Teksty Drugie 3 (164) 2017
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2017
Wszystko gra?
Wstęp
Maciej Maryl Wielka gra
Szkice
Sonia Fizek Człowiek i algorytm. Ku automatyzacji rozgrywki w grach crowdsourcingowych. Przeł. M. Wasilewska
Jan Stasieńko Automaty, hybrydy, afekty –posthumanistyczne konteksty aparatu gry komputerowej i praktyk grania
Michał Kłosiński W stronę hermeneutyki gier komputerowych
Maria B. Garda, Stanisław Krawczyk Ćwierć wieku polskich badań nad grami wideo
Prezentacje
Lisbeth Klastrup Światowość EverQuestu: odkrywając dwudziestopierwszowieczną fikcję. Przeł. K.M. Maj
Olli Tapio Leino Pętla śmierci jako komponent. Przeł. M. Nawrocki
Naomi Oreskes, Eric M. Conway Nadejście Wieku Półcienia. Przeł. E. Bińczyk, J. Gużyński, K. Tarkowski
Dociekania
Tomasz Z. Majkowski Święci i psy. Wątki karnawałowe w grach typu sandbox
Marcin Petrowicz Dynamiki w grach – definicje i wykorzystanie w analizie
Krzysztof M. Maj Słowo gra znaczy świat. Przestrzeń gry wideo w kognitywnej teorii narracji
Mateusz Felczak Dyskursy pracy i zabawy w wysokobudżetowym segmencie gier wideo: fokalizacja i logika operacyjna
Roztrząsania i rozbiory
Tomasz Garbol Genezy – lektury
Wiktor Rorot Jak nie popularyzować kulturoznawczego badania gier. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków Katarzyny Marak i Miłosza Markockiego
Polemiki
Stanisław Krawczyk, Piotr Sterczewski, Mateusz Kominiarczuk Groznawstwo, którego nie było. Polemika z książką Katarzyny Marak i Miłosza Markockiego Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze
Katarzyna Marak, Miłosz Markocki Walka z fantazmatami: odpowiedź na tekst Groznawstwo, którego nie było
Interpretacje
Bartłomiej Schweiger Reprezentacje władzy w grach komputerowych. Porównanie Wiedźmina III oraz Dragon Age: Inqusition
Szymon Piotr Kukulak Czołgi Orientu. Azja w strategiach Command & Conquer w świetle teorii postkolonialnej
Marta M. Kania Mówi we mnie Się
Marta Błaszkowska Pan/i Detektyw. Tożsamość protagonisty w grach typu Hidden Object Puzzle Adventure
Agata Zarzycka „Czy ja tak brzmię?” Autokreacja i immunizacja w serii Mass Effect
Propozycje
Michał Żmuda Parateksty gier cyfrowych – odbiór gry a paratekstualne funkcje i procesy
Mateusz Kominiarczuk Gra w grze – problem para ludyczności
Archiwum
Michał Mochocki Polska a nordycka larpologia stosowana 2010-2016