Kwartalnik Filmowy 79 (2012): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2012<br /> ---- [[Image:okladka_kf_77-78_2012.jpg|thumb|160px|okładka numeru<...”) |
|||
Linia 21: | Linia 21: | ||
'''PRZESTRZEŃ KOBIECA'''<br /> | '''PRZESTRZEŃ KOBIECA'''<br /> | ||
− | Hollywódzki gotyk | + | Hollywódzki gotyk i zamknięta przestrzeń ogniska domowego<br /> |
+ | PATRYCJA WŁODEK | ||
+ | |||
+ | Zza zamkniętych drzwi. Spektakl kobiecości Petry von Kant<br /> | ||
+ | JOANNA CHLUDZIŃSKA | ||
+ | |||
+ | Wewnętrzny świat kobiet. Wczesna twórczość Chantal Akerman<br /> | ||
+ | RAFAŁ SYSKA | ||
+ | |||
+ | '''UWIĘZIENI'''<br /> | ||
+ | Projekt przerwanej inskrypcji. Relacje przestrzeni i jej aktorów w ''Listach z Fontainhas'' Pedra Costy<br /> | ||
+ | MACIEJ STASIOWSKI | ||
+ | |||
+ | Postindustrialny soul, czyli przestrzeń afroamerykańskiego getta w filmie<br /> | ||
+ | EWA DRYGALSKA | ||
+ | |||
+ | '''WNĘTRZA FILMOWE, WNĘTRZA KULTURY'''<br /> | ||
+ | ''Lubię moment przybycia do miasta i moment jego opuszczenia, wszystko pomiędzy nimi jest parszywe.'' O reorganizacji przestrzeni wewnętrznej w antywesternie<br /> | ||
+ | MATEUSZ SKOMOROWSKI | ||
+ | |||
+ | Zamknięte przestrzenie Billa Violi<br /> | ||
+ | ANDREJ PITRUS | ||
+ | |||
+ | Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne<br /> | ||
+ | AGATA CIASTOŃ | ||
+ | |||
+ | Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako miejsce mrocznych tajemnic<br /> | ||
+ | IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK | ||
+ | |||
+ | Prostota i naturalność. Przestrzeń prywatna i przestrzeń publiczna w filmach Mizoguchiego i Ozu<br /> | ||
+ | KRZYSZTOF LOSKA | ||
+ | |||
+ | Tajemnice i pułapki chińskiego domu<br /> | ||
+ | ALICJA HELMAN | ||
+ | |||
+ | '''OKIEM I UCHEM'''<br /> | ||
+ | Genialna niemota<br /> | ||
+ | MARCIN GIŻYCKI | ||
+ | |||
+ | '''KSIĄŻKI O FILMIE'''<br /> | ||
+ | Obok kanonu, ale w centrum sprawy<br /> | ||
+ | ALICJA HELMAN | ||
+ | |||
+ | Wojna mile widziana<br /> | ||
+ | BARBARA LENA GIERSZEWSKA | ||
+ | |||
+ | Tak zwane kino klasyczne<br /> | ||
+ | MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK | ||
+ | |||
+ | NOTY O AUTORACH<br /> | ||
+ | SUMMARY<br /> | ||
+ | TABLE DES MATIÈRES | ||
+ | [[Kategoria:Spisy treści 2012]] |
Wersja z 13:17, 30 kwi 2013
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2012
Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej Od redakcji
SYMBOLIKA PRZESTRZENI ZAMKNIĘTEJ
Wesele Andrzeja Wajdy jako mandala
SEWERYN KUŚMIERCZYK
Wnętrze salonu - wnętrze piekieł?
Anioł zagłady Luisa Buñuela (1962)
KRZYSZTOF LIPKA
Estetyka fragmentu. Przestrzenne alegorie w filmie Kucharz, jego żona i jej kochanek Petera Greenawaya
ELŻBIETA OSTROWSKA-CHMURA
Nieludzkie, arcyludzkie. Wnętrze ciała w twórczości Davida Cronenberga
KLAUDIA RACHUBIŃSKA
PRZESTRZEŃ KOBIECA
Hollywódzki gotyk i zamknięta przestrzeń ogniska domowego
PATRYCJA WŁODEK
Zza zamkniętych drzwi. Spektakl kobiecości Petry von Kant
JOANNA CHLUDZIŃSKA
Wewnętrzny świat kobiet. Wczesna twórczość Chantal Akerman
RAFAŁ SYSKA
UWIĘZIENI
Projekt przerwanej inskrypcji. Relacje przestrzeni i jej aktorów w Listach z Fontainhas Pedra Costy
MACIEJ STASIOWSKI
Postindustrialny soul, czyli przestrzeń afroamerykańskiego getta w filmie
EWA DRYGALSKA
WNĘTRZA FILMOWE, WNĘTRZA KULTURY
Lubię moment przybycia do miasta i moment jego opuszczenia, wszystko pomiędzy nimi jest parszywe. O reorganizacji przestrzeni wewnętrznej w antywesternie
MATEUSZ SKOMOROWSKI
Zamknięte przestrzenie Billa Violi
ANDREJ PITRUS
Przestrzeń zamknięta w tym, co widzialne
AGATA CIASTOŃ
Wnętrze średniowiecznego klasztoru jako miejsce mrocznych tajemnic
IWONA KOLASIŃSKA-PASTERCZYK
Prostota i naturalność. Przestrzeń prywatna i przestrzeń publiczna w filmach Mizoguchiego i Ozu
KRZYSZTOF LOSKA
Tajemnice i pułapki chińskiego domu
ALICJA HELMAN
OKIEM I UCHEM
Genialna niemota
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI O FILMIE
Obok kanonu, ale w centrum sprawy
ALICJA HELMAN
Wojna mile widziana
BARBARA LENA GIERSZEWSKA
Tak zwane kino klasyczne
MAGDALENA KEMPNA-PIENIĄŻEK
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIÈRES