Didaskalia 109-110 (2012): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012<br /> ---- [[Image:okladka_didaskalia_109_110_2012.jpg|thumb|160px|okładka nume...”) |
|||
Linia 18: | Linia 18: | ||
O możliwościach performatyki miasta | O możliwościach performatyki miasta | ||
− | |||
'''Rodczenko i Stiepanowa''' | '''Rodczenko i Stiepanowa''' | ||
Katarzyna Osińska<br /> | Katarzyna Osińska<br /> | ||
Konstruktywizm jako styl. Aleksandr Rodczenko i Warwara Stiepanowa | Konstruktywizm jako styl. Aleksandr Rodczenko i Warwara Stiepanowa | ||
− | |||
'''Mistyfikacje 1''' | '''Mistyfikacje 1''' | ||
Linia 35: | Linia 33: | ||
Szwy generują znaczenia<br /> | Szwy generują znaczenia<br /> | ||
Z Anetą Grzeszykowską rozmawia Iga Gańczarczyk | Z Anetą Grzeszykowską rozmawia Iga Gańczarczyk | ||
− | |||
'''Mistyfikacje 2''' | '''Mistyfikacje 2''' | ||
Linia 44: | Linia 41: | ||
Jarosław Wójtowicz<br /> | Jarosław Wójtowicz<br /> | ||
O rany, mamo, umrę na raka płuc, a wtedy na pewno dostanę nagrodę specjalną za całokształt | O rany, mamo, umrę na raka płuc, a wtedy na pewno dostanę nagrodę specjalną za całokształt | ||
− | |||
'''Schilling''' | '''Schilling''' | ||
Linia 60: | Linia 56: | ||
Z Árpádem Schillingiem rozmawia Natalia Jakubowa | Z Árpádem Schillingiem rozmawia Natalia Jakubowa | ||
− | |||
'''Fassbinder''' | '''Fassbinder''' | ||
Linia 72: | Linia 67: | ||
Każdy zabija kiedyś to, co kocha. Trudne miłości Rainera Wernera Fassbindera | Każdy zabija kiedyś to, co kocha. Trudne miłości Rainera Wernera Fassbindera | ||
− | + | '''Media''' | |
− | '''Media | + | |
Agnieszka Jelewska<br /> | Agnieszka Jelewska<br /> | ||
Somatyczny Interfejs. Zwrot afektywny w sztuce | Somatyczny Interfejs. Zwrot afektywny w sztuce | ||
− | |||
'''Antyk w operze''' | '''Antyk w operze''' | ||
Linia 91: | Linia 84: | ||
Krajobraz po bitwie <br /> | Krajobraz po bitwie <br /> | ||
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: ''Medeamaterial'', reż. Barbara Wysocka | Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: ''Medeamaterial'', reż. Barbara Wysocka | ||
− | |||
'''Dramaturdzy''' | '''Dramaturdzy''' | ||
Linia 106: | Linia 98: | ||
Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu: ''Dwunastu gniewnych ludzi'', reż. Radosław | Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu: ''Dwunastu gniewnych ludzi'', reż. Radosław | ||
− | |||
'''Rychcik''' | '''Rychcik''' | ||
Linia 118: | Linia 109: | ||
Fałszywe tropy<br /> | Fałszywe tropy<br /> | ||
Z Michałem Buszewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska | Z Michałem Buszewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska | ||
− | |||
'''Repertuar''' | '''Repertuar''' | ||
Linia 150: | Linia 140: | ||
Nowy Teatr w Warszawie: ''Nancy. Wywiad'', reż. Claude Bardouil | Nowy Teatr w Warszawie: ''Nancy. Wywiad'', reż. Claude Bardouil | ||
− | |||
'''Mobilność kulturowa''' | '''Mobilność kulturowa''' | ||
Linia 156: | Linia 145: | ||
Tożsamość hybrydowa i diasporyczna w dobie kulturowej mobilności. Przykład włoskiego dramatu i teatru | Tożsamość hybrydowa i diasporyczna w dobie kulturowej mobilności. Przykład włoskiego dramatu i teatru | ||
− | |||
'''Zagranica''' | '''Zagranica''' | ||
Linia 169: | Linia 157: | ||
Przeciw ponadczasowości <br /> | Przeciw ponadczasowości <br /> | ||
Space 916, West Hollywood w Los Angeles: ''Jerker on the Helping Hand'', reż. Glenn Kessler | Space 916, West Hollywood w Los Angeles: ''Jerker on the Helping Hand'', reż. Glenn Kessler | ||
− | |||
'''Wagner''' | '''Wagner''' | ||
Linia 180: | Linia 167: | ||
Przewartościowanie z ducha Wagnera<br /> | Przewartościowanie z ducha Wagnera<br /> | ||
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Tomasz Cyz | Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Tomasz Cyz | ||
− | |||
'''Taniec''' | '''Taniec''' | ||
Linia 186: | Linia 172: | ||
Czas biegnący do tyłu<br /> | Czas biegnący do tyłu<br /> | ||
Z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Marta Michalak | Z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Marta Michalak | ||
− | |||
'''Festiwale''' | '''Festiwale''' | ||
Linia 194: | Linia 179: | ||
Małe Warszawskie Spotkania Teatralne w Warszawie | Małe Warszawskie Spotkania Teatralne w Warszawie | ||
− | |||
'''Teatr w książkach''' | '''Teatr w książkach''' | ||
Linia 204: | Linia 188: | ||
Równanie na wszechświat <br /> | Równanie na wszechświat <br /> | ||
Monika Pasiecznik. ''Rytuał superformuły. Stockhausen Licht'' | Monika Pasiecznik. ''Rytuał superformuły. Stockhausen Licht'' | ||
− | |||
Noty o książkach | Noty o książkach | ||
[[Kategoria:Spisy treści 2012]] | [[Kategoria:Spisy treści 2012]] |
Aktualna wersja na dzień 17:24, 5 lut 2013
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012
Miasto
Dorota Ogrodzka
Okupacja jako sztuka. Przestrzeń publiczna do tworzenia
Naruszenie stereotypu postrzegania
Z Wojciechem Krukowskim rozmawia Piotr Kosiewski
Josette Féral
Rzeczywistość wobec wyzwania teatru
Elżbieta Rybicka
O możliwościach performatyki miasta
Rodczenko i Stiepanowa
Katarzyna Osińska
Konstruktywizm jako styl. Aleksandr Rodczenko i Warwara Stiepanowa
Mistyfikacje 1
Iga Gańczarczyk
Od rekonstrukcji do mistyfikacji i z powrotem
Negocjowanie kształtu rzeczywistości
Z Krzysztofem Pijarskim rozmawia Iga Gańczarczyk
Szwy generują znaczenia
Z Anetą Grzeszykowską rozmawia Iga Gańczarczyk
Mistyfikacje 2
Anna R. Burzyńska
Wyszedł z siebie i nie wróci
Jarosław Wójtowicz
O rany, mamo, umrę na raka płuc, a wtedy na pewno dostanę nagrodę specjalną za całokształt
Schilling
Andrea Tompa
Patrzę we wskazanym kierunku. Árpád Schilling i widzowie
Gabor Takacs
To nie teatr, a jednak teatr. Zaangażowane społecznie teatry na Węgrzech
Natalia Jakubowa
Kryterium rzeczywistości
Zjednoczenie branży – czy to utopia?
Z Árpádem Schillingiem rozmawia Natalia Jakubowa
Fassbinder
To, co rozsądne, w ogóle mnie nie obchodzi
Z Rainerem Wernerem Fassbinderem rozmawiają Wolfgang Limmer i Fritz Rumler
Agnieszka Jakimiak
Rzeczywistość w przedstawieniu Fassbindera. O tym, co nie kryje się poza ekranem
Anka Herbut
Każdy zabija kiedyś to, co kocha. Trudne miłości Rainera Wernera Fassbindera
Media
Agnieszka Jelewska
Somatyczny Interfejs. Zwrot afektywny w sztuce
Antyk w operze
Ewa Guderian-Czaplińska
Po-twarz mitu
Teatr Narodowy i Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Oresteja, reż. Maja Kleczewska
Daniel Cichy
Nierówna walka
Weronika Łucyk
Krajobraz po bitwie
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Medeamaterial, reż. Barbara Wysocka
Dramaturdzy
Jakub Papuczys
Po co nam ta choroba?
Teatr Polski we Wrocławiu: Hans, Dora i Wilk, reż. Michał Borczuch
Mam w głowie zawsze tysiące możliwych scenariuszy
Z Aśką Grochulską rozmawia Jakub Papuczys
Tomasz Kowalski
Migotliwość złotego pyłu
Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu: Dwunastu gniewnych ludzi, reż. Radosław
Rychcik
Po drodze mi z fabułą
Z Janem Czaplińskim rozmawia Tomasz Kowalski
Monika Kwaśniewska
Kto nie kochał kotka?
Teatr Polski w Bielsku-Białej: Zbrodnia, reż. Ewelina Marciniak
Fałszywe tropy
Z Michałem Buszewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska
Repertuar
Dorota Jarząbek-Wasyl
Ostatnia taśma Iwony
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Iwona, księżniczka Burgunda, reż. Krzysztof Garbaczewski
Katarzyna Lemańska
Egalitarystyczna rewolucja 2016
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: O dobru, reż. Monika Strzępka
Aleksandra Konopko
Sztuka protestu
Teatr Polski we Wrocławiu: Czy pan to będzie czytał na stałe?, reż. Michał Kmiecik
Łukasz Grabuś
Ramotka
Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Jerry Springer, reż. Jan Klata
Piotr Olkusz
Marsz w intencji komedii
Teatr Powszechny w Łodzi: Marsz Polonia, reż. Jacek Głomb
Aneta Mancewicz
Różewicz wielokrotnie i wieloznacznie
Videoteatr Poza: Hommage à Różewicz, reż. Piotr Lachmann
Agata Łuksza
Szukając Nancy
Nowy Teatr w Warszawie: Nancy. Wywiad, reż. Claude Bardouil
Mobilność kulturowa
Ewa Bal
Tożsamość hybrydowa i diasporyczna w dobie kulturowej mobilności. Przykład włoskiego dramatu i teatru
Zagranica
Michał Lachman
Młodzi i starzy. Angielski teatr na styku pokoleń
Agnieszka Marek
Trash-Hamlet
Au moins j’aurais laissé un beau cadavre, reż. Vincent Macaigne
Grzegorz Stępniak
Przeciw ponadczasowości
Space 916, West Hollywood w Los Angeles: Jerker on the Helping Hand, reż. Glenn Kessler
Wagner
Tomasz Cyz
Rzeczywistość Senty i Holendra
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Latający Holender, reż. Mariusz Treliński;
English National Opera w Londynie: Latający Holender, reż. Jonathan Kent
Przewartościowanie z ducha Wagnera
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Tomasz Cyz
Taniec
Czas biegnący do tyłu
Z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Marta Michalak
Festiwale
Agata Łuksza
Witajcie w naszej bajce
Małe Warszawskie Spotkania Teatralne w Warszawie
Teatr w książkach
Rafał Maciąg
Performuj albo… – w poszukiwaniu pełni
Jon McKenzie. Performuj albo… Od dyscypliny do performansu
Anna R. Burzyńska
Równanie na wszechświat
Monika Pasiecznik. Rytuał superformuły. Stockhausen Licht
Noty o książkach