Didaskalia 111 (2012): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012<br /> ---- [[Image:Didaskalia_111_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> ...”) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
'''FORUM''' | '''FORUM''' | ||
− | monopol teatru repertuarowego | + | monopol teatru repertuarowego<br /> |
+ | Rozmawiają: Jerzy Hausner, Krzysztof Mieszkowski, Agata Siwiak, Bartosz Szydłowski | ||
Sonda: Bartosz Frąckowiak, Iga Gańczarczyk, Ana Nowicka, Monika Kufel, Joanna Wichowska, Ewa Wójciak | Sonda: Bartosz Frąckowiak, Iga Gańczarczyk, Ana Nowicka, Monika Kufel, Joanna Wichowska, Ewa Wójciak |
Aktualna wersja na dzień 17:17, 5 lut 2013
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012
BORCZUCH
Joanna Wichowska. Gruda ziemi, bryła lodu
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Królowa Śniegu, reż. Michał Borczuch
W dzieciństwie najważniejsza jest fascynacja tajemnicą.
Z Michałem Borczuchem rozmawia Jakub Papuczys
FORUM
monopol teatru repertuarowego
Rozmawiają: Jerzy Hausner, Krzysztof Mieszkowski, Agata Siwiak, Bartosz Szydłowski
Sonda: Bartosz Frąckowiak, Iga Gańczarczyk, Ana Nowicka, Monika Kufel, Joanna Wichowska, Ewa Wójciak
ZOO
Monika Żółkoś
Voyeuryzm ogrodu zoologicznego
Kelly Oliver
Prawo do milczenia
KRAUSS
Filip Lipiński
Rosalind Krauss: przekraczanie modernizmu?
Rosalind Krauss
Im /puls widzenia
Biali rycerze
Z Rosalind Krauss rozmawia Yve-Alain Bois
MEDIA
Justyna Stasiowska
Right Here, Right Now – performatywność występu DJ-a w klubie
PERFORMUJ!
Monika Kwaśniewska
Od buntownika do eksperta. Medialne wizerunki Jana Klaty
Łukasz Zatorski
Utopia w działaniu. Krytyka Polityczna jako kłącze performansów
MARILYN
Łucja Iwanczewska
Marilyn Monroe – przemieszczenia
COETZEE NA SCENIE
Katarzyna Fazan
Jak pies. Coetzeego/Lensa/Kleczewskiej opera kaleka
Teatr Wielki w Poznaniu: Slow Man, reż. Maja Kleczewska
Aleksander Laskowski
Sens tekstu libretta wydobywa muzyka
Natalia Jakubowa
„White western man” starzeje się, ale wciąż budzi współczucie
Toneelgroep Amsterdam: Hańba, reż. Luk Perceval
UTWORY O OJCZYŹNIE
Maryla Zielińska
Znasz-li ten kraj
Teatr Polski w Bydgoszczy: Popiełuszko, reż. Paweł Łysak; Źle ma się kraj, reż. Weronika Szczawińska
Ćwiczenia z wolności
Z Małgorzatą Sikorską-Miszczuk rozmawia Marta Bryś
Inna rzeczywistość jest możliwa
Z Weroniką Szczawińską i Mateuszem Pakułą rozmawia Tomasz Kowalski
REPERTUAR
Joanna Targoń. „Hamlet”, który nie jest jak gąbka
Teatr Współczesny w Warszawie: Hamlet, reż. Maciej Englert
Piotr Olkusz. Przed rolą
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, neTTheatre, Centrum Kultury w Lublinie, Instytut Badań Interdyscyplinarnych „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, Stowarzyszenie Artystów „Bliski Wschód”: Tragedie antyczne, reż. Paweł Passini
Agata Łuksza. O uwodzeniu
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Niebezpieczne związki, reż. Radosław Rychcik
Piotr Dobrowolski: Zawsze będziesz mnie kochać
Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie: Kobieta z przeszłości, reż. Ewelina Marciniak
ŚLĄSK
Ewa Bal
Śląsk jako teren dyskursywnych zmagań polskości
FESTIWALE
Monika Muskała. Dokumenty, sentymenty, polityka i swastyka
Wiener Festwochen
Anna R. Burzyńska. W sieci
Theatertreffen w Berlinie
Magdalena Talar. Co jest tutaj do myślenia
XXI Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
Aleksandra Kamińska. Pojemność małych form
XLVII Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie
ZAGRANICA
Thomas Irmer
Teatr z rzeczywistości. Koniec ery Matthiasa Lilienthala w berlińskim HAU
Jolanta Łada. Biznesmen tułacz
Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Holender tułacz, reż. Jan Philipp Gloger
Friederike Felbeck. „Jeśli coś ma się zmienić, trzeba przez to przejść!”
Düsseldorfer Schauspielhaus: Maria, reż. Andrea Breth
LALKI
Joanna Braun. Real i wirtual w teatrze lalek
25. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej
Paweł Dobrowolski. Animacje
Krzysztof Bieliński, BTL – Lalki
KSIĄŻKI
Beata Guczalska. Okupacja czy kolaboracja?
Dorota Sajewska, Pod okupacją mediów
Joanna Jopek
jedno hasło: robić miejsce
noty o książkach