Kwartalnik Filmowy 24 (1998)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1998
TEORIA l PRAKTYKA
Anna Kaplińska, Status ontologiczny filmu dokumentalnego na przykładzie twórczości Krzysztofa Kieślowskiego
Christopher Garbowski, Przestrzeń, czas i bohater
PREZENTACJE – FILM: PODWÓJNE ŻYCIE WERONIKI
Magdalena Miszczak, Między samoświadomością a tajemnicą
Magdalena Łapińska, Opowieść o artyście, motylu i lustrze
PREZENTACJE - FILM TRZY KOLORY
Wisława Szymborska, Miłość od pierwszego wejrzenia
Marcin Bortkiewicz, Intuicje sacrum w wierszu Wisławy Szymborskiej „Miłość od pierwszego wejrzenia” oraz w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Trzy kolory: czerwony”
Piotr Dziubak, Trzy kolory
Paul Coates, Kieślowski, Goethe i kolor, który zmienił świat
Agnieszka Kulig, Barwy samotności w tryptyku Krzysztofa Kieślowskiego Trzy kolory – Niebieski, biały, czerwony
VARIA
Maria Malatyńska, Ćwiczenia z perspektywy
Irina Adelgeim, Przeczucie słowa (notatki rosyjskiego filologa o polskim reżyserze)
Mirosław Przylipiak, „Krótkie filmy”, „Dekalog” oraz „Podwójne życie Weroniki” w zwierciadle polskiej krytyki filmowej
OKIEM l UCHEM
Marcin Giżycki, Georges Méliès – „Celnik” Rousseau awangardy filmowej