Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 109-110 (2012): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012<br /> ---- [[Image:okladka_didaskalia_109_110_2012.jpg‎|thumb|160px|okładka nume...”)
 
 
Linia 18: Linia 18:
 
O możliwościach performatyki miasta     
 
O możliwościach performatyki miasta     
  
 
 
'''Rodczenko i Stiepanowa'''
 
'''Rodczenko i Stiepanowa'''
  
 
Katarzyna Osińska<br />
 
Katarzyna Osińska<br />
 
Konstruktywizm jako styl. Aleksandr Rodczenko i Warwara Stiepanowa     
 
Konstruktywizm jako styl. Aleksandr Rodczenko i Warwara Stiepanowa     
 
 
   
 
   
 
'''Mistyfikacje 1'''
 
'''Mistyfikacje 1'''
Linia 35: Linia 33:
 
Szwy generują znaczenia<br />
 
Szwy generują znaczenia<br />
 
Z Anetą Grzeszykowską rozmawia Iga Gańczarczyk   
 
Z Anetą Grzeszykowską rozmawia Iga Gańczarczyk   
 
 
   
 
   
 
'''Mistyfikacje 2'''
 
'''Mistyfikacje 2'''
Linia 44: Linia 41:
 
Jarosław Wójtowicz<br />
 
Jarosław Wójtowicz<br />
 
O rany, mamo, umrę na raka płuc, a wtedy na pewno dostanę nagrodę specjalną za całokształt     
 
O rany, mamo, umrę na raka płuc, a wtedy na pewno dostanę nagrodę specjalną za całokształt     
 
  
 
'''Schilling'''
 
'''Schilling'''
Linia 60: Linia 56:
 
Z Árpádem Schillingiem rozmawia Natalia Jakubowa   
 
Z Árpádem Schillingiem rozmawia Natalia Jakubowa   
  
 
 
'''Fassbinder'''
 
'''Fassbinder'''
  
Linia 72: Linia 67:
 
Każdy zabija kiedyś to, co kocha. Trudne miłości Rainera Wernera Fassbindera
 
Każdy zabija kiedyś to, co kocha. Trudne miłości Rainera Wernera Fassbindera
  
 
+
'''Media'''  
'''Media '''  
+
  
 
Agnieszka Jelewska<br />
 
Agnieszka Jelewska<br />
 
Somatyczny Interfejs. Zwrot afektywny w sztuce     
 
Somatyczny Interfejs. Zwrot afektywny w sztuce     
  
 
 
'''Antyk w operze'''
 
'''Antyk w operze'''
  
Linia 91: Linia 84:
 
Krajobraz po bitwie  <br />  
 
Krajobraz po bitwie  <br />  
 
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: ''Medeamaterial'', reż. Barbara Wysocka
 
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: ''Medeamaterial'', reż. Barbara Wysocka
 
 
   
 
   
 
'''Dramaturdzy'''
 
'''Dramaturdzy'''
Linia 106: Linia 98:
 
Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu: ''Dwunastu gniewnych ludzi'', reż. Radosław
 
Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu: ''Dwunastu gniewnych ludzi'', reż. Radosław
  
 
 
'''Rychcik'''
 
'''Rychcik'''
  
Linia 118: Linia 109:
 
Fałszywe tropy<br />
 
Fałszywe tropy<br />
 
Z Michałem Buszewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska   
 
Z Michałem Buszewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska   
 
 
   
 
   
 
'''Repertuar'''
 
'''Repertuar'''
Linia 150: Linia 140:
 
Nowy Teatr w Warszawie: ''Nancy. Wywiad'', reż. Claude Bardouil
 
Nowy Teatr w Warszawie: ''Nancy. Wywiad'', reż. Claude Bardouil
  
 
 
'''Mobilność kulturowa'''
 
'''Mobilność kulturowa'''
  
Linia 156: Linia 145:
 
Tożsamość hybrydowa i diasporyczna w dobie kulturowej mobilności. Przykład włoskiego dramatu i teatru     
 
Tożsamość hybrydowa i diasporyczna w dobie kulturowej mobilności. Przykład włoskiego dramatu i teatru     
  
 
 
'''Zagranica'''
 
'''Zagranica'''
  
Linia 169: Linia 157:
 
Przeciw ponadczasowości  <br />   
 
Przeciw ponadczasowości  <br />   
 
Space 916, West Hollywood w Los Angeles: ''Jerker on the Helping Hand'', reż. Glenn Kessler
 
Space 916, West Hollywood w Los Angeles: ''Jerker on the Helping Hand'', reż. Glenn Kessler
 
 
   
 
   
 
'''Wagner'''
 
'''Wagner'''
Linia 180: Linia 167:
 
Przewartościowanie z ducha Wagnera<br />
 
Przewartościowanie z ducha Wagnera<br />
 
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Tomasz Cyz   
 
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Tomasz Cyz   
 
  
 
'''Taniec'''
 
'''Taniec'''
Linia 186: Linia 172:
 
Czas biegnący do tyłu<br />
 
Czas biegnący do tyłu<br />
 
Z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Marta Michalak   
 
Z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Marta Michalak   
 
 
   
 
   
 
'''Festiwale'''
 
'''Festiwale'''
Linia 194: Linia 179:
 
Małe Warszawskie Spotkania Teatralne w Warszawie
 
Małe Warszawskie Spotkania Teatralne w Warszawie
  
 
 
'''Teatr w książkach'''
 
'''Teatr w książkach'''
  
Linia 204: Linia 188:
 
Równanie na wszechświat  <br />  
 
Równanie na wszechświat  <br />  
 
Monika Pasiecznik. ''Rytuał superformuły. Stockhausen Licht''
 
Monika Pasiecznik. ''Rytuał superformuły. Stockhausen Licht''
 
 
   
 
   
 
Noty o książkach
 
Noty o książkach
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2012]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2012]]

Aktualna wersja na dzień 17:24, 5 lut 2013

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012


okładka numeru
109-110 (2012)


Miasto

Dorota Ogrodzka
Okupacja jako sztuka. Przestrzeń publiczna do tworzenia

Naruszenie stereotypu postrzegania
Z Wojciechem Krukowskim rozmawia Piotr Kosiewski

Josette Féral
Rzeczywistość wobec wyzwania teatru

Elżbieta Rybicka
O możliwościach performatyki miasta

Rodczenko i Stiepanowa

Katarzyna Osińska
Konstruktywizm jako styl. Aleksandr Rodczenko i Warwara Stiepanowa

Mistyfikacje 1

Iga Gańczarczyk
Od rekonstrukcji do mistyfikacji i z powrotem

Negocjowanie kształtu rzeczywistości
Z Krzysztofem Pijarskim rozmawia Iga Gańczarczyk

Szwy generują znaczenia
Z Anetą Grzeszykowską rozmawia Iga Gańczarczyk

Mistyfikacje 2

Anna R. Burzyńska
Wyszedł z siebie i nie wróci

Jarosław Wójtowicz
O rany, mamo, umrę na raka płuc, a wtedy na pewno dostanę nagrodę specjalną za całokształt

Schilling

Andrea Tompa
Patrzę we wskazanym kierunku. Árpád Schilling i widzowie

Gabor Takacs
To nie teatr, a jednak teatr. Zaangażowane społecznie teatry na Węgrzech

Natalia Jakubowa
Kryterium rzeczywistości

Zjednoczenie branży – czy to utopia?
Z Árpádem Schillingiem rozmawia Natalia Jakubowa

Fassbinder

To, co rozsądne, w ogóle mnie nie obchodzi
Z Rainerem Wernerem Fassbinderem rozmawiają Wolfgang Limmer i Fritz Rumler

Agnieszka Jakimiak
Rzeczywistość w przedstawieniu Fassbindera. O tym, co nie kryje się poza ekranem

Anka Herbut
Każdy zabija kiedyś to, co kocha. Trudne miłości Rainera Wernera Fassbindera

Media

Agnieszka Jelewska
Somatyczny Interfejs. Zwrot afektywny w sztuce

Antyk w operze

Ewa Guderian-Czaplińska
Po-twarz mitu
Teatr Narodowy i Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Oresteja, reż. Maja Kleczewska

Daniel Cichy
Nierówna walka

Weronika Łucyk
Krajobraz po bitwie
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Medeamaterial, reż. Barbara Wysocka

Dramaturdzy

Jakub Papuczys
Po co nam ta choroba?
Teatr Polski we Wrocławiu: Hans, Dora i Wilk, reż. Michał Borczuch

Mam w głowie zawsze tysiące możliwych scenariuszy
Z Aśką Grochulską rozmawia Jakub Papuczys

Tomasz Kowalski
Migotliwość złotego pyłu
Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu: Dwunastu gniewnych ludzi, reż. Radosław

Rychcik

Po drodze mi z fabułą
Z Janem Czaplińskim rozmawia Tomasz Kowalski

Monika Kwaśniewska
Kto nie kochał kotka?
Teatr Polski w Bielsku-Białej: Zbrodnia, reż. Ewelina Marciniak

Fałszywe tropy
Z Michałem Buszewiczem rozmawia Monika Kwaśniewska

Repertuar

Dorota Jarząbek-Wasyl
Ostatnia taśma Iwony
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Iwona, księżniczka Burgunda, reż. Krzysztof Garbaczewski

Katarzyna Lemańska
Egalitarystyczna rewolucja 2016
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: O dobru, reż. Monika Strzępka

Aleksandra Konopko
Sztuka protestu
Teatr Polski we Wrocławiu: Czy pan to będzie czytał na stałe?, reż. Michał Kmiecik

Łukasz Grabuś
Ramotka
Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Jerry Springer, reż. Jan Klata

Piotr Olkusz
Marsz w intencji komedii
Teatr Powszechny w Łodzi: Marsz Polonia, reż. Jacek Głomb

Aneta Mancewicz
Różewicz wielokrotnie i wieloznacznie
Videoteatr Poza: Hommage à Różewicz, reż. Piotr Lachmann

Agata Łuksza
Szukając Nancy
Nowy Teatr w Warszawie: Nancy. Wywiad, reż. Claude Bardouil

Mobilność kulturowa

Ewa Bal
Tożsamość hybrydowa i diasporyczna w dobie kulturowej mobilności. Przykład włoskiego dramatu i teatru

Zagranica

Michał Lachman
Młodzi i starzy. Angielski teatr na styku pokoleń

Agnieszka Marek
Trash-Hamlet
Au moins j’aurais laissé un beau cadavre, reż. Vincent Macaigne

Grzegorz Stępniak
Przeciw ponadczasowości
Space 916, West Hollywood w Los Angeles: Jerker on the Helping Hand, reż. Glenn Kessler

Wagner

Tomasz Cyz
Rzeczywistość Senty i Holendra
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Latający Holender, reż. Mariusz Treliński;
English National Opera w Londynie: Latający Holender, reż. Jonathan Kent

Przewartościowanie z ducha Wagnera
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Tomasz Cyz

Taniec

Czas biegnący do tyłu
Z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Marta Michalak

Festiwale

Agata Łuksza
Witajcie w naszej bajce
Małe Warszawskie Spotkania Teatralne w Warszawie

Teatr w książkach

Rafał Maciąg
Performuj albo… – w poszukiwaniu pełni
Jon McKenzie. Performuj albo… Od dyscypliny do performansu

Anna R. Burzyńska
Równanie na wszechświat
Monika Pasiecznik. Rytuał superformuły. Stockhausen Licht

Noty o książkach