. Mariusz Treliński
Daniel Cichy
moralitet bez zobowiązań
Palais Garnier w Paryżu, Igor Strawiński The Rake's Progress, reż. Olivier Py
inny teatr
Marta Keil
interrealność
Brucknerfest Linz, Orkiestra Collegium F: Igor Strawiński Święto wiosny,
adaptacja i choreografia: Klaus Obermaier
Patryk Czaplicki
postaci rzeczy
Festiwal Spielart w Monachium
Dorota Jarząbek
dokąd prowadzi jedwabny szlak
III Międzynarodowy Festiwal Antropologii Tańca w Krakowie
Małgorzata Zawadka
polsko-niemiecka katharsis
Videoteatr „Poza” w Gliwicach
przepoczwarzenie
z Piotrem Lachmannem rozmawia Małgorzata Zawadka
Tadeusz Kornaś
polacy na salzufer
Theater Studio am Salzufer w Berlinie
Zbigniew Osiński
spotkania z grotowskim
teatr w książkach
Joanna Targoń
czytać tylko to, co napisane
Szekspir i uzurpator. Z Krzysztofem Warlikowskim rozmawia Piotr Gruszczyński
noty o książkach