Notes.na.6.tygodni 91 (2014): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Utworzył nową stronę „Przejdź do Notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2014<br /> [[Image:notes_91_2014.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 91/201...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Notes.na.6.tygodni]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br /> | Przejdź do [[Notes.na.6.tygodni]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br /> | ||
− | [[Image: | + | [[Image:Notes_91_14.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 91/2014]] |
[[Kategoria:Spisy treści 2014]] | [[Kategoria:Spisy treści 2014]] |
Aktualna wersja na dzień 20:38, 18 lip 2014
Przejdź do Notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2014
PRÓBA PLASTYKI POLITYCZNEJ
To, w czym zasadza się domniemana plastyka polityczna, to wykorzystanie środków specyficznie artystycznych. Obrona indywidualności i specyfiki języka plastyki to w istocie projekt polityczny. A więc trzeźwa deklaracja: artysta jest artystą. Autor: Łukasz Gorczyca
SZTUKA DRAŻNIENIA WĄTROBY
My cholernie chcemy przeszkadzać w komforcie bezrefleksyjnej gonitwy robota umieszczonego w wiecznej teraźniejszości praca-spanie-praca-ewentualnie czasem: gratyfikacja konsumpcyjna. O tym, że sztuce potrzebna jest niewygoda, a widzom narzędzia do myślenia zamiast edukacji, rozmawiamy z Arturem Liebhartem
DODAĆ DO ARCHITEKTURY TĘ NIEWIDOCZNĄ WARSTWĘ
O radzieckim modernizmie, nieoczywistej wartości architektury typowej, nierozróżnialnych moskiewskich osiedlach i pomysłach mieszkających na nich konceptualistów, z Kubą Snopkiem, autorem książki Bielajewo: zabytek przyszłości
NOWOCZESNOŚĆ POZBAWIONA KORZENI'
Figura Roma może być czymś szalenie nowoczesnym, pozbawionym korzeni, powstającym w sposób dowolny i twórczy z dobra kultury i języka – o projekcie Tajsa realizowanym właśnie w BWA Tarnów mówią jego kuratorki Katarzyna Roj i Joanna Synowiec
GALERIA LICZONA W KILOMETRACH
Aby robić dobrą sztukę, wcale nie trzeba od razu „znajdować się w jakimś dyskursie”, przeczytać milion książek i brylować w towarzystwie nazwiskami, ja chcę robić sztukę czytelną dla wszystkich. Jak to jest tworzyć sztukę bez instytucjonalnego parasola, za to z sołtysem-kuratorem, opowiada Daniel Rycharski
– DO WIDZENIA
– NIE MA ZA CO
Chciałabym nie tyle naprawić świat, ile powstrzymać go przed rozkładem, co nie jest oryginalne, ale nie każdy się do tego przyznaje. Wywiad z Honoratą Martin o nieznajomych, chodzeniu bez celu, ćwiczeniu intuicji i niestawaniu do walki z artystką
EMANCYPOWAĆ PASTELOZĘ!
Powojenny modernizm był budowany w perspektywie utopijnej: trzeba było stworzyć grunt do życia dla innego człowieka, który przyjdzie po nas. Dzisiaj przez system ekonomiczny myślenie o przyszłości nie jest popularne – mówią Adam Przywara i Stefan Bienkowski, twórcy Powojennego modernizmu
MALARSTWO JAKO PLUCIE
Dużo z moich prac odnosi się do pojęcia resentymentu. Dążymy do czegoś, co nie nadejdzie, nie uda się. Intryguje mnie ten dysonans między oczekiwaniami a stanem realnym – Cezary Poniatowski maluje kolorem czarnym i o czerni opowiada
WYZWOLONY PLAYBACK
Muzyka dzisiaj rozwija się w pewnym wymiarze sama, a kompozytor jest ogrodnikiem czy designerem, który dba o ostateczny kształt rośliny – mówi kompozytor Sławomir Wojciechowski