Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Dialog 10/2014

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Dialog lub Spisy treści 2014

okładka numeru
10/2014

Samo-krytyka

Boris Buden, Krytyka poza kryzysem – kryzys poza krytyką, przeł. Anna Dzierzgowska

Wynurzenia

Pedro Pereira, Kumulacja jest dobrem

Producenci iluzji

Michał Rusinek, Cóż po retoryce w teatrze?

Michał Bajer, Mówca Ajasa

Rodzenie się przekonania – rozmowa z Michałem Bajerem

Jacek Kopciński, Ajas, cień Ajasa

Język bogów i władców

Piotr Morawski, Klasycyzm jako ucieczka

Piotr Olkusz, Absolutyzm i akademia

Po bandzie

Marek Beylin, Jak czcić władzę

Scena brazylijska

Grace Passô i Grupo Estanca! Międzynarodowy Kongres Strachu, przeł. Dorota Kwinta

André Luís Gomes, Hybrydyczna dramaturgia. Przypadek Brazylii, przeł. Aleksandra Krakówka

Samir Yazbek, Wywiad, przeł. Marta Machowska-Dias

Paola Secchin, Braga Brazylia tysiąca tańców, przeł. Piotr Olkusz

Mário Bortolotto, Ogrójec, przeł. Wojciech Charchalis

Odcisk instytucji

Joris Janssens, Włóż wtyczkę i graj, przeł. Agata Zawrzykraj

Paweł Płoski, Albo próby, albo obsada

W książkach

Ewa Guderian-Czaplińska, Jerzy Koenig: to nie takie proste

Dejmek

Kazimierz Dejmek Wiadomości o mojej pracy w Teatrze Narodowym

Nawozy sztuczne

Tadeusz Nyczek, Jan Sebastian Peszek

Varia

Piotr Morawski, Konteksty: performans jako wyzysk

NOWE SZTUKI

Ibrahim Amir, Die Ehre

Xavier Daugreilh, Mensonges d’états – opération fortitude

Maria Wojtyszko, Koniec świata w Deer’s Hill City