Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Format 3 (70) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Format lub Spisy treści 2014<br /> ----”)
 
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Format]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
 
Przejdź do [[Format]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
 
----
 
----
 +
[[Image:Format_70_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br />70/2014]]
 +
 +
'''Tematy'''<br />
 +
BOGUSŁAW JASIŃSKI. Strukturalni<br />
 +
ANDRZEJ SAJ. O materii malarskiej – i jej strukturze<br />
 +
GRZEGORZ SZTABIŃSKI. Malarstwo strukturalne<br />
 +
ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. Gruzy, platany, ideogramy<br />
 +
 +
'''Postawy'''<br />
 +
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. Obrazy ujawniają się same<br />
 +
MARTA CZYŻ. Powroty Hałasa<br />
 +
ANDRZEJ SAJ. W materii malarskiej; bliżej słońca…<br />
 +
ANDRZEJ JAROSZ. Struktury i wyobraźnia <br />
 +
DOROTA MIŁKOWSKA. Wojciech Lupa, In statu nascendi<br />
 +
BOŻENA KOWALSKA. Kontemplacyjna i radosna<br />
 +
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. Strukturalny Neo-Pop AK-D<br />
 +
ZBIGNIEW MAKAREWICZ. Rzeźba ustrukturowana<br />
 +
GRZEGORZ SZTABIŃSKI. Struktury tkackie Jolanty  Rudzkiej-Habisiak<br />
 +
 +
'''Postawy II'''<br />
 +
LENA WICHERKIEWICZ. Pejzaże ciała<br />
 +
KAMA WRÓBEL. Samotny wędrowiec w krainie malarstwa,  czyli podróż Katarzyny Karpowicz<br />
 +
AGNIESZKA WOLNY-HAMKAŁO. Niewinni czarodzieje <br />
 +
DOBROMIŁA BŁASZCZYK. Bettina Bereś. Za zasłoną toczy się szczęśliwsze życie<br />
 +
ANITA WINCENCJUSZ-PATYNA. (Nie)znane eksperymenty artystyczne Pukocza<br />
 +
 +
'''Postawy III'''<br />
 +
GABRIELA DRAGUN. Morfologia starej/nowej rzeczywistości – konteksty wystawy o Galerii Sztuki Najnowszej w MWW<br />
 +
ANNA MARKOWSKA. Kutera w najlepszej formie<br />
 +
DOBROMIŁA BŁASZCZYK. Marian Warzecha. Kolaże<br />
 +
ALICJA KLIMCZAK-DOBRZANIECKA. Malarskie wzloty Ikara<br />
 +
LENA WICHERKIEWICZ. O cielesnej naturze rzek „Ciała rzek” Izabeli Żółcińskiej<br />
 +
 +
'''Wydarzenia'''<br />
 +
AGNIESZKA GNIOTEK. Naukowo i emocjonalnie<br />
 +
PAWEŁ JAGIEŁŁO. Fotofestiwal 2014<br />
 +
KRZYSZTOF JURECKI. XXIV Miesiąc Fotografii<br />
 +
KAROLINA GOLINOWSKA. Biennale Mediations: When Nowhere Stays Nowhere<br />
 +
LENA WICHERKIEWICZ. „Corpus” w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki<br />
 +
KRZYSZTOF JURECKI. Pracownia w Wozowni<br />
 +
 +
'''Młode malarstwo'''<br />
 +
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. 131 tysięcy sygnałów<br />
 +
JUSTYNA TEODORCZYK. Czy malarstwo odchodzi od zmysłów?<br />
 +
ANNA KANIA. Patrząc z góry – o malarstwie Juliusza Kosina<br />
 +
KAMA WRÓBEL. Czy młoda znaczy świeża?<br />
 +
 +
'''Reminiscencje'''<br />
 +
RENATA GŁOWACKA. Marcel Duchamp – kubista <br />
 +
RYSZARD RATAJCZAK. Cztery odsłony malarskie Macieja Bernhardta<br />
 +
LILA DMOCHOWSKA. Julian Stańczak – czysta forma i „burzliwe” wspomnienia<br />
 +
 +
'''Kontakty'''<br />
 +
MAREK ŻYDOWICZ. Malarstwo Boba Dylana<br />
 +
MIECZYSŁAW SZEWCZUK. Hilarego Gilewskiego surowy styl<br />
 +
MIROSŁAW RAJKOWSKI. Transmediale 2014 AFTERGLOW<br />
 +
G.J. JERMOLIS. Ars Electronica 2014 <br />
 +
MAGDALENA CHROMIK. Sweet (?) dreams baby, czyli pop art w Kolonii<br />
 +
 +
'''Relacje'''<br />
 +
PAWEŁ JAGIEŁŁO. Nie tylko dla orłów<br />
 +
DOMINIKA PURCHAŁA. Wystawa Szepty i Hałasy<br />
 +
ANNA KANIA. „Geometria + natura = sztuka Leszka Wyczółkowskiego”<br />
 +
ZBIGNIEW MAKAREWICZ. Jerzy Władysław Puciata 1933 – 2014<br />
 +
ALICJA JODKO. Photographie<br />
 +
BOŻENA KOWALSKA. 32 plener „geometrystów”<br />
 +
ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. Wywyższenie lekceważonego<br />
 +
MARIUSZ PŁOCKI. „Gorzki to chleb jest polskość”<br />
 +
 +
'''Recenzje'''<br />
 +
WALDEMAR OKOŃ. Zborowski i inni<br />
 +
ALICJA KLIMCZAK-DOBRZANIECKA. Luxus<br />
 +
MAREK ŚNIECIŃSKI. „Patyczki Pana Boga” – Janusz Jaroszewski<br />
 +
LILA DMOCHOWSKA. Artyści Galerii Kościelak Maria Michałowska<br />
 +
Z cyklu KALKO-MANIA. ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. STRUKTURA I NIC <br />
 +
 +
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Aktualna wersja na dzień 22:30, 19 paź 2015

Przejdź do Format lub Spisy treści 2014


okładka numeru
70/2014

Tematy
BOGUSŁAW JASIŃSKI. Strukturalni
ANDRZEJ SAJ. O materii malarskiej – i jej strukturze
GRZEGORZ SZTABIŃSKI. Malarstwo strukturalne
ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. Gruzy, platany, ideogramy

Postawy
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. Obrazy ujawniają się same
MARTA CZYŻ. Powroty Hałasa
ANDRZEJ SAJ. W materii malarskiej; bliżej słońca…
ANDRZEJ JAROSZ. Struktury i wyobraźnia
DOROTA MIŁKOWSKA. Wojciech Lupa, In statu nascendi
BOŻENA KOWALSKA. Kontemplacyjna i radosna
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. Strukturalny Neo-Pop AK-D
ZBIGNIEW MAKAREWICZ. Rzeźba ustrukturowana
GRZEGORZ SZTABIŃSKI. Struktury tkackie Jolanty Rudzkiej-Habisiak

Postawy II
LENA WICHERKIEWICZ. Pejzaże ciała
KAMA WRÓBEL. Samotny wędrowiec w krainie malarstwa, czyli podróż Katarzyny Karpowicz
AGNIESZKA WOLNY-HAMKAŁO. Niewinni czarodzieje
DOBROMIŁA BŁASZCZYK. Bettina Bereś. Za zasłoną toczy się szczęśliwsze życie
ANITA WINCENCJUSZ-PATYNA. (Nie)znane eksperymenty artystyczne Pukocza

Postawy III
GABRIELA DRAGUN. Morfologia starej/nowej rzeczywistości – konteksty wystawy o Galerii Sztuki Najnowszej w MWW
ANNA MARKOWSKA. Kutera w najlepszej formie
DOBROMIŁA BŁASZCZYK. Marian Warzecha. Kolaże
ALICJA KLIMCZAK-DOBRZANIECKA. Malarskie wzloty Ikara
LENA WICHERKIEWICZ. O cielesnej naturze rzek „Ciała rzek” Izabeli Żółcińskiej

Wydarzenia
AGNIESZKA GNIOTEK. Naukowo i emocjonalnie
PAWEŁ JAGIEŁŁO. Fotofestiwal 2014
KRZYSZTOF JURECKI. XXIV Miesiąc Fotografii
KAROLINA GOLINOWSKA. Biennale Mediations: When Nowhere Stays Nowhere
LENA WICHERKIEWICZ. „Corpus” w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki
KRZYSZTOF JURECKI. Pracownia w Wozowni

Młode malarstwo
PAWEŁ LEWANDOWSKI-PALLE. 131 tysięcy sygnałów
JUSTYNA TEODORCZYK. Czy malarstwo odchodzi od zmysłów?
ANNA KANIA. Patrząc z góry – o malarstwie Juliusza Kosina
KAMA WRÓBEL. Czy młoda znaczy świeża?

Reminiscencje
RENATA GŁOWACKA. Marcel Duchamp – kubista
RYSZARD RATAJCZAK. Cztery odsłony malarskie Macieja Bernhardta
LILA DMOCHOWSKA. Julian Stańczak – czysta forma i „burzliwe” wspomnienia

Kontakty
MAREK ŻYDOWICZ. Malarstwo Boba Dylana
MIECZYSŁAW SZEWCZUK. Hilarego Gilewskiego surowy styl
MIROSŁAW RAJKOWSKI. Transmediale 2014 AFTERGLOW
G.J. JERMOLIS. Ars Electronica 2014
MAGDALENA CHROMIK. Sweet (?) dreams baby, czyli pop art w Kolonii

Relacje
PAWEŁ JAGIEŁŁO. Nie tylko dla orłów
DOMINIKA PURCHAŁA. Wystawa Szepty i Hałasy
ANNA KANIA. „Geometria + natura = sztuka Leszka Wyczółkowskiego”
ZBIGNIEW MAKAREWICZ. Jerzy Władysław Puciata 1933 – 2014
ALICJA JODKO. Photographie
BOŻENA KOWALSKA. 32 plener „geometrystów”
ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. Wywyższenie lekceważonego
MARIUSZ PŁOCKI. „Gorzki to chleb jest polskość”

Recenzje
WALDEMAR OKOŃ. Zborowski i inni
ALICJA KLIMCZAK-DOBRZANIECKA. Luxus
MAREK ŚNIECIŃSKI. „Patyczki Pana Boga” – Janusz Jaroszewski
LILA DMOCHOWSKA. Artyści Galerii Kościelak Maria Michałowska
Z cyklu KALKO-MANIA. ANDRZEJ KOSTOŁOWSKI. STRUKTURA I NIC