Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Dialog 12/2000

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 20:54, 10 lip 2006

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Dialog lub Spisy treści 2000


Plik:113 2000-12-12.jpg
okładka numeru 12/2000



SZTUKI

Aleksander Wat
Kobiety z Monte Olivetti

Krzysztof Bizio
Porozmawiajmy o życiu i śmierci

Jewgienij Griszkowiec
Zima przełożyła z rosyjskiego Irena Lewandowska

Jewgienij Griszkowiec
Jak zjadłem psa (monodram)
przełożyła z rosyjskiego Irena Lewandowska

ARTYKUŁY

Maryla Zielińska
o twórczości teatralnej Jewgienija Griszkowca,
współczesnego autora i wykonawcy pisanych dla siebie sztuk

Dmitrij Abaulin
Jewgienij Griszkowiec na tle współczesnej Rosji

Jan Zieliński
o publikowanej w tym numerze z rodzinnego archiwum,
jedynej sztuce dramatycznej Aleksandra Wata (1900-1967)
poety-futurysty i prozaika, lewicowego intelektualisty
a później autora jednej z ważniejszych książek-rozliczeń
z komunizmem Mój wiek

Małgorzata Jarmułowicz
o poetyce dramatu socrealistycznego importowanej
z ZSRR i używanej w Polsce na przełomie lat
czterdziestych i pięćdziesiątych

Lidia Czartoryska-Górska
o trzech telewizyjnych interpretacjach Kartoteki Tadeusza
Różewicza w reżyserii Konrada Swinarskiego (1967),
Krzysztofa Kieślowskiego (1979) i Kazimierza Kutza (1998)
i odbijającej się w nich ewolucji stosunku do PRL

Kalina Zalewska
o wydanych ostatnio podręcznikach historii teatru polskiego:
o Dziejach teatru w Polsce Elżbiety Nowickiej i Najnowszej
historii teatru polskiego Joanny Godlewskiej

ROZMOWA

Katarzyna Osińska
rozmawia z Jewgienijem Griszkowcem o jego
dotychczasowych pracach i o planach na najbliższy czas

FELIETONY

Piotr Gruszczyński, Piotr Mitzner

VARIA

Grigorij Zasławski
o stosunkach między dramatopisarzami
a reżyserami we współczesnym teatrze rosyjskim

Bolesław Taborski
Edynburg '2000

Urszula Aszyk
uwagi na marginesie ostatnio wydanych
w Polsce dramatów Tirso de Moliny

Dobrochna Ratajczakowa
o zaletach stosowania metod nauk ścisłych w humanistyce,
polemicznie z felietonem Marka Beylina w Dialogu nr 10/2000

KRONIKA

Nowa sztuka: Arhur Miller Mr Peters' Connections;
Hotel Angst w reżyserii Christopha Marthalera;
David Hare; David Haig The Good Samaritan; In Brief.

W skrócie
Wojna na pióra
The Globe na okrągło
Zmarła Nathalie Sarraute
Hip-hop do teatru