Glissando 31/2017
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Glissando lub Spisy treści 2017
Czyny i rezonanse Daniel Brożek
Mity założycielskie
Stojące fale i metazabawki: rzeźba kinetyczna jako wczesny sound art Antoni Michnik Sound art czy Klangkunst? Czytając niemiecką i brytyjską literaturę̨ na temat sztuki dźwięku Andreas Engström, Åsa Stjerna, tłum. Alicja Grabarczyk Rozmowa z Zygmuntem Krauze Daniel Muzyczuk Między rzeźbą̨ a instrumentem: organologia według Partcha i Smetaka Jan Topolski Fikcjofony urojone. Przewodnik po Muzeum Wymyślonych Instrumentów Muzycznych Małgorzata Andrys
Przestrzenie
Wskazówki do pracy z wielkimi falami powstałymi w wyniku przewodnictwa dźwięku przez strukturę architektoniczną Maryanne Amacher, tłum. Justyna Stasiowska Perceptual geography Maryanne Amacher w kontekście sztuki dźwięku Justyna Stasiowska Sztuka drgań Krzysztof Marciniak Sound art 2.0 – nowe sensorium? Anna Prokop
Strategie
Uprawa dźwięku Paweł Romańczuk Emocjonalny neurofeedback i dźwięk. Nowe spojrzenie na przestrzeń pomiędzy kompozytorem i słuchaczem Beniamin Głuszek List do młodej koleżanki Rinus van Alebeek, tłum. Alicja Grabarczyk Granica miedzy milczeniem a ciszą. O radykalności sound artu Filip Lech
Praktyki
Ariel Guzik. Kosmiczny rzemieślnik Piotr Tkacz Wirtuozeria słuchania. Twórczość Éliane Radigue w kontekście historii sztuki dźwięku Daniel Brożek Anna Zaradny. Echo bez źródła Natalia Sielewicz Deklaracja formy. Rozmowa z Pawłem Kulczyńskim Jakub Knera
Terytoria
Sound art w Polsce dzisiaj: mapa ośrodków i ankieta Opracowanie: Daniel Brożek, Joanna Zabłocka W samym Centrum. Sound of Culture – Culture of Sound Krzysztof Marciniak Sound art na płytach i w filmach Opracowanie: Daniel Brożek, Jan Topolski