Kultura Popularna 3 (37) 2014: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Kultura Popularna lub Spisy treści 2014<br /> ''Zwrot historyczny. Wstęp'', Łukasz Biskupski ''Jesteśmy tu...”) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
''Kino atrakcji: historia, krytyka, mapa i kartoteka'', Michał Pabiś-Orzeszyna | ''Kino atrakcji: historia, krytyka, mapa i kartoteka'', Michał Pabiś-Orzeszyna | ||
− | ''Dziewietnastowieczny park miejski w Kaliszu. Historia, władza i komercja w przestrzeni kultury popularnej'', | + | ''Dziewietnastowieczny park miejski w Kaliszu. Historia, władza i komercja w przestrzeni kultury popularnej'', Makary Górzyński |
''Lodż hot gehuljet. Łódź hulała. Obraz kina i kultury atrakcji w żydowskiej gazecie codziennej 'Lodzer Tageblat' w latach 1908-1914'', Martyna Steckiewicz | ''Lodż hot gehuljet. Łódź hulała. Obraz kina i kultury atrakcji w żydowskiej gazecie codziennej 'Lodzer Tageblat' w latach 1908-1914'', Martyna Steckiewicz |
Aktualna wersja na dzień 22:54, 12 mar 2018
Przejdź do Kultura Popularna lub Spisy treści 2014
Zwrot historyczny. Wstęp, Łukasz Biskupski
Jesteśmy tutaj i gdzie indziej. Magia sceniczna końca XIX wieku a pojawienie się (i zanikanie) wirtualnego obrazu jako korzenie kina, Tom Gunning
Kino atrakcji: historia, krytyka, mapa i kartoteka, Michał Pabiś-Orzeszyna
Dziewietnastowieczny park miejski w Kaliszu. Historia, władza i komercja w przestrzeni kultury popularnej, Makary Górzyński
Lodż hot gehuljet. Łódź hulała. Obraz kina i kultury atrakcji w żydowskiej gazecie codziennej 'Lodzer Tageblat' w latach 1908-1914, Martyna Steckiewicz
Obrazy wojny japońsko-rosyjskiej. Retytułowanie programów filmowych poświeconych wojnie rosyjsko-japońskiej w Holandii i holenderskich Indiach Wschodnich, Dafna Ruppin
Kino w ruinach. Promocja filmów w Berlinie 1945-1949, Magdalena Saryusz-Wolska
Kultura filmowa ery blaxploitation w Los Angeles lat 70., Ewa Drygalska
Przegląd filmów 70mm. Wszech(mir) to nasz świat, Radomir D. Kokeś, Jakub Klima
Krótki przyczynek do an-archeologii audio-wizaualności. Polska II połowa XIX wieku, Tomasz Misiak
Przegrane rewolucje kina 3-D. Dlaczego film jest, jaki jest, Paweł Sitkiewicz
Fanfiction a funkcjonowanie literatury popularnej. Zarys perspektywy historycznej, Aldona Kobus
Naukowiec czy artysta? Polskie interpretacje poglądów Marshalla McLuhana, Kalina Kukiełko-Rogozińska
'Bezgraniczna rozrywka' Josepha Garncarza, czyli o prezentacji filmów w Niemczech przed I wojną światową (recenzja) Andrzej Dębski