Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 84 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2008


okładka numeru
84 (2008)

factory
Grzegorz Niziołek
anty-jung


Marcin Kościelniak
teatr śmierci krystiana lupy


Anna R. Burzyńska
mały słownik trudniejszych rekwizytów


Dorota Jarząbek
sunt lacrimae histrionis


Paweł Łopatka
głębia pustki


faktoryjka
z Katarzyną Warnke, Adamem Nawojczykiem, Krzysztofem Zawadzkim, Zbigniewem Kaletą i Piotrem Skibą rozmawia Julia Kluzowicz


wyobraźnia, intuicja, potrzeba kreacji
z Igą Gańczarczyk i Magdą Stojowską rozmawiają Iga Dzieciuchowicz i Anna Herbut


sonda
Katarzyna Janowska, Tadeusz Nyczek, Jacek Poniedziałek, Marcin Zawada, Jerzy Jarzębski


repertuar
Monika Kwaśniewska
talkin' bout a revolution
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Stanisława Przybyszewska Sprawa Dantona, reż. Paweł Łysak
Teatr Polski we Wrocławiu: Stanisława Przybyszewska Sprawa Dantona, reż. Jan Klata


Iga Dzieciuchowicz
„napić się coli za wszystkie czasy”
Teatr Współczesny w Szczecinie: Friedrich Dürrenmatt Wizyta starszej pani, reż. Michał Zadara


Agnieszka Olczyk
nieszczęsny dar wolności
Teatr im. Witkacego w Zakopanem: Pär Lagerkvist Barabasz. Próba zapisu, reż. Andrzej Dziuk


Jarosław Wójtowicz
nokturn
Teatr Jeleniogórski im. Cypriana Kamila Norwida: Eurypides Elektra, reż. Natalia Korczakowska


Marta Bryś
na cztery głosy
Teatr Jeleniogórski: Martin Buber Gog i Magog. Kronika chasydzka, reż. Michał Zadara


Anna Herbut
forma tożsamości
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Elfriede Jelinek Chór sportowy, reż Krzysztof Garbaczewski


Joanna Jopek
cold-play-ground
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Simon Stephens Pornography, reż. Grażyna Kania


co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Krzysztof Bielawski, Ewa Bułhak, Jan Klata, Tadeusz Lubelski, Tomasz Rodowicz


plusy i minusy
Iga Dzieciuchowicz, Joanna Jopek, Agnieszka Marszałek


boal
Augusto Boal
nieposłuszny protagonista


Agnieszka Król
widz to zawsze mniej niż człowiek. demokratyzacja teatru według augusto boala


Sabina Dziadecka
laboratorium rzeczywistości. kreowanie przyszłości w doświadczeniu scenicznym


zagranica
Piotr Gruszczyński
koncert w przestrzeni scenicznej
spielzeit'europa Berliner festspiele i Jaunais Rigas Teatris: The sound of silenie, reż. Alvis Hermanis


Anna R. Burzyńska
wianek z ran
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Heinrich Kleist Pentesilea, reż. Luk Perceval


Weronika Szczawińska
derwisze w starych dekoracjach
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Rumi – w mgnieniu oka, reż. Robert Wilson


Justyna Drobnik-Rogers
teatralna chirurgia katie mitchell


Justyna Drobnik-Rogers
płacz w ruinach troi
National Theatre w Londynie: Eurypides Trojanki, reż. Katie Mitchell


Thomas Irmer
obficie przyrządzone
Gerhart-Hauptmann-Theater w Zittau, Tadeusz Różewicz Odejście głodomora, reż. Piotr Kruszczyński


przekłady
Sue-Ellen Case
aktywista w masce. greckie strategie walki ulicznej


opera
Gabriela Detka
o krok od śmierci, o krok od nadziei
Opéra National de Paris, Opéra Bastille: Richard Wagner Parsifal, reż. Krzysztof Warlikowski


Magdalena Gałkowska
kulisy władzy
Litewski Narodowy Teatr Opery i Baletu w Wilnie, Modest Musorgski Borys Godunow, reż. Mariusz Treliński


Daniel Cichy
moralitet bez zobowiązań
Palais Garnier w Paryżu, Igor Strawiński The Rake's Progress, reż. Olivier Py


inny teatr
Marta Keil
interrealność
Brucknerfest Linz, Orkiestra Collegium F: Igor Strawiński Święto wiosny, adaptacja i choreografia: Klaus Obermaier


Patryk Czaplicki
postaci rzeczy
Festiwal Spielart w Monachium


Dorota Jarząbek
dokąd prowadzi jedwabny szlak
III Międzynarodowy Festiwal Antropologii Tańca w Krakowie


Małgorzata Zawadka
polsko-niemiecka katharsis
Videoteatr „Poza” w Gliwicach


przepoczwarzenie
z Piotrem Lachmannem rozmawia Małgorzata Zawadka


Tadeusz Kornaś
polacy na salzufer
Theater Studio am Salzufer w Berlinie


Zbigniew Osiński
spotkania z grotowskim


teatr w książkach
Joanna Targoń
czytać tylko to, co napisane
Szekspir i uzurpator. Z Krzysztofem Warlikowskim rozmawia Piotr Gruszczyński


noty o książkach