Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 117 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Kasiulkanet (dyskusja | edycje) z dnia 13:14, 20 lis 2013

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2013


okładka numeru
117/2013

Forum

Od redakcji

Joanna Tokarska­‍-Bakir. Taka piękna katastrofa
Dariusz Kosiński, Teatra polskie. Rok katastrofy, Warszawa–Kraków 2013


Warlikowski

Zbigniew Majchrowski. Kabaret? Warszawski?
Nowy Teatr w Warszawie: Kabaret warszawski, reż. Krzysztof Warlikowski

Grzegorz Stępniak. Queerując utopię. Mx Justin Vivian Bond jako prorok nienormatywnego raju


Nowy materializm

Michał Kobiałka. Performans w praktyce: materialność spotkania


Ziemilski

Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk. Under Control And Out of Control

Nie tworzę w życiu kolekcji metod.
Z Wojtkiem Ziemilskim rozmawiają Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk


Castorf

Castorf od a do z

Thomas Irmer. Exile on Main Street

Anna R. Burzyńska. Ten świat nie zasługuje na dobry teatr

Jolanta Łada­‍-Zielke. Od Berlina do Bayreuth
Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Pierścień Nibelunga, reż. Frank Castorf

Wojtek Klemm. Asystent


Widz

Od odbiorcy do uczestnika. Rozmawiają: Dorota Androsz, Anna R. Burzyńska, Ewa Guderian‍-Czaplińska, Marcin Kościelniak, Marek Krajewski, Piotr Kruszczyński


Dawicki

„Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością”, czyli kolejny nieudany autoportret.
Z Oskarem Dawickim rozmawiają Katarzyna Nowaczyk i Angelika Topolewska


Teatr i historia

Dorota Sajewska. Performans żołnierza Wielkiej Wojny

Maria Kobielska. Poszerzenie pola bitwy.
Stary Teatr w Krakowie: Bitwa warszawska 1920, reż. Monika Strzępka

Tadeusz Kornaś. Po premierze

Monika Kwaśniewska. Bo jestem dziewczynką, która daje radę.
Stary Teatr w Krakowie: Wanda, reż. Paweł Passini


Repertuar

Joanna Jopek. Partycypacje (I): święta czy fabryki?
Wielkopolska: Rewolucje

Szymon Adamczak. Nowa Jeżycjada?
Teatr Nowy w Poznaniu: Jeżyce Story. Posłuchaj miasta!, reż. Marcin Wierzchowski

Mateusz Chaberski. W pułapce teatralnych języków
Stary Teatr w Krakowie: Być jak Steve Jobs. Bohaterowie polskiej transformacji. Ballada o lekkim zabarwieniu heroicznym, reż. Marcin Liber

Łukasz Zatorski. Folwark dziecięcy
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Piccolo Coro dell’ Europa, reż. Iga Gańczarczyk

Piotr Dobrowolski. Bohater na miarę
Teatr Polski w Poznaniu: Piszczyk, reż. Piotr Ratajczak


Opera

Justyna Stasiowska. OPERAcja
Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Projekt „P”: dla głosów i rąk, reż. Michała Zadara; Transcryptum, reż. Wojtek Blecharz


Zagranica

Katarzyna Waligóra. Pod brzemieniem kiczu
Schaubühne am Lehniner Platz: Hyperion. Briefe eines Terroristen, reż. Romeo Castellucci

Anna R. Burzyńska. Nie strzelać do pianisty
Berliner Theatertreffen


Festiwale

Katarzyna Targońska. Grunt to bunt
Da!Da!Da! Współczesny teatr//dramat//performans//Rosja w Warszawie

Tomasz Kowalski. Dostrzec chorobę, otworzyć piwnicę
nie jesteś mi obojętny w Poznaniu

Katarzyna Lemańska. Oh man, kolejny festiwal
Malta Festival w Poznaniu

Julia Hoczyk. Gry z widzialnością


Teatr w książkach

Tadeusz Kornaś. Droga
Jerzy Grotowski, Teksty zebrane, Warszawa 2012

Tadeusz Nyczek. Jak teatr walczył z prl­‍-em (i vice versa)
Maria Napiontkowa, Teatr polskiego Października, Warszawa 2012


Listy do redakcji

Piotr Kubic. Szum jest w nas. O docieraniu do prawdy