Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Glissando 31/2017

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Glissando lub Spisy treści 2017


Glissando 31 2017.jpg


Czyny i rezonanse Daniel Brożek

Mity założycielskie

Stojące fale i metazabawki:
 rzeźba kinetyczna jako wczesny sound art Antoni Michnik Sound art czy Klangkunst? Czytając niemiecką i brytyjską literaturę̨ na temat sztuki dźwięku Andreas Engström, Åsa Stjerna,
tłum. Alicja Grabarczyk Rozmowa z Zygmuntem Krauze Daniel Muzyczuk Między rzeźbą̨ a instrumentem: organologia według Partcha i Smetaka Jan Topolski Fikcjofony urojone. Przewodnik po Muzeum Wymyślonych Instrumentów Muzycznych Małgorzata Andrys

Przestrzenie

Wskazówki do pracy z wielkimi falami powstałymi w wyniku przewodnictwa dźwięku przez strukturę architektoniczną
 Maryanne Amacher, 
tłum. Justyna Stasiowska Perceptual geography Maryanne Amacher w kontekście sztuki dźwięku
 Justyna Stasiowska Sztuka drgań Krzysztof Marciniak Sound art 2.0 – nowe sensorium? Anna Prokop

Strategie

Uprawa dźwięku Paweł Romańczuk Emocjonalny neurofeedback i dźwięk. Nowe spojrzenie na przestrzeń pomiędzy kompozytorem i słuchaczem
 Beniamin Głuszek List do młodej koleżanki Rinus van Alebeek, tłum. Alicja Grabarczyk Granica miedzy milczeniem a ciszą. O radykalności sound artu
 Filip Lech

Praktyki

Ariel Guzik. Kosmiczny rzemieślnik Piotr Tkacz Wirtuozeria słuchania. Twórczość Éliane Radigue w kontekście historii sztuki dźwięku
 Daniel Brożek Anna Zaradny. Echo bez źródła Natalia Sielewicz Deklaracja formy. Rozmowa z Pawłem Kulczyńskim Jakub Knera

Terytoria

Sound art w Polsce dzisiaj: mapa ośrodków i ankieta
 Opracowanie: Daniel Brożek, Joanna Zabłocka W samym Centrum.
Sound of Culture – Culture of Sound Krzysztof Marciniak Sound art na płytach i w filmach Opracowanie: Daniel Brożek, Jan Topolski