Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 24 (1998)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1998


okładka numeru
24/1998


TEORIA l PRAKTYKA

Anna Kaplińska, Status ontologiczny filmu dokumentalnego na przykładzie twórczości Krzysztofa Kieślowskiego
Christopher Garbowski, Przestrzeń, czas i bohater


PREZENTACJE – FILM: PODWÓJNE ŻYCIE WERONIKI

Magdalena Miszczak, Między samoświadomością a tajemnicą
Magdalena Łapińska, Opowieść o artyście, motylu i lustrze


PREZENTACJE - FILM TRZY KOLORY

Wisława Szymborska, Miłość od pierwszego wejrzenia
Marcin Bortkiewicz, Intuicje sacrum w wierszu Wisławy Szymborskiej „Miłość od pierwszego wejrzenia” oraz w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory: czerwony”
Piotr Dziubak, Trzy kolory
Paul Coates, Kieślowski, Goethe i kolor, który zmienił świat
Agnieszka Kulig, Barwy samotności w tryptyku Krzysztofa Kieślowskiego Trzy kolory – Niebieski, biały, czerwony


VARIA

Maria Malatyńska, Ćwiczenia z perspektywy
Irina Adelgeim, Przeczucie słowa (notatki rosyjskiego filologa o polskim reżyserze)
Mirosław Przylipiak, „Krótkie filmy”, „Dekalog” oraz „Podwójne życie Weroniki” w zwierciadle polskiej krytyki filmowej


OKIEM l UCHEM

Marcin Giżycki, Georges Méliès – „Celnik” Rousseau awangardy filmowej